Nowy Nissan Juke. Ewolucja, czy rewolucja? - Trends Magazines

Nowy Nissan Juke. Ewolucja, czy rewolucja?

Prawie dekadę po zrewolucjonizowaniu segmentu miejskich crossoverów JUKE powraca, jako model o wyrazistym charakterze i obiecuje odnowić swoją pozycję na rynku.

Kontrowersyjna stylistyka poprzednika przysporzyła Nissanowi JUKE sympatii klientów, o czym świadczy prawie milion egzemplarzy sprzedanych w Europie. Nowy JUKE jest większy, ma 19‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz dach, który wydaje się unosić w powietrzu. Oferowane w standardzie w pełni diodowe reflektory w nowym Nissanie JUKE zachowały znajomy okrągły kształt, który teraz został wzbogacony o nowy motyw litery „Y”.

      

W liczbach

Samochód mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości, a masa własna została obniżona o 23 kg względem poprzednika. Jak zapewnia Nissan, platforma nowego modelu jest sztywniejsza, co wpływa na poprawę stabilności, osiągów i właściwości jezdnych w zakrętach.

Nowy JUKE jest napędzany oszczędnym, 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM, który zapewnia lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i wyższą kulturę pracy w porównaniu z jednostką o tej samej mocy stosowaną w modelu pierwszej generacji. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport).

Zmiany zaszły także we wnętrzu. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów. Przeprojektowane wnętrze jest elegantsze i bardziej komfortowe.

Nissan Intelligent Mobility

W Nissanie JUKE debiutuje ProPILOT, czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania. ProPILOT wspomaga prowadzenie pojazdu jednym pasem autostrady, przyspieszając i zwalniając, aby kierowca mógł utrzymać właściwą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, a także utrzymując samochód pośrodku pasa ruchu.

JUKE oferuje także pełen pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu. System ten w przypadku próby zmiany pasa, gdy wykryje pojazd w martwym polu, ostrzega kierowcę i wymusza powrót samochodu na dotychczas zajmowany pas ruchu.

Elektronika 

Nowy system multimedialny NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay® i Android Auto. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi‑Fi*. Właściciel Nissana JUKE może sprawdzać status zamków drzwi w samochodzie oraz blokować je lub otwierać zdalnie za pomocą smartfona. Dla większego bezpieczeństwa w ten sam sposób można sprawdzić ciśnienie w oponach lub poziom oleju przed podróżą. Z Nissanem JUKE można porozumiewać się głosowo za pośrednictwem urządzenia mobilnego i asystenta Google. 

Najbogatsze wersje będzie można wyposażyć w system nagłośnienia Bose® Personal® Plus. To osiem potężnych głośników – w tym dwa zestawy głośników Bose UltraNearfield. 

Podsumowanie

Nissan wprowadza nowe możliwości personalizacjiN‑Design. Dostępne są różne kombinacje kolorów nadwozia, dachu i tapicerki. Personalizacja obejmuje specjalne zderzaki, listwy boczne i 19‑calowe felgi z lekkiego stopu. Paleta kolorów to 11 propozycji, w tym zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu lakier Fuji Sunset.

Nowy Nissan JUKE, podobnie jak poprzedni model, będzie produkowany w zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Pierwsi klienci w Europie otrzymają swoje samochody pod koniec listopada.

Podobne

Najchętniej oglądane artykuły Trends 2021

Rok 2021 dobiega końca. Końcówka roku to zawsze czas podsumowań, więc i u nas pojawia się lista 5 najchętniej czytanych przez was artykułów na łamach Trends. Co wam podobało się najbardziej? 1. Konkurs "Pokaż swoje BMW" Nasz konkurs okazał się absolutnym hitem! Dziękujemy jeszcze raz wszystkim tym, którzy zgłosili do nas swoje auta, a także…

TEST VW Touareg V8 TDI 2

TEST VW Touareg V8 TDI – pełna klasa premium

Od początku istnienia Volkswagen budował auta praktyczne, proste, użyteczne na co dzień oraz nie rujnujące domowego budżetu. Sprawdzamy, czy VW Touareg V8 TDI powinien dostać bilet wstępu do segmentu premium. Jednym z modeli przełamujących ten dawny schemat jest Touareg. On już nie aspiruje do segmentu premium, on w nim już jest. Szczególnie jeśli mówimy o wersji z potężnym silnikiem…