Zupełnie nowa ŠKODA OCTAVIA - PREMIERA - Trends Magazines

Zupełnie nowa ŠKODA OCTAVIA – PREMIERA

OCTAVIA to ikona i najlepiej sprzedający się model marki ŠKODA. Dziś w Pradze producent prezentuje najnowszą wersję swojego bestsellera.

Design

Pod względem wizualnym ŠKODA OCTAVIA wyróżnia się nowym przednim zderzakiem oraz nowymi ostro zarysowanymi reflektorami. Wrażenie pewności siebie podkreślono, zwiększając długość i szerokość pojazdu. ŠKODA OCTAVIA COMBI ma długość 4689 mm, czyli o 22 mm więcej niż jej poprzedniczka; szerokość zwiększono o 15 mm do 1829 mm (długość wariantu hatchback wzrosła o 19 mm do 4689 mm, a szerokość o 15 mm do 1829 mm). Rozstaw osi wynosi 2686 mm. Nowy design akcentuje wizualne zalety ŠKODY OCTAVII oraz zapewnia doskonałe własności aerodynamiczne. Wariant limo ma współczynnik oporu czołowego (cd) od 0,24, a OCTAVIA COMBI – od 0,26. Nowa OCTAVIA zalicza się więc do najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie. Poprawa parametrów aerodynamicznych przyczynia się też do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2. 

Oświetlenie

W węższych przednich reflektorach i światłach tylnych zastosowano nowoczesną technologię LED. Szczególnie wyróżniono topową wersję wyposażenia OCTAVII, zaopatrując ją w reflektory Full LED Matrix. W animacji świetlnej biorą także udział światła tylne Full LED, wyposażone – po raz pierwszy w modelach ŠKODA OCTAVIA – w dynamiczne kierunkowskazy. 

Ergonomia

W nowej ŠKODZIE OCTAVII zapewniono jeszcze więcej miejsca, którego ilość dotąd i tak robiła wrażenie. Pasażerowie siedzący z tyłu mają jeszcze więcej przestrzeni na kolana – 78mm. Pojemność bagażnika – największa w tym segmencie – wzrosła do 640 l w wersji COMBI oraz do 600l w wersji limo. Projektanci ŠKODY gruntownie zmodernizowali wnętrze OCTAVII. Nowa dwuramienna kierownica odznacza się eleganckim chromowanym wykończeniem. W wariancie wielofunkcyjnym można uruchomić przy jej pomocy 14 funkcji. Przeprojektowano także konsolę środkową, panele drzwiowe i tablicę wskaźników. Tablica ta, z modułowym, wielopoziomowym układem wskaźników, przypomina kształtem przedni grill ŠKODY i obejmuje kontrastujący, kolorowy obszar pod dużym, samodzielnym centralnym wyświetlaczem wielofunkcyjnym. Po raz pierwszy dostępne są szczególnie przyjazne dla kręgosłupa ergonomiczne fotele. Oprócz funkcji ogrzewania dostępna jest dla nich funkcja masażu oraz wentylacji chłodzącej. Opcjonalne fotele sportowe są pokryte oddychającą tkaniną ThermoFlux.

Multimedia

OCTAVIA to pierwszy model ŠKODY wyposażony w head-up display Systemy multimedialne nowej ŠKODY OCTAVII zapewniają opcjonalne usługi przesyłania strumieniowego radia i telewizji, jak i zupełnie bezprzewodowe połączenie ze smartfonem przy użyciu technologii SmartLink. Do systemu multimedialnego można także bezpośrednio podłączyć urządzenia multimedialne czy karty pamięci USB poprzez dwa porty USB-C z przodu spośród maksymalnie pięciu takich portów. Wyposażeniem opcjonalnym jest także gniazdo 230 V z tyłu. Doskonałą jakość dźwięku gwarantuje zoptymalizowane pod względem akustycznym wnętrze oraz nowy opcjonalny system nagłaśniający Canton. W nowej OCTAVII firma ŠKODA udoskonaliła panel Virtual Cockpit. Ten cyfrowy, indywidualnie konfigurowany i jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika zestaw wskaźników najnowszej generacji jest wyposażony w ekran o przekątnej 10 cali. Kierowca ma do wyboru cztery widoki: Podstawowy, Klasyczny, Nawigacja, Systemy wspomagające kierowcę, a do ustawiania zawartości używa elementów sterujących na wielofunkcyjnej kierownicy. Użytkownicy mogą teraz także wyświetlać mapy systemu nawigacji na tablicy Virtual Cockpit oraz na centralnym wyświetlaczu o przekątnej do 10 cali na dwóch poziomach powiększenia.

Silniki i skrzynia biegów

W nowej ŠKODZIE OCTAVII zastosowano nowoczesne silniki TDI oraz TSI o zwiększonej wydajności, które dzięki znacznej poprawie własności aerodynamicznych charakteryzują się niższym zużyciem paliwa i poziomem emisji zanieczyszczeń. Oprócz silników wysokoprężnych i benzynowych dostępne są także warianty hybrydowe typu plug-in oraz – po raz pierwszy w ofercie ŠKODY – silniki w technologii miękkiej hybrydy. Przy wyposażeniu w 7-biegową skrzynię DSG trzycylindorwy silnik 1.0TSI wytwarzający 81kW (110KM) mocy oraz czterocylindrowy silnik 1.5TSI zapewniający 110 kW (150 KM) mocy wykorzystują rozrusznik 48V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V. System umożliwia „żeglowanie” przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy. Jednocześnie silnik uruchamia się ciszej i z mniejszymi drganiami. Oba silniki są także dostępne w połączeniu z 6- biegową manualną skrzynią biegów bez technologii miękkiej hybrydy. Skrzynia biegów stosowana z silnikiem 1.5 TSI została zaprojektowana do silników generujących wysoki moment obrotowy oraz jest używana także w połączeniu z silnikami Diesla do OCTAVII. Silnik 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM) jest dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła i 7-biegową skrzynią DSG. Wszystkie silniki TSI są wyposażone w filtr cząstek stałych do silników benzynowych. Nowa OCTAVIA to pierwsza ŠKODA, w której zastosowano technologię „shift by wire” do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie ze skrzynią biegów, za to przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast znanej dźwigni DSG w konsoli środkowej nowej OCTAVII umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy: R (wsteczny), N (neutralny) oraz D/S (jazda/sport), a także przycisk trybu parkowania P.

Hybryda

Nowa OCTAVIA będzie kolejnym po modelu SUPERB iV autem wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in. OCTAVIA iV będzie oferowana z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym o docelowo dwóch wariantach mocy. Ofertę obejmującą model o mocy 150 kW (204 KM) planuje się poszerzyć o wersję o mocy 180 kW (245 KM). Oba warianty będą wyposażone w 6- biegową skrzynię DSG. 

Diesel

W przypadku OCTAVII trzy nowe silniki wysokoprężne mają moc od 85 kW (115 KM) do 147 kW (200 KM). Każda jednostka TDI ma pojemność 2,0 l i należy do nowo opracowanej generacji silników EVO, które charakteryzują się dużym momentem obrotowym, a także są zarówno wydajne, jak i przyjazne środowisku. Oprócz filtra cząstek stałych silniki te są wyposażone w nowo zaprojektowany system uzdatniania spalin w układzie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Metodą „podwójnego dozowania” płyn AdBlue jest specjalnie wtryskiwany przed dwoma umieszczonymi jeden za drugim katalizatorami SCR. Użycie tej metody oraz drugiego katalizatora powoduje obniżenie emisji tlenku azotu (NOx) o około 80% w porównaniu z poprzednią generacją każdego z tych silników. W efekcie silniki EVO są technicznie przygotowane do spełnienia przyszłych wymogów normy emisji Euro 6d. Warianty o mocy 110 kW (150 KM) oraz 147 kW (200 KM) są dostępne z opcjonalnym napędem na cztery koła. 

Simply Clever

Zgodnie z zasadami Simply Clever ŠKODY nowa OCTAVIA wyróżnia się także najwyższym poziomem funkcjonalności. Kilka typowych dla tej marki rozwiązań Simply Clever ułatwia codzienną jazdę kierowcy i pasażerom. Do dyspozycji pasażerów w drugim rzędzie są dwie kieszenie na smartfony w oparciach przednich foteli. Dwa gniazda USB-C są dostępne z przodu oraz opcjonalnie z tyłu. Absolutna nowość to jeszcze jeden opcjonalny port USB-C na konsoli nad lusterkiem wstecznym nad głową. W OCTAVII obecny jest też lejek zintegrowany z nakrętką zbiornika płynu do spryskiwaczy, natomiast opcjonalny hak holowniczy można elektrycznie odblokować, naciskając odpowiedni przycisk w bagażniku. Ponadto samochód jest wyposażony w nowy wygodny wlew płynu AdBlue, umożliwiający napełnianie także przy użyciu dysz pomp do samochodów ciężarowych. 

W momencie wprowadzenia na rynek nowa OCTAVIA będzie dostępna w wersji wyposażenia Ambition oraz Style. W ciągu 2020 r. do oferty wejdzie wersja wyposażenia Active, a gamę wzbogacą modele OCTAVIA SCOUT oraz wariant sportowy OCTAVIA RS.

Podobne

Jadowite BMW M235i coupé od Manharta- TUNING

Nie pomyliliśmy się pisząc, że rozsądnie wyceniona, zwarta i mocna seria 2 szybko stanie się ulubieńcem tunerów. Swój pomysł na M235i Coupé przedstawił Manhart Performance. MH2 Clubsport jest promowany hasłem „Uwaga: ryzyko uzależnienia!”. Nie jest to pusty slogan reklamowy. Tuner z Wuppertalu stworzył samochód, który na własnych kołach dojedzie na tor wyścigowy, da kierowcy masę…

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-widok od tylu

Test BMW 2 Gran Coupé 220d xDrive – przeczytaj zanim kupisz

Ostatni okres w motoryzacji to czas rozwoju SUV-ów oraz czterodrzwiowych sportowych coupé, które niemiecki producent określa jako Gran Coupé. Najnowsze BMW 2 GC będzie ozdobą przydomowego parkingu i sprawdzi się jako tzw. drugie auto. To szykowny sedan z wnętrzem godnym klasy premium, który prowadzi się jak kompakt. Silniki i prowadzenie BMW oferuje trzy silniki benzynowe oraz cztery wysokoprężne. Najsłabsze…