Zadziorny VW Golf 2 z silnikiem z Passata - Trends Magazines

Zadziorny VW Golf 2 z silnikiem z Passata

Tuning VW Golf 2 widok z boku

Dla wielu z nas, pasjonatów motoryzacji, założenie rodziny, narodziny dziecka, budowa domu oznaczają koniec zabaw z mało rozsądnymi autami i tuningiem. Jednak nie zawsze musi tak być. Idealnym przykładem jest historia Szymona i jego Golfa 2.

Auto znalazło się w rodzinie w 2002 roku. Po dziesięciu latach zostało przekazane Szymonowi przez ojca. Nie można wyobrazić sobie lepszego scenariusza na znalezienie pewnej bazy do projektu. Początkowo miało służyć jako zwykły środek transportu do szkoły czy pracy. Jednak Szymon dzięki kolegom zaczął interesować się tuningiem.

Tuning VW Golf 2 widok z boku

Gdy moc GTI to za mało

Oryginalny silnik 1.3 NZ produkował 53 KM i nie zapewniał mocnych wrażeń z jazdy. Dlatego szybko zastąpiła go jednostka 1.8 PF z wersji GTI. Radość nie trwała długo, 107 KM również przestało zadowalać kierowcę. Ostatecznie zamontowany został więc motor 2.0 16V z Passata B3 z turbodoładowaniem.

Tuning VW Golf 2 silnik 2.0 16V po swapie

Układ dolotowy to przerobione kolektory z Audi S2, turbosprężarka KKK k24 oraz intercooler z orurowaniem. Za odprowadzanie spalin odpowiada 3-calowy downpipe, a za nim przelotowy 2,5-calowy układ, zakończony zmodyfikowanym tłumikiem Remus. Tak przygotowana konfiguracja zaowocowała przyrostem mocy z seryjnych 136 KM i 180 Nm do 252 KM i 280 Nm. W celu przeniesienia mocy na asfalt Drops zdecydował się na skrzynię biegów oraz sprzęgła z Golfa 3 TDI.

Tuning VW Golf 2 widok z przodu

Nisko, ale bezpiecznie

Zawieszenie to skręcony maksymalnie zestaw gwintowany marki Supersport, pozbawiony helperów w celu jeszcze większego obniżenia. Tak napędzające się i skręcające auto powinno odpowiednio szybko się zatrzymywać.

Tuning VW Golf 2 widok obniżonego przedniego zawieszenia

Przednie zaciski hamulcowe pochodzą z Golfa 2 GTI, zaś tylne z Golfa Mk4. Obie pary przed założeniem zostały zregenerowane, tarcze i klocki wymienione, a seryjne przewody zastąpione miedzianymi. Taki komplet doskonale radzi sobie podczas codziennej, szybkiej jazdy.

Koła – prawdziwy rarytas

Tuning VW Golf 2 koło

W oczy od razu rzucają się koła. To prawdziwy rarytas ‒ 15-calowe trzyczęściowe felgi MTI o szerokości 7,5 cala. Podczas renowacji rotory pokryte zostały białym lakierem, a ranty wypolerowane na lustro. Dopełnieniem są opony Bridgestone Potenza 165/50.

Zadziorny wygląd

Z zewnątrz samochód wygląda zadziornie. Podstawą minimalistycznego stylu są czarny lakier L041, zderzaki z wersji USA oraz pakiet listew z początkowych wersji CL. W przednich reflektorach świeci ksenon z Audi Q7.

Tuning VW Golf 2 reflektor przedni

Połączenie przyciemnianych piecowo kloszy reflektorów przednich wraz z tylnymi lampami Hella Black podkreśla mroczny charakter projektu. Dodatkowymi smaczkami są emblematy GTI 16VT na grillu i GTI 16V Turbo na tylnym pasie. Kropką nad i jest oryginalna dokładka GTI.

Tuning VW Golf 2 nalepki zlotowe

Oldskulowe wnętrze

Wnętrze to czysty oldskul. Kubełkowe fotele z Opla Omegi, pasy wielopunktowe Zender, konsola Votex i półklatka zamiast tylnej kanapy nie pozostawiają wątpliwości.

Tuning VW Golf 2 fotele przednie

Mamy do czynienia z szybkim autem. Nawet wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju, ciśnienia doładowania i woltomierz zostały dobrane tak, aby zachować charakter wnętrza.

Tuning VW Golf 2 wskaźniki ciśnienia, napięcia i temperatury

Co dalej?

Mamy dowód na to, że można połączyć obowiązki z przyjemnościami. Na pytanie, co dalej, Szymon bez zastanowienia odpowiedział: kolejne modyfikacje, a potem jeszcze kolejne, i jeszcze, aż do momentu, kiedy syn podrośnie i wręczę mu kluczyki, aby dopisał dalszą część historii tego auta.

Tuning VW Golf 2 półklatka bezpieczeństwa

Bardzo podoba nam się to podejście. Pamiętajcie! Teraz, jeżeli żona poprosi was o sprzedanie waszego cacka, pokażcie jej ten artykuł.

Łukasz Miturski

Fot. autor

Tuning VW Golf 2 widok z tyłu

VW Golf 2

SILNIK/NAPĘD: silnik 2.0 16V z VW Passata B3, kolektory z Audi S2, turbosprężarka KKK k24, blok silnika po remoncie, chłodnica oleju z Golfa GTI Mk1, 3-calowy downpipe, 2,5-calowy, przelotowy układ wydechowy zakończony tłumikiem Remus, skrzynia biegów oraz sprzęgło z Golfa Mk3 TDI, moc przed zmianą silnika ‒ 56 KM, parametry po zmianie silnika – 136 KM i 180 Nm, parametry po modyfikacjach ‒ 252 KM 280 Nm

ZAWIESZENIE/HAMULCE: zawieszenie gwintowane Supersport, przednie zaciski hamulcowe z Golfa GTI Mk2, tylne zaciski hamulcowe z Golfa Mk4, zaciski po regeneracji, nowe tarcze, klocki i przewody hamulcowe

KOŁA/OPONY: 15-calowe trzyczęściowe felgi MTI o szerokości 7,5 cala, biały rotor, polerowane ranty, opony Bridgestone Potenza 165/50

NADWOZIE: czarny lakier L041, zderzaki z wersji USA, pakiet listew CL, przednie lampy przyciemniane piecowo, środek czarny półmat, tylne lampy Hella Black, emblematy GTI 16VT na grillu oraz GTI 16V Turbo na tylnym pasie

WNĘTRZE: fotele kubełkowe Recaro z Opla Omegi, pasy wielopunktowe Zender, konsola Votex, półklatka zamiast tylnej kanapy, wskaźniki ciśnienia oleju, temperatury oleju, ciśnienia doładowania i woltomierz

INNE: nagroda za najlepsze felgi zlotu Volkstreffen 2014, nagroda za najniższe auto na spocie VAG Chojnice

STYL: OEM/German

WŁAŚCICIEL: Szymon „Drops”

PODZIĘKOWANIA: dla żony i syna za cierpliwość, dla rodziny i znajomych za ogromne wsparcie, dla ojca za to, że kiedyś kupił tego Golfa i dzięki niemu to auto istnieje

(VW TRENDS 6/2014)

Podobne

ID.3 fabryka

Zobacz jak powstaje VW ID.3

W Szklanej Manufakturze w Dreźnie rozpoczęto w piątek seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to drugie miejsce, w którym powstaje ten model i czwarte na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Zadaniem Szklanej Manufaktury, miejsca szczególnego dla marki Volkswagen w Niemczech, jest zaoferowanie klientom, zwiedzającym…

Fabryka BMW w Spartanburgu

Niemcy tracą pozycję lidera motoryzacyjnego. Czy gospodarce grozi załamanie?

Spadek liczby zamówień oraz siły nabywczej sprawia, że statystyki niemieckiej motoryzacji spadają. Na tle światowej produkcji samochodów, Niemcy także wypadają blado, a na motoryzacyjnego giganta rosną Chiny. Czy Niemcom grozi kryzys? "Katastrofa nie jest już nie do pomyślenia". Spójrzmy na liczby - w Europie w zeszłym roku wyprodukowano ok. 16 mln samochodów, z czego 3,67…