Audi S2 o mocy 1500 KM pobiło rekord świata! - Trends Magazines

Audi S2 o mocy 1500 KM pobiło rekord świata!

Niejaki Konstantin Dinev z Bułgarii może pochwalić się najszybszym, czteronapędowym Audi na świecie. Auto ma 1500 KM i właśnie pokonało 1/4 mili w rekordowym czasie 7,47 sekundy!

Przypomnijmy, że Audi już wcześniej pobiło rekord najszybszego hot hatcha na Nurburgringu w RS3 Sedan. To 1500-konne RS2 to jednak zupełnie inna historia. Zostało zbudowane przez Konstantina Dineva z Bułgarii, który przekształcił to auto w potwora. Seryjny, 5-cylindrowy silnik o pojemności 2,2 litra otrzymał blok z jednostki 2,5 TDI po to, aby pomóc znieść ciśnienie 4 barów (!) doładowania z potężnej turbosprężarki. 

Ciekawostką jest też bezsprzęgłowa skrzynia biegów. Biegi zmieniane są przy użyciu skompresowanego powietrza pod bardzo dużym ciśnieniem, a ponieważ nie ma sprzęgła, przerwy pomiędzy przełożeniami nie występują. Moc dostarczana jest do kół bez przerwy. Bułgarskie Audi S2 to drugie najszybsze Audi na świecie. Numer jeden należy do samochodu z USA, który ma napędzaną tylko tylną oś i osiąga 1/4 mili w czasie ok. 6 sekund. 

Rekordowe Audi S2 zostało przetestowane na lotnisku w Arad na zachodzie Rumunii. Podczas przekraczania granicy 1/4 mili auto pędziło z prędkością 303 km/h. Zresztą zobaczcie sami!

Konrad Maruszczak

 

Podobne

Tiguan Allspace

Cała przestrzeń świata! – Nowy Tiguan Allspace

Jesienią 2020 roku zmianom poddano Tiguana, teraz przyszedł czas na wersję z większym rozstawem osi. Nową jakość Tiguanowi Allspace* zapewniają zmieniona stylistyka, nowe systemy obsługi i asystujące i wysokiej klasy urządzenia, jak interaktywne, matrycowe LED-owe reflektory IQ.LIGHT czy dotykowe pola służące do sterowania seryjną automatyczną klimatyzacją. Dzisiaj co drugi Tiguan na świecie (55 procent) opuszczający…

Niższy niż myślisz VW Golf III GTI Pneumatic!

Położona na boku butelka 0,33 l jest dla niego zbyt wysoka! Tak niewielka odległość dzieli prezentowaną „trójkę” od podłoża! Pneumatyczne zawieszenie pozwala jednak bez kłopotów przemieszczać się nawet po polskich dziurawych drogach. (Z archiwum TRENDS) Czerwony Volkswagen Golf trzeciej generacji z fabryki wyjechał w 1994 roku. W Wolfsburgu został wyposażony w charakteryzujący się mocą 115…