Volkswagen Crafter do zadań specjalnych - TORSUS TERRASTORM - Trends Magazines

Volkswagen Crafter do zadań specjalnych – TORSUS TERRASTORM

TORSUS TERRASTORM w terenie

TORSUS, producent autobusów terenowych, prezentuje TERRASTORM -terenowy minibus 4×4. TERRASTORM jest oparty na podwoziu Volkswagen Crafter / MAN TGE 4Motion.

Bus wyposażony jest w 2,0-litrowy silnik wysokoprężny oferowany w dwóch wersjach mocy: 140 KM  i 340 Nm lub 176 KM i 410 Nm. Samochód będzie dostępny z kierownicą po lewej, jak i po prawej stronie.

TORSUS TERRASTORM brodzi

Made in Slovakia

Samochód został zaprojektowany i wyprodukowany w zakładzie produkcyjnym TORSUS na Słowacji. Zespół projektantów wykorzystał swoją specjalistyczną wiedzę zdobytą podczas produkcji PRAETORIAN, pierwszego na świecie produkowanego autobusu terenowego, do zaprojektowania nowego, niezwykle wytrzymałego minibusa 4×4

TORSUS TERRASTORM w wodzie

TERRASTORM przeszedł rygorystyczny program testów w wielu obiektach testowych w Czechach i na Słowacji, w tym na kultowym poligonie Tatra. Dzięki temu pojazd może wytrzymać w terenie, pozostając jednocześnie użytecznym i wygodnym na drodze.

Nadwozie i wersje.

Specjalne wykończenie nadwozia zostało stworzone, aby nie tylko chronić dolne panele pojazdu, ale także tworzyć rozwiązania problemów – takie jak zintegrowana wciągarka i niestandardowa płyta podwozia.

Pojazd oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia – TT1 Coach i TT2 Nomad, z których oba obejmują zmodernizowane podwozie i zawieszenie terenowe, napęd na wszystkie koła z blokowanym tylnym mechanizmem różnicowym, zintegrowaną wciągarkę w przednim zderzaku TORSUS, która może holować do 5500 kg (5,5 tony), stopnie boczne i specjalnie zaprojektowaną płytę podwozia z duraluminium biegnącą od silnika i skrzyni biegów do tylnego mechanizmu różnicowego i zbiornika paliwa, chroniącą przed uszkodzeniem w niegościnnych warunkach. TT2 Nomad ma ponadto przednie metalowe orurowanie i tylne lekkie metalowe kratki, bagażnik dachowy ze zintegrowanymi światłami, bagażnik na zapasowe opony i tylną drabinę.

TORSUS TERRASTORM w terenie

Podwozie i off road.

Zawieszenie zostało zmodyfikowane, aby zapewnić optymalne właściwości jezdne na drodze i w terenie. Z przodu kolumny MacPherson i amortyzatory Bilstein B6 zapewniają optymalny komfort. 

Z tyłu zawieszenie jest kombinacją resorów piórowych amortyzatorów Profender Dakar ze zdalnymi zbiornikami pomocniczymi o wydłużonym skoku osi. Połączenie ulepszonego zawieszenia terenowego i wytrzymałych 17-calowych opon BF Goodrich All Terrain T/A KO2 zapewnia TERRASTORM prześwit 290 mm, kąty natarcia i zejścia 26 stopni i 20 stopni oraz głębokość brodzenia 690 mm. Potencjalni nabywcy mają możliwość wybrania pakietu „Deep Wave”, dzięki któremu TERRASTORM może brodzić w wodzie do 820 mm.

Podobne

Myślicie, że Hummer H1 to duże auto? Zobaczcie TEGO Hummera

To zdjęcie nie przedstawia resoraka w zestawieniu z prawdziwym autem. Ono przedstawia prawdziwego Hummera H1 w porównaniu z kolosem, którego stworzył szejk ze zbyt dużą ilością pieniędzy.  Hamad bin Hamdan Al Nahyan to szejk z Abu Dhabi, który jest miliarderem i do tego kocha samochody. Nic dziwnego, że Hummer gigant to jego sprawka. Stwierdził, że…

Wypadek BMW na A1. Mocne auto = więcej możliwości?

O wypadku BMW Serii 8 oraz Kii na autostradzie A1 słyszeli niemal wszyscy. Przytaczamy dotychczas znane fakty oraz zastanawiamy się, czy posiadanie mocnego auta oznacza, że kierowca może sobie pozwolić na więcej? Bardzo głośno zrobiło się ostatnio o wypadku na autostradzie A1, gdzie BMW Serii 8 z ogromną prędkością uderzyło w Kię, w efekcie czego…