BMW zapowiada iX1. Wypełni lukę po i3 - Trends Magazines

BMW zapowiada iX1. Wypełni lukę po i3

BMW zapowiada najmniejszy elektryczny model iX1, który ma wypełnić lukę po wycofanym już modelu i3. Znamy już ogólny wygląd auta oraz część danych technicznych. 

Zdjęcia przedstawiają co prawda auto w kamuflażu, ale można już ogólnie powiedzieć, jak będzie wyglądało auto. Stylistyka jest dość zachowawcza i raczej ominie nas szok, jaki spotkaliśmy w momencie debiutu serii 7. BMW iX1 będzie raczej nawiązywało do spalinowego brata X1, a więc możemy spodziewać się podobnej analogii stylistycznej, jak w przypadku BMW X3 oraz iX3

Linia dachu jest typowa dla tego segmentu i auto z profilu wygląda jak typowe X1. Z przodu pojawią się reflektory LED o nowym kształcie, a rozmiar przedniego grilla nie przyprawia o ból głowy. W tylnej części też raczej nie będzie rewolucji i bez problemu rozpoznamy model auta. Niestety kamuflaż uniemożliwia opisanie poszczególnych detali, więc na całokształt będziemy musieli poczekać do oficjalnej premiery. 

Ważniejszy od wyglądu w BMW iX1 jest napęd. Bawarska marka deklaruje średnie zużycie prądu w granicach 18 kWh na 100 km, a maksymalny zasięg wyniesie nawet 437 km. Elektryczna „jedynka” ma mieć dwa silniki, po jednym na oś, więc możemy mieć do czynienia z napędem na cztery koła. Trudno powiedzieć, czy tak duża i wydajna bateria trafi finalnie do iX1, czy BMW zdecyduje się na mniejszą jednostkę. Być może te parametry tyczą się najmocniejszego wariantu? Z odpowiedzią na to pytanie musimy jeszcze poczekać. 

Jak widać, BMW testuje nowego elektryka w mroźnych warunkach, co oznacza, że bawarczycy kładą duży nacisk bezawaryjność nowych modeli, a także wytrzymałość baterii w trudnych warunkach. Nowe BMW iX1 będzie rywalizować m.in. z Mercedesem EQA. Premiera za kilka miesięcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 3/15 i 3/20 PS – Pierwsze monachijskie automobile

Kiedy w listopadzie 1916 roku w wieku trzydziestu lat Franz Josef Popp odbywał podróż służbową z Wiednia do Monachium, trwała I wojna światowa, która stanowiła główną siłę napędową większości firm produkujących silniki lotnicze. Zadaniem F.J. Poppa było koordynowanie licencyjnej produkcji 12-cylindrowych silników lotniczych w małej firmie Karl Rapp Motorenwerke. Funkcję tę powierzył mu jego ówczesny…

BMW M5 E60 – niepowtarzalne

Wolnossący dziesięciocylindrowy benzynowy silnik kręcący się do ponad 8000 obrotów na minutę. 507 KM rzucane na tylną oś, 4,7 sekundy potrzebne do osiągnięcia pierwszych 100 km/h oraz przeszywający dźwięk. Wszystko to ubrane w nierzucające się w oczy i niezdradzające zbyt wiele nadwozie klasycznego sedana. BMW M5 E60 to auto jedyne w swoim rodzaju. Już w chwili debiutu w 2005 roku BMW M5 E60 było…