Znamy datę ostatniego V12 od BMW. Pojawi się w M760Li - Trends Magazines

Znamy datę ostatniego V12 od BMW. Pojawi się w M760Li

Spieszmy się kochać silniki V12, bo znikają coraz szybciej. BMW podało datę śmierci największego silnika w ofercie. Ostatnim modelem z 12-cylindrową jednostką będzie M760Li. 

Silniki V12 w dzisiejszych czasach są jak czarne owce, bo porównaniu z hybrydami, a już tym bardziej z elektrykami wypadają słabo pod kątem norm emisji spalin. A te niestety dziś liczą się jak nic innego. BMW podało datę ostatniego modelu z jednostką V12 – czerwiec 2022. 

Wtedy z taśm montażowych zjedzie 12 limitowanych sztuk BMW M760Li i wszystkie z nich trafi niestety tylko do USA. Auto ma wyróżniać się specjalnymi 20-calowymi felgami. Do wyboru będą dwa standardowe kolory nadwozia – Window Grey lub Jet Black, a także 80 z palety BMW Individual. We wewnątrz o unikalności „siódemki” mają świadczyć tabliczki “THE FINAL V12″ na drzwiach oraz tabliczka znamionowa informująca właściciela o numerze egzemplarza. 

Najważniejsze jednak jest oczywiście pod maską. Ostatni okrzyk V12 wyda za pomocą jednostki N74B66TÜ. Generowane przez nią 610 KM w zakresie od 5500 do 6500 obr./min oraz 800 Nm od 1500 do 5000 obr./min sprawiły, że M760Li xDrive stało się najmocniejszym, najlepiej przyspieszającymi, a przy okazji najdroższym BMW w historii.

„Siódemka” z V12 i ostatnim numerem VIN z pewnością będzie niezłą lokatą kapitału, bo auto aspiruje do przyszłego klasyka. Ile przyjdzie zapłacić 12 szczęśliwym i, należy dodać bogatym właścicielom? Tego na razie nie wiadomo, ale biorąc pod uwagę, że standardowe M760Li kosztowało w granicach 800 tys. złotych, tutaj możemy spodziewać się kwoty dochodzącej do miliona. 

Co ciekawe, jednostka V12 od BMW nie znika na dobre z rynku. Bawarski producent nadal będzie produkował te silniki o pojemności 6,75 dla Rolls-Royce’a. Przez jak długo? To pytanie pozostaje otwarte. 

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW na tęczowo – BMW Individual kończy 30 lat

Fani marki wzdychają do aut BMW skonfigurowanych w programie Individual. Niezależnie czy mówimy o starszych modelach, czy tych najnowszych. Ten program personalizacji wyposażenia i kolorystyki kończy właśnie 30 lat.  Korzenie BMW Individual sięgają roku 1992, kiedy to na rynku pojawiło się pierwsze BMW z nietypowym wyposażeniem. Za projekt BMW 750iL E32 był wówczas odpowiedzialny znany…

Udany swap BMW E30 318i

Właściciel prezentowanej E30 nie od zawsze był fanem BMW. Zaczynał od aut o zupełnie innej charakterystyce ‒ więcej koni mechanicznych niż niutonów dostępnych tylko na wysokich obrotach i czerwone pole w okolicach 8 ‒ 9 tys. obr./min ‒ czyli krótko mówiąc od Hondy. Gdy dostał nowy zastrzyk gotówki i już miało dojść do zakupu kolejnego…