Wiesmann Projekt Gecko - powrót gekona? - Trends Magazines

Wiesmann Projekt Gecko – powrót gekona?

Wiesmann, niemiecka manufaktura, produkująca przepiękne samochody sportowe z napędem od BMW zapowiada swój powrót… ponownie. Może tym razem się uda?

Wiesmann to niewielka manufaktura od końca lat 80. produkująca samochody sportowe. Ideą było stworzenie lekkiego roadstera, który miał być czystą kwintesencją sportowego samochodu. Prawdziwy rozwój marki nastąpił w momencie debiutu modelu MF3. Auto było oparte na BMW M3 E46, ale miało zupełnie inny charakter niż pojazd z Bawarii. Kolejne modele MF4 i MF5 posiadały silniki V8, a nawet V10 z BMW M5 E60. 

Dzisiejsze ceny modeli MF5 sięgają nawet 250 tys. euro. Wszystkie samochody stworzone w manufakturze w Dulmen były montowane ręcznie. Klient miał pełną swobodę w indywidualizacji swojego samochodu. Mógł przebierać w kolorach nadwozia (np. lakier, felgi, kolor dachu) oraz wnętrza (kolor foteli, podsufitki czy szwów na kierownicy). 

W 2013 roku firma ogłosiła upadłość. Od 2016 co jakiś czas pojawiają się zapowiedzi nowego modelu. Potem kolejne wzmianki pojawiły się w 2018 roku i wówczas nawet zobaczyliśmy wstępne szkice nowego auta. Jednak oprócz tego nic konkretnego nie zaprezentowano. 

Teraz znowu na profilu marki na Facebooku pojawiła się wzmianka o tym, że Projekt Geko, a więc wprowadzenie nowego modelu ma nastąpić w tym roku. Fani są co do tego sceptyczni, może jednak teraz coś z tego wyjdzie? Trzymamy mocno kciuki!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW X5 45e i Touareg R eHybrid widok z przodu

Który lepszy? BMW X5 45e czy mocarny Touareg R eHybrid

Ktoś, kto ma co najmniej 480 tysięcy złotych i chce kupić SUV-a może wybrać wśród hybryd plug-in np. BMW X5 45e lub Touarega R eHybrid. Te dwa potężne auta o mocy 394 KM (BMW) i 462 KM (VW) kosztuje prawie tyle samo. Czy są też takie same? Z przodu bardziej dyskretną stylizację ma Touareg, którego…

Tuning-VW-Golf-3-VR6-syncro-widok z boku

Intrygujący Golf III VR6 Syncro

Golfów, a szczególnie Mk3 po naszych drogach jeździ tak dużo, że ich posiadacze mają nie lada problem, by zwrócić na siebie uwagę. To auto intryguje każdego, kto na nie spojrzy. Imponujący napęd Syncro Pod maską tej „trójki” pracuje silnik VR6 o pojemności 2,9 litra (fabryczne oznaczenie motoru ABV). Auto ma napęd przenoszony na obie osie,…