1000 KM w BMW M4 i M5 vs Bugatti Chiron - tego się nie spodziewaliśmy! - Trends Magazines

1000 KM w BMW M4 i M5 vs Bugatti Chiron – tego się nie spodziewaliśmy!

BMW M4 i M5 vs Bugatti Chiron

W klasycznym wyścigu na prostej do walki stają mocno wzmocnione BMW M4 oraz M5 i Bugatti Chiron Super Sport. Czy stuningowane BMW dadzą radę pokonać Bugatti warte 16 milionów złotych?

Śmiało możemy powiedzieć, że Bugatti Chiron to kwintesencja tego, co osiągnęła motoryzacja. Nieziemskie osiągi, perfekcyjne wykonanie i szczyt możliwości inżynieryjnych zawiera się w tym jednym modelu. Dodatkowo, odmiana Super Sport jest mocniejsza od standardowego Chirona i ma lepsze właściwości aerodynamiczne, co z pewnością przyda się w wyścigu na prostej.

BMW M4 i M5 vs Bugatti Chiron Super Sport

Przyjrzyjmy się liczbom. Bugatti Chiron napędzany jest silnikiem W16 o pojemności 8 litrów. Moc to kosmiczne 1600 KM oraz 1600 Nm, przekazuje ją dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynia, a moc trafia na wszystkie koła.

Wszystkie generacje BMW M5 w wyścigu na prostej

Osiągi? Bugatti Chiron Super Sport przyspiesza do 100 km/h w czasie 2,5 s, do 200 km/h w 5,8 sekundy, a 300 km/h pojawia się na zegarach po 12,1 sekundy. Prędkość ograniczona jest elektronicznie do 440 km/h, ale Chiron może pokonać barierę 500 km/h.

BMW M4 i M5 nie mogą pochwalić się takimi wynikami. Auta seryjnie mają odpowiednio 510 i 625 KM, ale egzemplarze, które wystartowały w wyścigu są dużo, dużo mocniejsze.

4.4-litrowe V8 w BMW M5 zostało wzmocnione do 1000 KM i 1200 Nm! Podobnymi liczbami może pochwalić się mniejsze M4 (1000 KM i 1000 Nm). Warto zaznaczyć, że obydwa BMW są lżejsze niż Chiron, co może zapewnić im lepszy start. 

BMW M5 CS G-Power Hurricane RR – prawdziwy huragan

BMW M4 i M5 vs Bugatti Chiron Super Sport w wyścigu na prostej

Podczas pierwszej próby Bugatti Chiron miało problem z trakcją, dzięki czemu BMW wysunęły się na prowadzenie. Przewaga była tak duża, że 1600-konny supersamochód dopiero pod koniec odrobił straty i wygrał o włos uzyskując ten sam czas na mecie co BMW M5, czyli 9.6 s. Trzecie dojechało BMW M4 z czasem niewiele gorszym, bo 9,8 s. 

Kolejna próba to także spora niespodzianka, tym razem na korzyść BMW M4. Podczas startu „z marszu” M-czwórka wystrzeliła jak z procy, zostawiając w tyle Bugatti i M5. I tu znów Chiron nadrobił stratę, ale nie było to tak spektakularne zwycięstwo, jak można się spodziewać. 

Tak wyglądał cały wyścig:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E46 320i

Świetny pomysł na BMW E46 320i

Prawdziwi „petrolheads” podchodzą do samochodów emocjonalnie. Dla Włodka relacja z tym modelem BMW od początku nie była łatwa. Najważniejsze jednak, że przetrwała bardzo trudną próbę. W jego pierwszym E46, granatowym modelu 323, podczas jazdy wybuchła opona. Włodek w obawie przez spotkaniem z latarnią skierował samochód poza drogę. Ów wypadek na szczęście skończył się bez uszczerbku…

Barnfind w Londynie – 170 klasyków na sprzedaż

W Londynie odbywa się bardzo ciekawa i nietypowa licytacja samochodów znalezionych w starych garażach i magazynach. To jeden z największych barnfindów, znajduje się tam ponad 170 samochodów! Na aukcji pod młotek idzie ponad 170 aut znalezionych w angielskich szopach, garażach i magazynach. Co ciekawe, nie jest to typowy barnfind - czyli przypadkowe znalezisko aut. Ktoś…