Kolekcja BMW M3 Paula Walkera została sprzedana. Znamy ceny- CIEKAWOSTKI - Trends Magazines

Kolekcja BMW M3 Paula Walkera została sprzedana. Znamy ceny- CIEKAWOSTKI

Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy (TUTAJ), że 5 sztuk BMW M3 Lightweight Paula Walkera pójdzie pod młotek na aukcji Barrett-Jackson’s Scottsdale. Cóż, wspomniana aukcja odbyła się w miniony weekend i wiemy już jakie ceny osiągnęły te wyjątkowe egzemplarze. 

Cóż, zgodnie z oczekiwaniami, wszystkie samochody były sprzedawane po naprawdę dobrych cenach. Najdroższa sztuka kosztowała ponad 350 000 USD. Miała najniższy przebieg spośród pięciu- 4,600 mil, czyli 7 402 km.

Jednak przebieg licznika kilometrów nie był jedynym czynnikiem, który decydował o cenie. Drugi najdroższy samochód kosztował 235.000 USD i miał 42 514 mil (68,419 km), czyli więcej od trzeciego najdroższego egzemplarza, który przejechał 14 283 mil (22 986 km) i poszedł pod młotek za 220.000 USD.

Ostatnie dwa samochody miały 24 520 km (34 920 km) i 34 400 mil (55 361 km) i zostały sprzedane za 200 000 USD każdy. Są to prawdopodobnie najwyższe ceny, jakie kiedykolwiek zapłacono za E36 M3. Na dodatek BMW wyprodukowało tylko 126 sztuk wersji Lightweight, dlatego szanse na zdobycie jednej z nich były dość niewielkie, nie wspominając już o idealnym stanie, w jakim są te piękności.

 Na aukcji licytowano także inne samochody z kolekcji Paula Walkera, takie jak Nissan 350Z w Fast Five, sprzedany za 105.600 $.

Podobne

Opancerzone BMW i7 woziły VIPów na szczycie G7

Szczyt G7 odbył się w miniony weekend w Niemczech, gdzie przywódcy państw dyskutowali o sytuacji gospodarczej. VIPów eskortowały prawdziwe czołgi z luksusowym wnętrzem. Do floty użyto nowych silnie opancerzonych BMW i7.  Ostatni szczyt G7 odbywał się w Schloss Elmau w Górnej Bawarii. Najważniejsi światowi przywódcy musieli być godnie przetransportowani, dlatego do ich przewozu wybrano nowe…

2.5 tds. Dlaczego nie zapala „na ciepło”?

Debiutujący w 1991 r. silnik 2.5 tds był pierwszą w pełni udaną wysokoprężną konstrukcją BMW. Po latach realne przebiegi wielu egzemplarzy są liczone w setkach tysięcy kilometrów. Zdarzają się też „milionerzy”. Nic dziwnego, że pojawiają się pewne problemy eksploatacyjne... Debiut silnika 2.5 tds miał miejsce w BMW serii 5 E34. Motor, który trafił także do…