Prowokacyjne BMW M6 Gran Coupé - Trends Magazines

Prowokacyjne BMW M6 Gran Coupé

BMW M6 Gran Coupé dowodzi, że pogodzenie klasycznej elegancji z prawdziwie sportowymi osiągami jest wykonalne.

Nie każdy posiadacz 560-konnej limuzyny chciałby niknąć w tłumie. Klient firmy PP-Performance postanowił radykalnie zmienić oblicze swojego samochodu. Majestatyczne nadwozie oklejono folią w kolorze Electric Lime. Specyficzna barwa pasuje do modelu ze stajni M GmbH, przywodząc na myśl E46 M3 oraz E92 M3 z lakierem Phoenix Yellow.

Na przednich drzwiach pojawiły się dumne napisy RS800. Nie użyto ich przypadkowo. Podwójnie doładowane 4.4 V8 seryjnego M6 Gran Coupé zapewnia 560 KM i 680 Nm. Dużo, jednak nawet do takich wartości można się przyzwyczaić. Właściciel M6 poczuł głód mocy. Strojenie na hamowni poprzedzono zamontowaniem wyczynowych filtrów powietrza firmy BMC oraz kompletnego, tytanowego wydechu z oferty Akrapovica.

 

Finalnym krokiem było wgranie do komputera nowych map, które zapewniły 800 KM i 950 Nm. PP-Performance nie ograniczyło się wyłącznie do śrubowania parametrów. Nastawy zostały tak dobrane, by sięgające 50°C temperatury czy 92-oktanowe paliwo nie doprowadziły do uszkodzenia silnika. Polityka jest ukłonem w stronę klientów z Abu Dhabi

W tylnonapędowym samochodzie zastrzyk sił napędowych jest odczuwalny przy wysokich prędkościach. Poniżej 100 km/h koła, zarówno seryjnych, jak i podrasowanych M6, toczą ciężką walkę z przyczepnością. Później jest już tylko lepiej. Igła prędkościomierza w ekspresowym tempie mija kolejne wartości i zatrzymuje się przy samym końcu skali.

Prezentowane Gran Coupé rozpędza się do 328 km/h. PP-Performance zapewnia, że limonkowe M6 RS800 jest najszybszą i najmocniejszą „szóstką” Gran Coupé na świecie. Z całą pewnością należy też do grona najbardziej rzucających się w oczy egzemplarzy.

Koszt kompleksowej modyfikacji BMW M6 Gran Coupé nie został podany. Wiadomo jedynie, że za pakiet wzmacniający silnik trzeba zapłacić ok. 18 tysięcy euro.

Fot. Jordi Miranda

Podobne

Drapieżne BMW M235i RS

M235i to wdzięczny obiekt do modyfikacji. Tym razem specjaliści z Tuningwerk GmbH wzmocnili silnik, popracowali nad nadwoziem i wnętrzem. Drapieżnie wyglądający samochód nazwano M235i RS. Oklejenie karoserii w barwy BMW Motorsport można uznać za kontrowersyjne, jednak w przypadku M235i RS jest całkowicie uzasadnione. Zmodyfikowanej w Puchheim „dwójce” bliżej do samochodu wyścigowego niż cywilnego coupé. Dokładkę…

Używane BMW E36 318is

Używane BMW E36 318is (1991-1998). Klasyk ze sportowym pazurem

Używane BMW E36 318is nie są jeszcze koszmarnie drogie. Wzrost cen może być kwestią czasu, bo model będący podstawą do homologowania wyścigówki jest świetnie wyważony i zapewnia niezłe osiągi. Moda na klasyki nie przemija. Wręcz przeciwnie. Przyczyniła się do wywindowania cen najciekawszych, a zarazem najrzadszych wersji. Kilka lat temu nikt nie spodziewał się, że BMW…