Gdy Tomek miał 10 lat, jeden z mieszkańców jego niewielkiej miejscowości zakupił najpiękniejszy, jak mu się wówczas wydawało, samochód na świecie.
Był to Volkswagen Corrado VR6 w wersji na rynek amerykański. Po blisko godzinie podziwiania tego cacka Tomek już wiedział, jakie auto będzie miał, gdy dorośnie – Corrado oczywiście!
W 2007 roku po powrocie z USA szukał, szukał i znalazł piękne Corrado G60 o nietypowym, śliwkowym lakierze, które – co ważne – było w stu procentach seryjne, dzięki czemu stanowiło doskonałą bazę do autorskich zmian.
Śliwkowe Corrado miało silnik 1.8 G60, doładowany kompresorem Eaton M64, fabrycznie generujący 160 KM. Pierwszą modyfikacją był… remont jednostki napędowej. Kompresor wyposażono w nowy układ dolotowy wykonany ze stali nierdzewnej, zamontowano też mniejsze kółko kompresora, doładowanie ustawiono na poziomie 0,8 bara.
Niezapomnianych parsknięć i sapnięć dostarcza zawór blow off. Na odłączonej odmie zamontowany jest oil catch tank zakończony filterkiem Samco.
Tyle pod maską, co dzieje się w podwoziu? Otóż zamontowano tam gwint TA-Technix, dzięki któremu auto zostało obniżone o 80 mm. Z obniżonym zawieszeniem świetnie współgrają błyszczące 16-calowe obręcze przeznaczone pierwotnie do Mercedesa.
Najwięcej dzieje się na zewnątrz. Zobaczmy, czym zajmował się Tomek, a nie próżnował. Oryginalny grill zastąpił odpowiednikiem firmy Rieger, przednie lampy to Sonar Black. Mają usunięte plastikowe klosze, zamiast nich założone oryginalne, szklane. Tylne lampy to produkt Dectane Black, tak jak boczne kierunkowskazy. Ciekawie prezentuje się przedni zderzak bez wnęki na tablicę rejestracyjną i halogenów. Usunięte zostały też listwy drzwi, emblematy na tylnej klapie oraz tylna wycieraczka. Na masce umieszczono skórzane bra.
Bardzo dobre wrażenie robi świetnie utrzymane wnętrze, wyposażone w kontrastujące z ciemnymi plastikami jasno obite fotele. Ze zmian dostrzeżemy tu kierownicę 32 Prosport, gałkę zmiany biegów z Golfa IV oraz podświetlenie zegarów, które zmieniono z zielonego na czerwone.
Piotr Dankiewicz
Fot. Mikołaj Urbański
VW Corrado G60
SILNIK:1.8 G60 160 KM, remont silnika, dolot z kwasówki, mniejsze kółko kompresora, doładowanie 0,8 bara, oil catch tank, filtr Samco, blow off
ZAWIESZENIE: gwintowane TA-Technix, obniżone o 80 mm
KOŁA: z Mercedesa 16 cali 5×112 w polerce, dekielki chromowane CARLSSON i dystanse zmieniające rozstaw z 5×112 na 4×100 przód 2 cm tył 2,5 cm; opony 195/40 FALKEN
NADWOZIE: grill Rieger, lampy Sonar Black, plastikowe klosze zdjęte, założone oryginały, usunięta wnęka rejestracji i halogeny, wnęka haka i tłumika, listwy drzwi, emblematy z pasa tylnego, tylna wycieraczka, kierunki boczne Dectane Smoked, lampy z tyłu Dectane Black, bra
WNĘTRZE: kierownica 32 Prosport, gałka Golf IV, zmienione podświetlenie z zielonego na czerwone
CAR AUDIO: radio Panasonic 4×45, tuba JBL 800 GT 30 cm, wzmacniacz Magnat 1000 W
(VW TRENDS 3/2012)