Wymienił olej po 60 tys. km. Oto co zobaczył w silniku - Trends Magazines

Wymienił olej po 60 tys. km. Oto co zobaczył w silniku

Nie trzeba nikomu mówić, że regularnie wymieniany olej w silniku poprawia żywotność każdej jednostki. Jednak właściciel tego Seata Leona testował wytrzymałość auta (i swoją) i wymienił olej dopiero po 60 tys. km. Po przyjeździe na wymianę, pożałował że nie zrobił tego wcześniej.

Olej silnikowy ma bardzo trudne zadanie. Musi pracować w czasie siarczystych mrozów, jak i afrykańskich upałów. Z czasem przedostające się do oleju opiłki metalu, a także inne zanieczyszczenia sprawiają, że olej traci swoje właściwości, co potem odbija się na trwałości silnika. 

Niektórzy lubią testować wytrzymałość silnika, nawet jeżdżąc bez oleju. Nietypowy test przeprowadzili kiedyś Brytyjczycy opróżniając miski olejowe i sprawdzając, jak długo samochód jest w stanie jechać bez odpowiedniego smarowania. Jednak przypadek poniżej jest nieco inny.

Co do częstotliwości wymiany oleju nie ma spójności, ale zazwyczaj mówi się o przedziale 15-20 tys. km lub jednego roku. Jednak właściciel tego Seata nie zastosował się do tej zasady. Jak podaje serwis carscoops, właściciel Seata Leona 1.8 TSI przyjechał do serwisu ze świecącą się lampką „check engine”. Wtedy też wyszło na jaw, że auto pokonało 60 tys. km bez wymiany oleju.

@cundo110 60k km on oil 🤮🤮 #fy #worklife #work #mechanic #cars #fypシ #foryoupage ♬ som original – racasdecaes89

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

TEST BMW 330e – wybór nieoczywisty

Oferta silnikowa nowej serii 3 jest nad wyraz bogata. Wybierać możemy spośród kilku jednostek benzynowych oraz kilku wysokoprężnych. Na szczycie jest mocarne M3, a po drugiej, najbardziej ekologicznej stronie barykady hybrydy plug-in 320e oraz 330e. Jeżdżąc kilka dni BMW 330e szukałem odpowiedzi na fundamentalne pytanie – dla kogo jest to auto? BMW serii 3 to model,…

Niepozornie szybkie BMW E30 – galeria zdjęć

Zadbane BMW E30 u wielu osób wywołuje podziw. Klasyczne i niezmodyfikowane modele zadają szyku wszędzie tam, gdzie się pojawią. Jednak prezentowane, białe E30 Przemka pod płaszczykiem klasycznej linii skrywa "mały" bonus. Ponad 200-konny, zmodyfikowany, 3-litrowy silnik zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy oraz świetne czasy przyspieszeń. "Sleeper" idealny?