VW GOLF MK3 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK3 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Od sierpnia 1991 roku Volkswagen rozpoczął nową erę bezpieczeństwa dzięki trzeciej generacji Golfa. Mk3 był pierwszym modelem, który był dostępny z przednimi poduszkami powietrznymi od 1992 roku, a ponadto duże postępy w projektowaniu nadwozia również przyczyniły się do znacznej poprawy właściwości zderzeniowych. Dzięki Golfowi Mk3 Volkswagen znacznie poprawił poziom bezpieczeństwa biernego.
Oprócz dobrze znanych elementów bezpieczeństwa, Golf Mk3 jest również kojarzony z wieloma innymi kamieniami milowymi: po raz pierwszy w nadwoziu tego typu znalazł się sześciocylindrowy silnik (VR6), tempomat, pierwszy katalizator do silników Diesla (1991), pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego (TDI, 1993 i SDI, 1995) oraz pierwsze boczne poduszki powietrzne (1996). Również we wrześniu 1996 r. ABS stał się standardowym wyposażeniem wszystkich Golfów. W oparciu o trzecią generację Golfa Volkswagen wprowadził również nowy kabriolet, nowe Syncro II (model z napędem na wszystkie koła) i pierwszy model kombi w 1993 roku. W 1994 ilość wyprodukowanych Golfów przełamała „barierę dźwiękową” 15 milionów sztuk. W 1997 r. trzecia generacja została wycofana po wyprodukowaniu 4,83 miliona pojazdów.


Zamów prenumeratę

Podobne

historia Volkswagen Motorsport

Jak powstał dział Volkswagen Motorsport? Oto odpowiedź

11 lipca 1966 roku, dealerzy i importerzy z zamiłowaniem do sportu samochodowego powołali w Monachium „Związek Formuły V Europa”. Była to chwila narodzin Volkswagen Motorsport. Formula Vee Wszystko zaczęło się jednak w 1963 roku w USA. To tam wykorzystano rozwiązania techniczne Volkswagena, by stworzyć serię wyścigów Formuły V („Formula Vee”) dla młodych utalentowanych kierowców. Małe…

Sprzedaż aut w Polsce w 2021 roku

Rok 2021 był kolejnym rokiem pandemii koronawirusa i restrykcji, a także problemów w branży motoryzacyjnej. Pomimo to w naszym kraju zanotowano wzrost w porównaniu z rokiem 2020. Sprawdź, jakie auta sprzedawały się najlepiej w Polsce.  Pomimo sporych problemów z półprzewodnikami, a co za tym idzie z dostępnością aut na rynku, wiele marek motoryzacyjnych zamyka rok…