Nowy Nissan Juke. Ewolucja, czy rewolucja? - Trends Magazines

Nowy Nissan Juke. Ewolucja, czy rewolucja?

Prawie dekadę po zrewolucjonizowaniu segmentu miejskich crossoverów JUKE powraca, jako model o wyrazistym charakterze i obiecuje odnowić swoją pozycję na rynku.

Kontrowersyjna stylistyka poprzednika przysporzyła Nissanowi JUKE sympatii klientów, o czym świadczy prawie milion egzemplarzy sprzedanych w Europie. Nowy JUKE jest większy, ma 19‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz dach, który wydaje się unosić w powietrzu. Oferowane w standardzie w pełni diodowe reflektory w nowym Nissanie JUKE zachowały znajomy okrągły kształt, który teraz został wzbogacony o nowy motyw litery „Y”.

      

W liczbach

Samochód mierzy 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości, a masa własna została obniżona o 23 kg względem poprzednika. Jak zapewnia Nissan, platforma nowego modelu jest sztywniejsza, co wpływa na poprawę stabilności, osiągów i właściwości jezdnych w zakrętach.

Nowy JUKE jest napędzany oszczędnym, 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM, który zapewnia lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i wyższą kulturę pracy w porównaniu z jednostką o tej samej mocy stosowaną w modelu pierwszej generacji. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport).

Zmiany zaszły także we wnętrzu. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów. Przeprojektowane wnętrze jest elegantsze i bardziej komfortowe.

Nissan Intelligent Mobility

W Nissanie JUKE debiutuje ProPILOT, czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania. ProPILOT wspomaga prowadzenie pojazdu jednym pasem autostrady, przyspieszając i zwalniając, aby kierowca mógł utrzymać właściwą prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu, a także utrzymując samochód pośrodku pasa ruchu.

JUKE oferuje także pełen pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu. System ten w przypadku próby zmiany pasa, gdy wykryje pojazd w martwym polu, ostrzega kierowcę i wymusza powrót samochodu na dotychczas zajmowany pas ruchu.

Elektronika 

Nowy system multimedialny NissanConnect obsługuje standardy Apple CarPlay® i Android Auto. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi‑Fi*. Właściciel Nissana JUKE może sprawdzać status zamków drzwi w samochodzie oraz blokować je lub otwierać zdalnie za pomocą smartfona. Dla większego bezpieczeństwa w ten sam sposób można sprawdzić ciśnienie w oponach lub poziom oleju przed podróżą. Z Nissanem JUKE można porozumiewać się głosowo za pośrednictwem urządzenia mobilnego i asystenta Google. 

Najbogatsze wersje będzie można wyposażyć w system nagłośnienia Bose® Personal® Plus. To osiem potężnych głośników – w tym dwa zestawy głośników Bose UltraNearfield. 

Podsumowanie

Nissan wprowadza nowe możliwości personalizacjiN‑Design. Dostępne są różne kombinacje kolorów nadwozia, dachu i tapicerki. Personalizacja obejmuje specjalne zderzaki, listwy boczne i 19‑calowe felgi z lekkiego stopu. Paleta kolorów to 11 propozycji, w tym zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu lakier Fuji Sunset.

Nowy Nissan JUKE, podobnie jak poprzedni model, będzie produkowany w zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Pierwsi klienci w Europie otrzymają swoje samochody pod koniec listopada.

Podobne

Nowa Ducia Duster ma już polską cenę. Jest dobrze, choć różnica w cenie jest gigantyczna

Nowa Ducia Duster świetnie wygląda, ma oryginalny charakter i dobre wyposażenie i możesz ją mieć z fabryczną instalacją LPG! Teraz nowy crossover wjeżdża do salonów. Ile kosztuje nowy Duster w Polsce? To już trzecia generacja ultra-popularnego crossovera w Polsce. Duster, w 2022 roku zyskał miano najlepiej sprzedającego się SUV-a w Europie. W rumuńskim Pitesti, gdzie…

Niemiec zaparkował nowe BMW X6. Taki widok zastał rankiem

Wydawałoby się, że kradzież kół to tylko wspomnienie Polski lat 90. Mamy rok 2022, a takie sytuacje niestety wciąż się zdarzają, o czym przekonał się niemiecki właściciel BMW X6.  Dzisiejsze SUVy i generalnie nowe samochody wyjeżdżają z fabryki przeważnie z dużymi kołami. W autach klasy premium oczywiście chodzi o wygląd, dlatego właściciele drogich aut często…