Volkswagen Crafter do zadań specjalnych - TORSUS TERRASTORM - Trends Magazines

Volkswagen Crafter do zadań specjalnych – TORSUS TERRASTORM

TORSUS TERRASTORM w terenie

TORSUS, producent autobusów terenowych, prezentuje TERRASTORM -terenowy minibus 4×4. TERRASTORM jest oparty na podwoziu Volkswagen Crafter / MAN TGE 4Motion.

Bus wyposażony jest w 2,0-litrowy silnik wysokoprężny oferowany w dwóch wersjach mocy: 140 KM  i 340 Nm lub 176 KM i 410 Nm. Samochód będzie dostępny z kierownicą po lewej, jak i po prawej stronie.

TORSUS TERRASTORM brodzi

Made in Slovakia

Samochód został zaprojektowany i wyprodukowany w zakładzie produkcyjnym TORSUS na Słowacji. Zespół projektantów wykorzystał swoją specjalistyczną wiedzę zdobytą podczas produkcji PRAETORIAN, pierwszego na świecie produkowanego autobusu terenowego, do zaprojektowania nowego, niezwykle wytrzymałego minibusa 4×4

TORSUS TERRASTORM w wodzie

TERRASTORM przeszedł rygorystyczny program testów w wielu obiektach testowych w Czechach i na Słowacji, w tym na kultowym poligonie Tatra. Dzięki temu pojazd może wytrzymać w terenie, pozostając jednocześnie użytecznym i wygodnym na drodze.

Nadwozie i wersje.

Specjalne wykończenie nadwozia zostało stworzone, aby nie tylko chronić dolne panele pojazdu, ale także tworzyć rozwiązania problemów – takie jak zintegrowana wciągarka i niestandardowa płyta podwozia.

Pojazd oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia – TT1 Coach i TT2 Nomad, z których oba obejmują zmodernizowane podwozie i zawieszenie terenowe, napęd na wszystkie koła z blokowanym tylnym mechanizmem różnicowym, zintegrowaną wciągarkę w przednim zderzaku TORSUS, która może holować do 5500 kg (5,5 tony), stopnie boczne i specjalnie zaprojektowaną płytę podwozia z duraluminium biegnącą od silnika i skrzyni biegów do tylnego mechanizmu różnicowego i zbiornika paliwa, chroniącą przed uszkodzeniem w niegościnnych warunkach. TT2 Nomad ma ponadto przednie metalowe orurowanie i tylne lekkie metalowe kratki, bagażnik dachowy ze zintegrowanymi światłami, bagażnik na zapasowe opony i tylną drabinę.

TORSUS TERRASTORM w terenie

Podwozie i off road.

Zawieszenie zostało zmodyfikowane, aby zapewnić optymalne właściwości jezdne na drodze i w terenie. Z przodu kolumny MacPherson i amortyzatory Bilstein B6 zapewniają optymalny komfort. 

Z tyłu zawieszenie jest kombinacją resorów piórowych amortyzatorów Profender Dakar ze zdalnymi zbiornikami pomocniczymi o wydłużonym skoku osi. Połączenie ulepszonego zawieszenia terenowego i wytrzymałych 17-calowych opon BF Goodrich All Terrain T/A KO2 zapewnia TERRASTORM prześwit 290 mm, kąty natarcia i zejścia 26 stopni i 20 stopni oraz głębokość brodzenia 690 mm. Potencjalni nabywcy mają możliwość wybrania pakietu „Deep Wave”, dzięki któremu TERRASTORM może brodzić w wodzie do 820 mm.

Podobne

Goggomobil T 250 – mało znane BMW!

Oto samochód, który rozpoczął rynkową karierę jako groźny konkurent Isetty, a zakończył ją pod skrzydłami BMW. Goggomobil jest ciekawym, a zarazem jednym z najmniej znanych rozdziałów w historii bawarskiego koncernu. Inwestycje w znacznym stopniu kształtują krajobraz motoryzacyjnego świata. Przejęcia marek z całym inwentarzem zmuszają do reorganizacji produkcji, modernizacji oferowanych samochodów czy przynajmniej inżynierii znaczkowej –…

Pierwszeństwo łamane nietypowe

Pierwszeństwo łamane: problematyczny kierunkowskaz

Tak zwane pierwszeństwo łamane skutecznie dzieli kierowców na dwie grupy. I choć sytuacja wydaje się być oczywista, potrafi wywołać naprawdę burzliwe dyskusje. A te z kolei przekładają się na bezpieczeństwo na drodze. Cała awantura toczy się o, z pozoru niewinny, kierunkowskaz. Poprzedni artykuł, w którym wspominałam o prawidłowym używaniu kierunkowskazów na tego rodzaju skrzyżowaniach, wywołał…