Zespół PSRX Volkswagen Sweden podwójnym mistrzem świata - Trends Magazines

Zespół PSRX Volkswagen Sweden podwójnym mistrzem świata

Johan Kristoffersson wywalczył drugi z rzędu tytuł mistrza świata w rallycrossie. Mistrzowską koronę utrzymał też zespół PSRX Volkswagen Sweden, którego właścicielem jest Petter Solberg.

Zawodnicy zespołu PSRX Volkswagen Szwecja zdobyli drugi z rzędu tytuł zespołowych mistrzów świata w sposób godny najlepszych kierowców – na torze położonym koło Hamburga Kristoffersson świętował dziesiąte zwycięstwo w tym sezonie i wywalczył w ten weekend maksymalną liczbę 30 punktów. Po wygraniu półfinału, Szwed zostawił z tyłu rywali również w finale i przekroczył linię mety przed dwoma kierowcami zespołu EKS Audi Sport – Mattiasem Ekströmem i Andreasem Bakkerudem.

– Niesamowite, zrobiliśmy to kolejny raz. Jestem niewiarygodnie dumna i wdzięczna za to, co jako zespół osiągnęliśmy razem w tak krótkim czasie. Współpraca naszego zespołu, Volkswagen Motorsport i wreszcie Volkswagen Sweden nie mogła być lepsza i bardziej udana – powiedziała zachwycona szefowa zespołu, Pernilla Solberg.

Zespół PSRX Volkswagen Sweden jest pierwszym w pięcioletniej historii Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie, który tytuł zespołowego mistrza świata zdobył dwukrotnie. Dwa zwycięstwa Johna Kristofferssona w klasyfikacji kierowców oznaczają, że zespół PSRX Volkswagen Sweden zgarnął wszystko, co było do zdobycia w latach 2017-2018. Solberg i Kristoffersson za kierownicą 570-konnych Volkswagenów Polo R Supercars w każdej z 23 rund, w których brali udział, awansowali do półfinałów z udziałem dwunastu najszybszych zawodników. Co najmniej jeden z nich zawsze startował również w finale.

Zespół z Torsby w Szwecji ma na koncie 532 punkty i taką przewagę nad zespołem EKS Audi Sport (452 punkty), której nie da się zniwelować podczas ostatniej rundy tego sezonu, która w dniach 24 i 25 listopada odbędzie się w Kapsztadzie (Republika Południowej Afryki).

Wyniki startów PSRX Volkswagen Sweden mistrzostwach świata:
– wygrane rundy: 18 z 23 (78,3%)
– miejsca na podium: 27 z 69 (39,1%)
– wygrane półfinały: 28 z 46 (60,9%)
– wygrane finały: 18 z 23 (78,3%)
– wygrane wyścigi: 155 z 246 (63,1%)

Podobne

Drewno w bagażniku? Oryginalny pomysł z USA

Jak wykończyć bagażnik w aucie po tuningu? Jedni szczelnie wypełniają go komponentami car audio, inni wyszywają wysokiej jakości skórą bądź kompletnie usuwają tapicerkę, by samochód zaczął przypominać rajdówkę. (więcej…)

VW Polo CL auto od frontu

Trzy lata przemian VW Polo CL – warto było?

W 2007 roku widoczne na zdjęciach Polo zmieniło właściciela na zagorzałego fana wszelkiego rodzaju modyfikacji. Łatwo się domyślić, co działo się potem. Prace prowadzono w trzech etapach. ETAP I (2007) Czarne Polo CL z silnikiem o pojemności 1 litra z „wypasów”, w jakie wyposażyła go fabryka, miało: szyberdach, zielone szyby, licznik z obrotomierzem i dzieloną tylną…