Zastrzyk mocy dla trójki kombi - Trends Magazines
23 kwietnia 2021

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

previous arrow
next arrow
Slider

Zastrzyk mocy dla trójki kombi

Tuning BMW F30 M340i Dahler widok z przodu

Trójce w wersji Touring nigdy nie brakowało sportowego zacięcia. Szwajcarska firma Dähler uznała, że nawet topowa wersja 340i kombi zasługuje na zastrzyk mocy.

Tuning BMW F30 M340i Dahler tył auta

Na warsztat wzięto czarne kombi z trzylitrowym silnikiem oraz napędem na obie osie. To często wybierana – z racji wszechstronności – konfiguracja.

Tuning BMW F30 M340i Dahler widok z boku

Pod maską samochodu pracuje jednostka oznaczona kodem B58. Jest dość świeża, ale tunerzy rozpracowali sposoby na wyciśnięcie z niej dużych pokładów dodatkowej mocy. W seryjnym wydaniu motor rozwija 374 KM i 500 Nm, co wystarcza, by Touring osiągał 100 km/h po zaledwie 4,5 s od startu.

Tuning BMW F30 M340i Dahler silnik

Dähler zaproponował swoim klientom dwa stopnie tuningu. Pierwszy zapewnia 442 KM i 680 Nm. Alternatywą jest 475 KM oraz 680 Nm. W obu przypadkach przeprogramowanie komputera sterującego silnikiem obejmuje usunięcie ogranicznika prędkości.

Tuning BMW F30 M340i Dahler zegary

Tuning BMW F30 M340i Dahler panel środkowy

Wykorzystanie ogromnej mocy ułatwia zmodyfikowane zawieszenie. Do wyboru są sportowe sprężyny, które współpracują z seryjnymi amortyzatorami o elektronicznie regulowanej sile tłumienia lub „gwint”, którego charakterystykę właściciel auta będzie mógł ustawić własnoręcznie.

Tuning BMW F30 M340i Dahler fragment przodu auta

Prezentowany Touring stoi na zaprojektowanych przez Dählera 20-calowych obręczach CDC1. Najbardziej wymagający mogą zamówić je także w odkuwanej wersji. Zwiększone możliwości auta sygnalizuje także dokładka przedniego zderzaka.

Tuning BMW F30 M340i Dahler koło z zaciskami

Żeby samochód był nie tylko szybki, ale również dobrze brzmiał, Dähler sugeruje montaż sportowego wydechu ze stali nierdzewnej, który może być zakończony czterema rurami.

Tuning BMW F30 M340i Dahler końcówki układu wydechowego

Dähler nie zapomniał też o stronie estetycznej dodając barwy Szwajcarii na antenie samochodowej i napisy Comeptition line na dywanikach i słupkach drzwi.

Podobne

Używane BMW serii 1 E87 (2004-2011). Drogie, ale warte uwagi

Wprowadzenie „jedynki” było strzałem w dziesiątkę. Najtańszy model w gamie BMW umożliwił firmie pozyskanie wielu nowych klientów. Najtańszy nie znaczy tani. Za BMW serii 1 trzeba było zapłacić dużo więcej niż za popularne kompakty. Rozbieżność cenowa pozostała wyraźna także na rynku wtórnym. Aby myśleć o zakupie używanej „jedynki”, trzeba przygotować przynajmniej 23 – 30 tysięcy…

Nowe BMW serii 1 z ulepszeniami od AC Schnitzer- TUNING

 AC Schnitzer proponuje ulepszenia do BMW serii 1 (F40). Jeśli chcesz zmienić "jedynkę" w indywidualną serię 1 od AC Schnitzer, możesz zacząć od następujących elementów: Do wszystkich wersji: Wydech: Rury wydechowe AC Schnitzer „Sport Chrome” i „Sport BlackZawieszenie: Zestaw sprężynowy AC Schnitzer obniżenie: przód / tył: ok. 25 - 35 mm Zestawy kół: Lekkie felgi AC1 BiColor lub antracyt 7,5…