Prowokacyjne BMW M6 Gran Coupé - Trends Magazines

Prowokacyjne BMW M6 Gran Coupé

BMW M6 Gran Coupé dowodzi, że pogodzenie klasycznej elegancji z prawdziwie sportowymi osiągami jest wykonalne.

Nie każdy posiadacz 560-konnej limuzyny chciałby niknąć w tłumie. Klient firmy PP-Performance postanowił radykalnie zmienić oblicze swojego samochodu. Majestatyczne nadwozie oklejono folią w kolorze Electric Lime. Specyficzna barwa pasuje do modelu ze stajni M GmbH, przywodząc na myśl E46 M3 oraz E92 M3 z lakierem Phoenix Yellow.

Na przednich drzwiach pojawiły się dumne napisy RS800. Nie użyto ich przypadkowo. Podwójnie doładowane 4.4 V8 seryjnego M6 Gran Coupé zapewnia 560 KM i 680 Nm. Dużo, jednak nawet do takich wartości można się przyzwyczaić. Właściciel M6 poczuł głód mocy. Strojenie na hamowni poprzedzono zamontowaniem wyczynowych filtrów powietrza firmy BMC oraz kompletnego, tytanowego wydechu z oferty Akrapovica.

 

Finalnym krokiem było wgranie do komputera nowych map, które zapewniły 800 KM i 950 Nm. PP-Performance nie ograniczyło się wyłącznie do śrubowania parametrów. Nastawy zostały tak dobrane, by sięgające 50°C temperatury czy 92-oktanowe paliwo nie doprowadziły do uszkodzenia silnika. Polityka jest ukłonem w stronę klientów z Abu Dhabi

W tylnonapędowym samochodzie zastrzyk sił napędowych jest odczuwalny przy wysokich prędkościach. Poniżej 100 km/h koła, zarówno seryjnych, jak i podrasowanych M6, toczą ciężką walkę z przyczepnością. Później jest już tylko lepiej. Igła prędkościomierza w ekspresowym tempie mija kolejne wartości i zatrzymuje się przy samym końcu skali.

Prezentowane Gran Coupé rozpędza się do 328 km/h. PP-Performance zapewnia, że limonkowe M6 RS800 jest najszybszą i najmocniejszą „szóstką” Gran Coupé na świecie. Z całą pewnością należy też do grona najbardziej rzucających się w oczy egzemplarzy.

Koszt kompleksowej modyfikacji BMW M6 Gran Coupé nie został podany. Wiadomo jedynie, że za pakiet wzmacniający silnik trzeba zapłacić ok. 18 tysięcy euro.

Fot. Jordi Miranda

Podobne

Golf 7 V8 BMW drift

Golf z silnikiem BMW V8 i napędem na tył. Na dodatek driftuje! – WIDEO

Dziś prezentujemy Volkswagena Golfa VII, który ma silnik BMW V8 napędzający tylne koła! Przypominamy, że fabrycznie w Golfach nigdy nie było napędu na tył ,ani silników V8... BMW, czy Volkswagen? Golf VII to platforma, która fabrycznie była wyposażona w 4-cylindrowe silniki umieszczone poprzecznie z przodu. Napęd w VII z reguły przenoszony jest na przednią oś. Ten…

BMW 7 E32 Koenig Specials- TUNING

Pamiętacie firmę Koenig Specials? Ten niemiecki tuner przeżywał swój rozkwit jakieś cztery dekady temu. Wtedy Ci "szaleni" Niemcy urzeczywistniali takie projekty jak Ferrari Testarossa twin turbo o mocy 1000 KM, czy drogowa wersja Porsche 962 - Koeniga C62. Przez warsztat Pana Koeniga przewijało się też wiele bardziej przyziemnych samochodów. Jednym z nich bywało BMW E32.…