400 km/h i 1001 KM w BMW M6! - Trends Magazines

400 km/h i 1001 KM w BMW M6!

Stajnię G-Power rozsławiły niezwykle szybkie samochody. Poprzeczka ponownie poszła w górę. Na zlecenie klienta ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich z M6 Coupé wyciśnięto… 1001 KM!

Już w seryjnym wydaniu BMW E63 M6 imponuje parametrami. Wspomnijmy o najważniejszych – 5.0 V10, 507 KM, 520 Nm, 250 km/h, 4,6 s… Do poprawiania parametrów silników G-Power od lat używa kompresorów. Mechaniczne sprężarki są łatwiejsze w montażu od turbosprężarek i zapewniają błyskawiczną, a do tego liniową reakcję na gaz, która w mocnym samochodzie jest na wagę złota. M6 wyposażono w SK III RRs bi-Kompressorsystem– pakiet dwóch kompresorów i intercoolerów. Zamontowano także tytanowy układ wydechowy z metalowymi katalizatorami, powiększono chłodnice cieczy i oleju, przebudowano dolot, jak również popracowano nad elektroniką.

Pomiar na hamowni potwierdził, że obrany kierunek prac był słuszny. Z wysokoobrotowego 5.0 V10 wykrzesano 1001 KMprzy 8000 obr./min oraz 900 Nm przy 6000 obr./min. Poprawione M6 osiąga pierwszą setkę w 4,3 sekundy. Jeszcze większe wrażenie robi przyspieszenie przy wyższych prędkościach. Kiedy tylne opony w rozmiarze 295/30 R21 przestają walczyć o trakcję, potencjał silnika może być w pełni wykorzystany. Po 9,0 s od startu BMW osiąga 200 km/h. Sprint od 0 do 300 km/h zajmuje 21,5 s. Prędkość maksymalna jest uzależniona od przełożeń zespołu napędowego. Na razie G-Power zaproponował zestaw gwarantujący 372 km/h.

Przeskalowany do 400 km/h prędkościomierz trudno uznać za element zastosowany na wyrost. Podobnie jak gwintowane zawieszenie czy ceramiczne tarcze o średnicy 400 mm, które nie dość, że są odporne na przegrzanie, to obniżyły masy nieresorowane przy każdym z kół.

G6M V10 Hurricane CS nie należy do samochodów ginących w tłumie. To dzięki 21-calowym felgom G-Power Hurricane RR oraz poszerzonemu nadwoziu. Wszystkie dodatkowe elementy, z błotnikami, dokładką przedniego zderzaka, nakładkami na progi, dyfuzorem i tylnym spojlerem z regulowanym kątem natarcia wykonano z włókna węglowego.

Karbonu nie zabrało też w kabinie. Z kompozytów są wykonane oparcia kubełkowych foteli, fragmenty boczków drzwiowych oraz ozdobne wstawki na tunelu środkowym. Resztę kokpitu obszyto skórą o fakturze… włókna węglowego. Podsufitkę, słupki dachu i fotele pokryto pikowaną alcantarą. O pochodzeniu samochodu ze stajni M GmbH przypominają niebiesko-czerwone przeszycia.

Podobne

Tuning-BMW-E36-Cabrio-dwa auta

Stylowe kabriolety BMW E36 – ikony fanów stylu stance, drifterów i nie tylko

BMW E36 jest uważana za ikonę przez motoryzacyjnych entuzjastów. Jeżdżą nim drifterzy, fani stylu stance, jest też podstawową bazą dla projektów german style’u. W wersji seryjnej od wielu lat służy całym rodzinom. Skąd ta popularność?   Świetny model BMW E36 to przede wszystkim świetne auto. Jak prawie każde BMW ma układ napędowy zaprojektowany według schematu:…

Tuning Polo 6N 1.9 TDI widok z przodu

To Polo 6N ma motor 1.9 TDI o mocy 240 KM i wiele innych bajerów…

Ponad dwa lata temu Dawid, przez niektórych znany głównie dzięki ciemnozielonemu Golfowi III, szukał samochodu do codziennej jazdy. Kupił Volkswagena Polo, który miał zostać nietknięty ręką tunera. Jednak rozmach wprowadzonych zmian doprowadził do tego, że ma 240 KM po maską! Od dziesięciu lat Dawid jest właścicielem Golfa trzeciej generacji, który dwukrotnie był prezentowany na naszych łamach. W życiu…