400 km/h i 1001 KM w BMW M6! - Trends Magazines

400 km/h i 1001 KM w BMW M6!

Stajnię G-Power rozsławiły niezwykle szybkie samochody. Poprzeczka ponownie poszła w górę. Na zlecenie klienta ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich z M6 Coupé wyciśnięto… 1001 KM!

Już w seryjnym wydaniu BMW E63 M6 imponuje parametrami. Wspomnijmy o najważniejszych – 5.0 V10, 507 KM, 520 Nm, 250 km/h, 4,6 s… Do poprawiania parametrów silników G-Power od lat używa kompresorów. Mechaniczne sprężarki są łatwiejsze w montażu od turbosprężarek i zapewniają błyskawiczną, a do tego liniową reakcję na gaz, która w mocnym samochodzie jest na wagę złota. M6 wyposażono w SK III RRs bi-Kompressorsystem– pakiet dwóch kompresorów i intercoolerów. Zamontowano także tytanowy układ wydechowy z metalowymi katalizatorami, powiększono chłodnice cieczy i oleju, przebudowano dolot, jak również popracowano nad elektroniką.

Pomiar na hamowni potwierdził, że obrany kierunek prac był słuszny. Z wysokoobrotowego 5.0 V10 wykrzesano 1001 KMprzy 8000 obr./min oraz 900 Nm przy 6000 obr./min. Poprawione M6 osiąga pierwszą setkę w 4,3 sekundy. Jeszcze większe wrażenie robi przyspieszenie przy wyższych prędkościach. Kiedy tylne opony w rozmiarze 295/30 R21 przestają walczyć o trakcję, potencjał silnika może być w pełni wykorzystany. Po 9,0 s od startu BMW osiąga 200 km/h. Sprint od 0 do 300 km/h zajmuje 21,5 s. Prędkość maksymalna jest uzależniona od przełożeń zespołu napędowego. Na razie G-Power zaproponował zestaw gwarantujący 372 km/h.

Przeskalowany do 400 km/h prędkościomierz trudno uznać za element zastosowany na wyrost. Podobnie jak gwintowane zawieszenie czy ceramiczne tarcze o średnicy 400 mm, które nie dość, że są odporne na przegrzanie, to obniżyły masy nieresorowane przy każdym z kół.

G6M V10 Hurricane CS nie należy do samochodów ginących w tłumie. To dzięki 21-calowym felgom G-Power Hurricane RR oraz poszerzonemu nadwoziu. Wszystkie dodatkowe elementy, z błotnikami, dokładką przedniego zderzaka, nakładkami na progi, dyfuzorem i tylnym spojlerem z regulowanym kątem natarcia wykonano z włókna węglowego.

Karbonu nie zabrało też w kabinie. Z kompozytów są wykonane oparcia kubełkowych foteli, fragmenty boczków drzwiowych oraz ozdobne wstawki na tunelu środkowym. Resztę kokpitu obszyto skórą o fakturze… włókna węglowego. Podsufitkę, słupki dachu i fotele pokryto pikowaną alcantarą. O pochodzeniu samochodu ze stajni M GmbH przypominają niebiesko-czerwone przeszycia.

Podobne

Tuning-BMW-E46-coupe-widok z przodu

Interesujące BMW E46 Coupé w imponującym metalicznym odcieniu

Przedstawiamy interesujące coupé popularnego modelu E46 w imponującym odcieniu Atlantis metallic z palety BMW Individual. Konrad, podobnie jak wielu miłośników motoryzacji, BMW interesował się od dziecka. Po kilku przygodach z innymi markami w końcu rozpoczął epizod z bawarskimi autami. Wcześniej jeździł m.in. sedanem E46 z silnikiem 1.8, jednak kultowe coupé zawsze było na czele jego listy marzeń. W końcu udało się i w 2018 roku…

„Germańscy oprawcy” czyli BMW E36 316i kontra BMW E46 M3

Należące do Jakuba „Muska” Tatary E36 coupé nazywane jest Germańskim Oprawcą. Przydomek wywodzi się od internetowego komiksu. Podobnie jak wspomniany komiks, memem stał się filmik pokazujący upadek słynnego driftowozu z lawety i pochodzące z tego nagrania zdanie „Miota nim jak szatan”. Pierwszy Germański Oprawca został odbudowany tak, by nadal mógł jeździć bokiem, a jednocześnie nawiązywał…