Zobacz jak wygląda TAIGO - nowy SUV coupé Volkswagena - Trends Magazines

Zobacz jak wygląda TAIGO – nowy SUV coupé Volkswagena

VW-Taigo-R-Line-z tyłu

TAIGO – tak nazywa się zaprojektowany w Brazylii, a produkowany w Hiszpanii nowy SUV Volkswagena, tym razem w modnej wersji coupé. W Polsce pojawi się w pierwszym kwartale 2022 roku, ale już dziś warto mu przyjrzeć się z bliska.

VW-Taigo-R-Line-napis TAIGO

Co nowego?

Zaprojektowany przez dwóch braci nowy model Volkswagena – w niedużym nadwoziu łączy charakter SUV-a z technologią rodem z klasy premium i stylowym designem. Taigo, znany w Brazylii jako Nivus, oferuje wiele możliwości personalizacji: zarówno wyglądu nadwozia, jak i wnętrza, czyli tego, co oczekuje obecny klient.

VW-Taigo-R-Line-tył auta

Otwierany na prawie całej długości dach pięciomiejscowego Taigo delikatnie opada ku tyłowi, w stylu samochodów coupé, ale jednocześnie nie ogranicza przestrzeni nad głową pasażerom podróżującym na tylnej kanapie. Wyposażony standardowo w LED-owe reflektory, cyfrowy kokpit i systemy multimedialne najnowszej generacji, ten prawie 4,26-metrowy SUV coupé wyznacza nowe standardy klasie mniejszych SUV-ów coupé.

VW-Taigo-R-Line-z przodu

Ciekawe nadwozie

Na pierwszy rzut oka uwagę zwraca sylwetka, która przypomina samochody typu coupé, z mocno pochylonym słupkiem C. Nadwozie Taigo charakteryzuje się również bardzo precyzyjnymi i ostrymi liniami, które wraz z dużymi kołami i wyraźnie zaznaczonymi nadkolami podkreślają charakter crossovera.

VW-Taigo-R-Line-z boku

Nowy model Volkswagena jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia. Wszystkie, z wyjątkiem Deep Black, można łączyć z kontrastującym czarnym dachem (opcja). Rozmiar kół zależy od wersji wyposażenia i waha się od 16 do 18 cali. Wszystkie elementy oświetlenia zewnętrznego, od reflektorów po tylne światła, są standardowo wykonane w technologii LED. Począwszy od wersji wyposażenia Style, Taigo jest standardowo wyposażony w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light wraz z podświetlaną listwą w osłonie chłodnicy. Efektowna listwa świetlna z tyłu podkreśla szerokość i charakter auta. Ponadto, począwszy od wersji Life, standardem jest lampa projekcyjna o przyciągającej wzrok strukturze plastra miodu w lusterkach zewnętrznych.

Wnętrze Taigo

We wnętrzu uwagę zwracają m.in. wielofunkcyjna kierownica i zdigitalizowana obsługa podstawowych funkcji. Systemy multimedialne MIB3 są wyposażone w Online Control Unit (eSIM) i bezrzędową łączność App-Connect Wireless (w zależności od wyposażenia).

VW-Taigo-R-Line-kokpit

Opcjonalna klimatyzacja Climatronic ma minimalistyczny panel sterowania z funkcją dotykową, który optycznie nawiązuje do centralnego wyświetlacza. Obsługuje się go za pomocą dotykowych elementów sterujących i suwaków. W podobnej formie jest on oferowany w większych modelach, takich jak Tiguan, Passat i Arteon, co podkreśla wysoką jakość wnętrza Taigo.

Taigo wykazuje się także dużą funkcjonalnością: pojemność bagażnika wynosi imponujące 438 litrów. Oznacza to, że pomimo sylwetki przypominającej coupé, oferuje prawie tyle samo miejsca w przedziale bagażowym, co kompaktowy T-Cross wyposażony w przesuwaną tylną kanapą (pojemność bagażnika wynosi od 385 do 455 litrów).

Co napędza Taigo? Wersje wyposażenia

Przednionapędowe Taigo napędzają silniki benzynowe o mocy, do wyboru, 95 KM, 110 KM i  150 KM.  Prędkość maksymalna wynosi – odpowiednio – 183 km/h, 191 km/h i 212 km/h. W zależności od silnika, biegi można zmieniać ręcznie za pomocą 5- lub 6-biegowej przekładni mechanicznej lub 7-biegowej dwusprzęgłowej (DSG).

VW-Taigo-R-Line-kokpit

W przypadku nowego crossovera ofertę otwierać będzie podstawowa wersja Life, następnie do wyboru dostępne będą wersje Style oraz R-Line. Wszystkie  wersje wyposażenia będzie można doposażyć za pomocą atrakcyjnych pakietów lub indywidualnych dodatków.

Pełna oferta nowego SUV-a coupé Volkswagena zostanie zaprezentowana w Polsce w pierwszym kwartale 2022 roku. Cena w Niemczech ma być na poziomie ok. 20 tysięcy euro.

Poniżej galeria zdjęć VW Taigo w wersji Style.

Podobne

M3 GT: BMW na sterydach dla koneserów

Mocniejsze, twardsze, lżejsze i... mało znane. BMW M3 GTjest ciekawą propozycją dla koneserów oryginalnych youngtimerów. Jeszcze do niedawna sportowe regulaminy wymagały, by wyczynowe auta były homologowane na bazie faktycznie istniejących drogowych odpowiedników. Zgodny musiał być kształt elementów aerodynamicznych, a nawet materiały, z których wykonano poszycie. W celu utrzymania konkurencyjności M3 w mistrzostwach FIA GT oraz amerykańskim…

BMW oszukuje w danych technicznych? Kierowca nowego M4 CSL pojechał na hamownię

Znane są przypadki, gdy producenci samochodów podają wartości, nie do końca zgadzające się z rzeczywistością. Podobnie było w przypadku tego BMW M4 CSL, którego właściciel postanowił wybrać się na hamownię i sprawdzić, na ile dane katalogowe są prawdziwe.  BMW M4 CSL to najszybsze auto w historii bawarskiej marki, przynajmniej jeśli chodzi o okrążenie toru Nurburgring.…