Wszystkie generacje BMW M5 w wyścigu na prostej - Trends Magazines

Wszystkie generacje BMW M5 w wyścigu na prostej

Tego chyba jeszcze nie zrobił nikt, wszystkie generacje BMW M5 w jednym miejscu zebrane w jednym celu – sprawdzić ich osiągi w wyścigu na prostej. Porównanie osiągów nie ma sensu, ale popatrzeć na wszystkie M-piątki w wyścigu – to jest coś!

Pierwsza generacja BMW M5 E28 ma 286 KM i 340 Nm, ostatnia – dwa razy więcej. Porównanie osiągów nie ma więc sensu, ale nie o to w tym wyścigu chodzi. Carwow zawsze przeprowadza nietypowe zestawienia aut, a tym razem przygotowali coś dla fanów BMW. 

BMW M5 E28

Auto pojawiło się w połowie lat 80. i wywołało sensacje – do tej pory nikt nie stworzył sedana o osiągach Porsche 911. 3,5-litrowa jednostka generuje 286 KM i 340 Nm, a to pozwala przyspieszyć M5 E28 do setki w czasie 6,1 s. Prędkość maksymalna wg. producenta to 251 km/h. 

BMW M5 E34

Druga generacja BMW M5 to już znaczący wzrost mocy i osiągów. Auto zyskało silnik 3,6 litra o mocy 315 KM, po liftingu pojawiła się jednostka 3.8 o mocy 340 KM. W E34 M5 zaczęto stosować już elektroniczne ograniczniki prędkości. 

BMW M5 E39

Do dziś ta generacja jest uważana za „ostatnie mechaniczne M5”. Po raz pierwszy w tym modelu pojawił się motor 8-cylindrowy, a moc wzrosła do 400 KM. Dziś ceny zadbanych egzemplarzy potrafią przyprawić o ból głowy

BMW M5 E60

Zaprezentowane w 2005 roku M5 wywołało spore kontrowersje. Po pierwsze za sprawą dyskusyjnego wyglądu, za który odpowiada Chris Bangle, a także skomplikowanej elektroniki. Po czasie jednak wielu uznało generacje M5 E60 za najbardziej ekscytującą, a to za sprawą wspaniałego wolnossącego silnika 5.0 V10. 

BMW M5 F10

Kolejne M5 już znacznie wyładniało, ale producenci ze względu na zaostrzające się normy spalin musieli zmniejszyć liczbę cylindrów oraz pojemność. Nowy silnik S63B44 to powrót do ośmiu cylindrów, ale dzięki sprężarce TwinTurbo moc wzrosła aż do 560 KM. 

BMW M5 F90

Ostatnie M5 zaprezentowano w 2017 roku. Jednostkę napędową rozwinięto w porównaniu do poprzednika i tutaj moc wynosi 600-635 KM w zależności od wersji. To obecnie najmocniejsze M5 w historii, ale szykowany następca zdaje się pobije ten rekord

Wszystkie generacje BMW M5 w wyścigu na prostej

Która generacja BMW M5 jest Waszą ulubioną? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW_E46_325Ci_tuning

Radosne BMW E46 325Ci

Koleżanka Roberta nazwała jego E46 „Merry”. Chodziło zapewne o imię „Mary”, ale powstało skojarzenie z angielskim słowem „merry”, czyli wesoły. Nazwa świetnie komponuje się z cyklem reklam, w którym słowo „radość” jest synonimem BMW. W momencie zakupu, na przełomie października i listopada 2011 roku, stalowoszare auto nie budziło wielu pozytywnych emocji. Lakier w nie najlepszym…

Prototyp BMW, który wyprzedził epokę

Rekreacyjny charakter, zwiększony prześwit, 170-konny silnik, lekkie poszycie z tworzyw sztucznych i odporny na skręcanie szkielet ze stali. Wszystko to sprawiało, że prototyp BMW Z1 Coupé zdecydowanie wyprzedzał swoją epokę. W drugiej połowie 1985 roku ruszyły prace nad BMW Z1 – roadsterem ze 170-konnym silnikiem 2.5 R6, stalowym szkieletem nadwozia oraz wykonanym z tworzywa poszyciem,…