Wyjątkowe BMW M5 E39 Touring na sprzedaż w Polsce - Trends Magazines

Wyjątkowe BMW M5 E39 Touring na sprzedaż w Polsce

BMW M5 E39 Touring

BMW M5 E39 Touring oficjalnie nigdy nie powstało, choć niektórzy entuzjaści budowali takie pojazdy na własną rękę. Jedno z M5 E39 Touring jest do sprzedania w Poznaniu. Wygląda jak fabryczne!

BMW często tworzyło niezwykłe prototypy, które nigdy nie wyjechały z garażu producenta, a projekty odkładano na półkę. Najmocniejsze BMW z dopiskiem Touring długo nie pojawiały się na ulicach, a ich historię przywróciło dopiero M3 Touring. Bawarski producent chce kontynuować te tradycję i już zapowiedział, że pojawi się także większe BMW M5 Touring. 

BMW zbudowało E34 M5 Touring z niezwykłym silnikiem V12

Do tej pory oficjalnie pojawiły się tylko dwie generacje najmocniejszej piątki kombi – M5 E34 oraz M5 E61. Czasami jednak trafiają się egzemplarze stworzone przez prywatnych entuzjastów, tak jak prezentowane BMW M5 E39 w nieco bardziej praktycznym nadwoziu.

BMW M5 E39 Touring na sprzedaż w Polsce

Warto zaznaczyć, że bawarski producent stworzył jeden prototypowy egzemplarz BMW M5 E39 Touring. Samochód powstał prawdopodobnie jeszcze w latach 90., a pod maską znajdowała się identyczna jak w sedanie jednostka 4.9 V8 o mocy 400 KM. Wystawione na sprzedaż auto to wierna kopia tego prototypu. 

Jak czytamy w ogłoszeniu – „silnik, hamulce, kolor, koła, dyferencjał, skrzynia biegów, wydechy – wszystkie te elementy zgadzają się z prototypem i pochodzą z sedana BMW M5 e39. Samochód ma niewielki przebieg, silnik i układ napędowy pochodzą z auta poliftowego i są w świetnej kondycji.”

Sprzedawane w Polsce BMW M5 E39 Touring jest w kolorze Arktissilber Metallic, a wnętrze oszyto czarną skórą Montana. Oryginalne auto wyprodukowano w 1998 roku, a więc do jeszcze model sprzed faceliftingu, choć M5 zostało całkowicie przerobione na ten po liftingu. 

Sekretne prototypy BMW M – na pewno ich nie widziałeś

Samochód „obecnie jest po dużym serwisie i gotowy na kolejne kilometry. Elementy wymienione w ostatnim czasie na nowe: wał napędowy (nowy z serwisu BMW), sprzęgło, koło dwumasowe, klocki i tarcze hamulcowe, płyny, filtry itp. Vanosy przeszły serwis w 2022 roku.”

Samochód został wystawiony w Polsce za 166 tysięcy złotych. Czy znajdą się chętni? 

Znacie inne przykłady przeróbek Touringów? Dajcie znać na forum.

 

Jeden komentarz

  1. Obecnie auto nadal stoi w Polsce, ale nie jest już na sprzedaż we wspomnianym ogłoszeniu, tylko na aukcji organizowanej przez benzin.fr .
    Cena na ten moment wynosi 9400€, ale cena minimalna nie została osiągnięta. Aukcja kończy się w środę 8 listopada ok. godziny 21z

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

e-Garbus

Elektryczny Garbus – klasyk i nowoczesność

Ofensywa Volkswagena w obszarze elektrycznej motoryzacji przybiera na sile. Objęto nią nawet klasycznego... Garbusa! Klasyczne samochody mają niepowtarzalny urok. Kombinacja dawnej stylizacji w połączeniu z niedopracowanym – jak na dzisiejsze standardy – układem jezdnym czy skromnym wyciszeniem daje poczucie obcowania z motoryzacją czy prędkością w bardzo dosłownym tego słowa znaczeniu. Głównym problemem retrosamochodów są zespoły napędowe. Mają słabe osiągi, nierzadko…

Używane roadstery BMW. Efektowne i na każdą kieszeń

Zbliża się lato i pogoda będzie coraz lepsza – może czas pomyśleć o kupnie dwuosobowego kabrioletu? Jeżeli ostatnia odsłona Z4, na rynku wtórnym wyceniana przynajmniej na 70 tys. zł, jest chwilowo poza Twoim zasięgiem, nie ma się czym przejmować. Na rynku aut używanych czeka Z3, które zagrało w kilku filmach i zainspirowało pewien zespół do…