Z Niemiec do Japonii w BMW E36. Ta trasa ma ponad 13 tys. km... - Trends Magazines

Z Niemiec do Japonii w BMW E36. Ta trasa ma ponad 13 tys. km…

ClutchKick KidZ DriftTeam E36 Niemcy - Japonia 2018

6 dni i 6 godzin – taki czas podawała aplikacja Google Maps na trasie ze wschodnich Niemiec do Władywostoku. Następnie należy już tylko przeprawić się do Japonii, a stamtąd już blisko do mekki driftingu – toru Ebisu. Czy tydzień faktycznie wystarczy na taką podróż? Niestety nie. W 2018 przekonali się o tym członkowie niemieckiej ekipy ClutchKick KidZ DriftTeam.

ClutchKick KidZ DriftTeam E36 Niemcy - Japonia 2018

Wrzesień 2018

Dokładnie wtedy E36 Touring wyruszyło w drogę do Japonii. Zdjęcia z tego dnia wyglądają przerażająco. Srebrne kombi, które ma przejechać 13 tys. km wygląda jak przysłowiowy „gruz”. We wnętrzu brak wygłuszeń i tapicerki, z przodu na fotelu pasażera podróżuje skrzynia biegów… Za fotelami „walają się” części, a do przejechania wschodnia Europa i cała Azja…

ClutchKick KidZ DriftTeam E36 Niemcy - Japonia 2018 ClutchKick KidZ DriftTeam E36 Niemcy - Japonia 2018 ClutchKick KidZ DriftTeam E36 Niemcy - Japonia 2018

Miesiąc w drodze

Z sześciu dni, które zasugerowała aplikacja Google, podróż rozciągnęła się do okrągłego miesiąca. Od samego początku BMW trapiły usterki. Wydech miał dziurę, a akumulator nie magazynował prądu. Z relacji na Facebook’u czytamy, że w Rosji wystarczyło około 30 zł. na naprawienie rozerwanego tłumika. Problem z akumulatorem panowie rozwiązali tak, że parkowali w miejscach, z których łatwo było wystartować się „na pych”. 5 października ekipa przekroczyła Ural – umowną granicę między Europą i Azją. Finalnie BMW dotarło do Władywostoku 20 października. Panowie wspominają Rosję jako kraj kiepskich pubów i pustych hosteli. Wiele problemów przysporzyły im też warunki drogowe. Połamane sprężyny zawieszenia to tylko przykład tego, co może stać się z samochodem na dalekowschodnich trasach.

ClutchKick KidZ DriftTeam E36 Niemcy - Japonia 2018 ClutchKick KidZ DriftTeam E36 Niemcy - Japonia 2018

Japonia

Sukces – Panowie dotarli do Ebisu pod koniec października. Niestety nie mieli możliwości zbyt długo cieszyć się driftingiem na wymarzonej trasie. Podczas przeprawy promowej do Japonii BMW było oddane w ręce obsługi promu, która, jak czytamy, zniszczyła sprzęgło w E36. Tego typu usterka w Europie nie jest ani problematyczna, ani droga. Niestety w Japonii samochód był przez pewien czas unieruchomiony. Gdy w końcu udało się naprawić auto dzięki pomocy drifterów z Irlandii, to niedługo po wyjechaniu na tor Jan uderzył przodem BMW w bandę…

Wertując posty z trasy Niemcy – Japonia nie mogę oprzeć się myśli, że ta ekipa była po prostu nieprzygotowana. Cały czas mam w głowie żółtą ciężarówkę MAN Romualda Koperskiego, którą ten wybrał się na Syberię w 2015 – tak powinno się to robić. Jak to możliwe, że ktoś w ogóle pomyślał o jechaniu w taką trasę podupadłym E36? Ale Panowie pojechali i dopięli swego – za to należy się szacunek. Finalnie BMW zostało sprzedane w Japonii, a Jan wrócił Niemiec. Drugi bohater podobno tułał się bez dachu nad głową po Tokio i finalnie również wrócił do ojczyzny. Dziś ich fanpage działa dalej pod kierownictwem kogoś innego.

ClutchKick KidZ DriftTeam E36 Niemcy - Japonia 2018

Tak było

Mój wpis to jedynie telegraficzny skrót i ma za zadanie pokazać, że taka podróż miała miejsce. W chronologicznych szczegółach możecie poczytać o wszystkim na fanpage ClutchKick KidZ DriftTeam w języku angielskim.

ClutchKick KidZ DriftTeam E36 Niemcy - Japonia 2018

Podobne

274,1 km/h kombi z dieslem pod maską. Rekord BMW F10

274,1 km/h – dokładnie tyle osiągnęło zmodyfikowane przez G-Power M550d. Czy to nadal jest najszybszy Touring z dieslem w historii BMW? Sercem samochodu pozostał potrójnie doładowany diesel o pojemności trzech litrów. Wpięty w wiązkę elektryczną moduł D-Tronik 5 V1 zoptymalizował charakterystykę pracy turbin i wtryskiwaczy, zamieniając wyjściowe 381 KM i 750 Nm w monstrualne 435 KM i 850…

Shell nadal rekomendowanym dostawcą olejów silnikowych dla BMW

Shell oficjalnie ogłosił, że przedłużył partnerstwo z BMW. Producent olejów silnikowych Shell Helix przez kolejne 3 lata (do końca 2022 roku) pozostanie jedynym rekomendowanym dostawcą olejów silnikowych dla wszystkich marek Grupy BMW: BMW, BMW i, BMW M, MINI, BMW Motorrad oraz Rolls-Royce Motor Cars na rynku posprzedażnym w Europie i krajach Bliskiego Wschodu W ramach współpracy Shell…