Wymarzony klasy - VW Sciroco II GTX - Trends Magazines

Wymarzony klasy – VW Sciroco II GTX

VW Scirocco II GTX widok z tyłu

Adam zawsze marzył o nietypowym samochodzie. Już będąc właścicielem Fiata Cinqucento wiedział, że prędzej czy później kupi auto, za którym wszyscy będą się oglądać.

PRENUMERATA TRENDS

Początkowo Adam nie myślał jednak o kupnie Volkswagena. Bardziej interesował go jakiś bawarski klasyk lub Opel Manta. Ale okazało się, że w podobnym przedziale cenowym, uwzględniając remont blacharsko-mechaniczny, bezkonkurencyjny jest Volkswagen Scirocco. Gdy zobaczył wystawione na aukcję Scirocco GTX Mk2, szybko podjął działania, by dokonać transakcji.

VW Scirocco II GTX widok z przodu

Konieczny remont

Samochód był w przyzwoitym stanie, ale by odzyskać dawny urok, wymagał remontu. Adam był przekonany, że przy tej okazji zmieni kilka detali, by podkreślić zalety tego nietypowego modelu. Choć nie miał do końca sprecyzowanej wizji swojego nowego auta, wierzył, że dopracuje ją w trakcie prac.

VW Scirocco II GTX widok z boku

Po remoncie blacharskim samochód został pomalowany lakierem z palety Fiata. Następnie Adam skompletował pakiet zewnętrzny firmy Zender. Z przodu uzupełnił go długą charakterystyczną brewką firmy Kamei. Wprawne oko rozpozna też, że tylna szyba została przeniesiona z modelu GTS (brak wycięcia na wycieraczkę). Do szczęścia brakowało jedynie felg. Właściciel chciał, aby były to klasyczne obręcze. Dlatego zdecydował się na prosty wzór AZEV typ A w rozmiarze 17 cali i opony Nankang NS-2 185/35r17.

Czas na wnętrze

VW Scirocco II GTX kierownica

Po nadwoziu przyszedł czas na wnętrze. Fotele, podsufitka i wszystkie słupki obszyto tzw. ekoskórą. Boczki drzwi, podobnie jak szyba, pochodzą z wersji GTS. Sporym problemem było znalezienie deski rozdzielczej Scirocco GTX Mk2. Adamowi zależało na tym, aby była w idealnym stanie.

VW Scirocco II GTX fotele kierowcy i pasażera

Seryjny silnik

Na koniec zajęto się silnikiem. Adam nie chciał montować kultowej jednostki VR6, dlatego postawił na seryjną 1,8 8V JH, generującą 95 KM i 142 NM. Zasilana jest wielopunktowym wtryskiem mechanicznym. Na razie Adam twierdzi, że mu wystarcza, choć nie wyklucza w przyszłości swapu mocniejszego silnika.

VW Scirocco II GTX

Interesujący

Volkswagen Adama wzbudza zainteresowanie innych kierowców. Wiele razy na stacji paliw bądź na parkingu podchodzili, by o nim porozmawiać. Dla jednych to był wciąż świetnie wyglądający klasyk, dla innych to mało praktyczne auto, które wymaga ciągłej uwagi i pielęgnacji.

VW Scirocco II GTX tylne koło

Adam mówi, że kupno i odnowienie Scirocco to spełnieniem jego marzeń. Zamierza dalej je udoskonalać i chwalić się nim na zlotach. Uważa, że linie samochodów z lat 80. są najpiękniejsze i podkreśla, że to Scirocco kupiło jego, a nie on je. Nic dziwnego, w tym ponadtrzydziestoletnim aucie można się zakochać od pierwszego wejrzenia.

Mariusz Majta

Fot. autor

VW Scirocco II GTX widok z tyłu

VW Scirocco GTX MK2 1.8 8V 1986 r.

SILNIK/ NAPĘD
Silnik fabryczny: 1,8 8V JH 95 KM 142 Nm zasilany wielopunktowym wtryskiem mechanicznym
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Gwintowane zawieszenie TA-Technix, hamulce seryjne, z przodu tarczowe wentylowane, z tyłu bębnowe; seryjny układ hamulcowy
KOŁA/ OPONY
Felgi AZEV A 17 4×100 7,5J; opony Nankang NS-2 185/35r17
WNĘTRZE
Fabryczne fotele i podsufitka obszyte czarną ekoskórą, boczki drzwiowe z wersji GTS, kierownica obszyta pikowaną skórą z czerwonymi szwami z wersji GTS, gałka zmiany biegów stylizowana na piłeczkę do ping-ponga z wersji GTS.
AUDIO
Jednostka sterująca Pioneer MVH-190UB, cztery głośniki w fabrycznych miejscach
STYL
Cult style
WŁAŚCICIEL
Adam S.
PODZIĘKOWANIA
Dla ojca oraz przyjaciela za pomoc przy drobnych pracach garażowych

 

Podobne

Tuning silnika 1.4 TSI Audi/Seat Skoda. Ile mocy?

Silnik 1.4 TSI zagościł pod maskami wielu modeli koncernu VAG. Najmocniejszy, montowany do Audi A1 wariant z pojemności zaledwie 1,4 litra osiąga 185 KM i 250 Nm. Czy 1.4 TSI warto tuningować? Ile mocy i momentu można wycisnąć z 1.4 TSI? Miłośnicy tuningu wiedzą, że jeśli silnik jest doładowany, to z całą pewnością da się…

BMW podaje nieprawdziwe dane techniczne? Nowe XM odwiedziło hamownię

BMW okrzyknęło model XM najmocniejszym BMW w historii marki. Faktycznie 653 KM i 800 Nm robi wrażenie, ale okazuje się, że te wartości są nieprawdziwe.  Nowe BMW XM to nie tylko najmocniejszy model w historii, ale prawdopodobnie też najcięższy - waży ponad 2700 kg. Astronomiczne wartości postanowiono sprawdzić na hamowni. Wynik? Wartości są zaniżone, co…