Jeszcze mocniejsze Polo R WRC - Trends Magazines

Jeszcze mocniejsze Polo R WRC

Tuning VW Polo R WRC

Rajdowe Polo, które czterokrotnie sięgało po mistrzowskie tytuły, miało silnik o mocy 320 KM. Wimmer Rennsporttechnik uznał, że to zdecydowanie za mało. Podrasował drogowe Polo R WRC do… 420 KM!

Tuning VW Polo R WRC

Już w chwili debiutu Polo R WRC zachwycało miłośników mocnych wrażeń. Upakowany pod maską silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM nie miał sobie równych w segmencie małych sportowców. Dość powiedzieć, że Polo rozpędzało się do 243 km/h! Wiadomo było również, że na potrzeby samochodu silnik znany z wielu modeli Volkswagena został celowo stłamszony. Tunerzy szybko zaczęli uwalniać drzemiące w nim rezerwy mocy i momentu obrotowego.

Tuning VW Polo R WRC

Wimmer Rennsporttechnik postanowił nie ograniczać się jedynie do ingerencji w elektronikę. Klientom gotowym wyłożyć 10.200 euro proponuje przeprogramowanie komputera silnika, co będzie jednak poprzedzone montażem zmodyfikowanej turbosprężarki, większego intercoolera, sportowego filtra powietrza, bardziej przepustowego układu wydechowego ze sportowym katalizatorem i pompy paliwowej o zwiększonej wydajności. Efektem jest zamiana 220 KM i 350 Nm w imponujące 420 KM i 480 Nm. Podrasowane Polo nie ma ogranicznika prędkości i jest w stanie osiągnąć 280 km/h.

Tuning VW Polo R WRC

Jako dopełnienie tuningu jednostki napędowej Wimmer proponuje wyposażenie auta w gwintowane zawieszenie KW Variant 3 oraz felgi BBS CH-R z oponami w rozmiarze 215/35ZR18.

Możesz zamówić prenumeratę i być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami dotyczącymi VW TUTAJ

Podobne

Wściekle czerwony 300-konny VW Golf I 1.3

Olbrzymia popularność i rozpoznawalność Golfa sprawiają, że jest to jedno z najczęściej przerabianych aut. Liczba stuningowanych Golfów jest bardzo duża, a skala pomysłów na modyfikacje niemieckiego kompaktu niezwykle szeroka. Poznajcie „czerwoną wściekliznę” Piotrka. Pierwsza generacja Volkswagena Golfa została zaprezentowana w 1974 roku. Samochód okazał się bestsellerem i na dobre spopularyzował niemiecki pomysł na auto dla…

Historia VW Scirocco i Corrado

Debiutujące w 1974 roku Scirocco udowodniło, że coupé może być samochodem niemal na każdą kieszeń, który funkcjonalnością nie będzie istotnie różnił się od klasycznego hatchbacka. Kolejnym coupe z Wolfsburga było bardziej prestiżowe Corrado. Oto historia VW Scirocco i Corrado. Historia VW Scirocco i Corrado, czyli modeli coupé ze stajni Volkswagena nieodłącznie wiąże się z legendarnym…