Wyprawa w przyszłość - test Nissan Juke N-Design - Trends Magazines

Wyprawa w przyszłość – test Nissan Juke N-Design

Nissaj Juke auto od tyłu

Nissan lubi odważne linie. Takie było i jest nadal widoczne na drogach Murano. Taki też był i jest mniejszy brat – Juke. Sprawdziliśmy, jak się spisuje ten bardziej młodzieżowy model w odmianie N-Design.

Nissaj Juke auto od przodu

Nie da się ukryć, że Juke jest autem zwracającym uwagę. Tak było od chwili jego prezentacji w Genewie w 2009. Podobnie futurystyczne było pokazane w 2003 roku Murano. Dlatego są to wciąż auta dla odważnych indywidualistów.

Nadwozie

Druga generacja Juke wyładniała. Zniknęły tak charakterystyczne wyłupiaste światła na przednich błotnikach. Ich miejsce zajęły wąskie, ledowe dobrze w komponowane w subtelniejszy grill.

Nissaj Juke przednie reflektory

Poza tym linia tego crossovera-coupé jest na tyle specyficzna, że Juke poznać można z daleka. Wersja N-Design, którą jeździliśmy to jedna z dostępnych (są jeszcze Visia, Acenta, N-Connecta, Kiiro i Tekna) w myśl zasady: dla każdego coś miłego.

Nissaj Juke front auta

Standardowa personalizacja wersji N-Design to dwukolorowe nadwozie: w naszym wypadku srebrny dach i błękitny kolor karoserii z szarymi i czarnymi wstawkami. Do tego 19-calowe lekkie koła z oponami 225/45R19. Wszystko podkreśla dynamiczny styl nadwozia.

Nissaj Juke aluminiowe felga z napisem Nissan

Wnętrze

Dobrze zaprojektowany nowoczesny środek zaprasza do siebie. Skórzana, czarna tapicerka z Alacantarą robią dobre wrażenie. Wygodne fotele z zamontowanymi w zagłówkach głośnikami Bose wskazują dla kogo to auto.

Nissaj Juke kokpit

Nie chodzi w tym wypadku o zagłuszenie dźwięku silnika, który absolutnie nie przeszkadza, ale odbiór muzyki. Już nie ma potrzeby zmawiania wyrafinowanych systemów car-audio – to starają się zadbać sami producenci.

Nissaj Juke przednie fotele

Miejsca jest wystarczająco dla 4 osób, choć według specyfikacji to 5-osobowe auto. Kierowca ma dobre warunki do „pracy”.

Wszystko pod ręką, intuicyjny infotainment i dobra widoczność są tym, czego się oczekuje siadając „za kółko”. Bagażnik ma wygodny i łatwy dostęp – bez problemu zmieścimy w nim potrzebny bagaż.

 

Napęd

Nissan Juke napędzany jest przez litrowy (999 ccm), 3‑cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o mocy 114 KM. Mimo niewielkiej pojemności ma dobre parametry w całym zakresie obrotów.

Nissaj Juke dźwignia zmiany biegów

W naszym aucie silnik współpracował z 6‑biegową przekładnią manualną (można zamówić 7‑biegowym dwusprzęgłowym automatem z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek). Przesiadając się z automatu miałem pewne obawy co do manualnej skrzyni, które po chwili zniknęły. Zmiana przełożeń, nawet w ruchu miejskim nie była żadnym problemem.

Nissaj Juke skórzana tapicerka

Jak to jeździ?

Musze przyznać, że jazda Jukiem była dużą przyjemnością. Dobre zestopniowanie skrzyni biegów, łatwa zmiana przełożeń sprawiały, że 114 KM okazało się wystarczające nie tylko do jazdy po mieście, ale też w trasie.

Nissaj Juke tył auta

Juke nie jest przecież autem sportowym a raczej przyjemnym młodzieżowym autem dla osób ceniących sobie dobrze rozumiane pojęcie własnego „ja” także w ujęciu rodzinnym. Systemy bezpieczeństwa pozwalają na spokojną jazdę, a zachowanie na drodze jest bez zarzutu.

Nissaj Juke widok na kokpit

Komfort jazdy, także dzięki systemowi Bose PersonalSpace™ Virtual Audio jest na dobrym poziomie. Nawet po dłuższej podróży nie wysiada się zza kółka zmęczonym.

Dla kogo?

Nissan Juke to nie tylko wygodne auto dla indywidualisty. Czteroosobowa rodzina znajdzie w nim dobrego kompana.  

Nissaj Juke napis Juke na klapie bagażnika

Choć wygląda futurystycznie (czyt. młodzieżowo) nie znaczy, że osoby bardziej dojrzałe nie będą czerpały przyjemności z jazdy Jukiem. Jazda Jukiem to taka mała wyprawa do przyszłości.

Ryszard Turski

Fot. Paweł Kaczor

Nissaj Juke auto od tyłu

Nissan Juke N-Design 1.0

Silnik Benzynowy, turbodoładowany, R3, 12V, 999 ccm
Maks. moc 114 KM przy 5000 obr./min
Maks. moment obr. 200 Nm przy 3000 obr./min
Skrzynia biegów 6-biegowa, maualna
Długość / szerokość / wysokość 4210 / 1983/ 1595 mm
Rozstaw osi 2636 mm
Pojemność bagażnika 422/925 l
Pojemność zbiornika paliwa 46 l
Masa własna 1261-1318kg
0-100 km/h 10,7 s
V-maks. 180 km/h
Średnie zużycie paliwa (katalogowe / test) 6,3/6,8 l/100km
Cena (bazowa / testowana wersja od 76.930 zł / 112.760 zł

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW TRENDS 1/2022 nadjeżdża!

Już 10 marca do punktów sprzedaży trafia pierwsze tegoroczne wydanie BMW Trends! W najnowszym 1/2022 numerze znajdziesz prezentacje projektów naszych Czytelników, testy wybranych egzemplarzy BMW, zapowiedzi wydarzeń, ciekawostki oraz newsy, a także wiele więcej!  Przeczytasz między innymi o: Alpina 2002tii – niesamowita replika na bazie 1802! E39 – Perfekcyjne w każdym calu Elektryczne BMW 2.0…

VW Amarok brodzący w błocie

Amarok w języku Eskimosów oznacza wilka

VW twierdzi, że Amarok jest mocny, wytrwały, o drapieżnych kształtach, mogący dotrzeć w wiele miejsc poza utartymi szlakami. Jego historia zaczyna się w roku 2009, kiedy z linii produkcyjnych zjechały pierwsze egzemplarze Amaroka. Jego kształt i konstrukcja inspirowane są modelem Volkswagen Pick-up Concept zaprezentowanym w roku 2007, a projektantem nadwozia był sam Walter da Silva.…