VW Polo kończy 50 lat. Producent przygotował coś specjalnego - Trends Magazines

VW Polo kończy 50 lat. Producent przygotował coś specjalnego

Pierwszy VW Polo zjechał z taśmy produkcyjnej dokładnie pięć dekad temu. By uczcić tę okrągłą rocznicę, marka z Wolfsburga wprowadza na rynek specjalną odmianę tego auta – Polo Edition 50.

Mały kompakt Volkswagena kończy 50 lat. Pierwsze egzemplarze Polo zjechały z taśmy wiosną 1975 roku, ale prace nad stworzeniem małego Volkswagena rozpoczęły się 4 lata wcześniej. Inżynierowie z Wolfsburga otrzymali zlecenie na stworzenie maksymalnie długiego i jednocześnie lekkiego pojazdu, którego masa nie przekroczy 700 kg, a długość 3,5 m. W 1974 roku światło dzienne ujrzał prototyp z logo Audi, model 50. Rok później na targach w Paryżu pokazano już produkcyjnego VW Polo ze zmienionym logo i nieco uboższym wyposażeniem niż Audi. 

To właśnie VW okazał się strzałem w dziesiątkę, bo Audi ze względu na wysoką cenę okazało się niewypałem i produkcję zakończono już po trzech latach. Historia VW Polo trwa do dziś.

VW Polo Edition 50 – co go wyróżnia?

Jubileuszowa wersja ma bogate wyposażenie standardowe, wyróżnia się także elementami stylistycznymi, stworzonymi specjalnie na 50. urodziny Polo. Przedsprzedaż specjalnej wersji Polo rozpoczyna się dzisiaj, a ceny startują od 117 990 zł.

Wersja stworzona na 50. urodziny Polo bazuje na odmianie wyposażenia Style, która została wzbogacona o dodatkowe elementy. Jubileusz Polo znajduje również odzwierciedlenie we wnętrzu: auto ma specjalne nakładki na progach, a na kierownicy i desce rozdzielczej po stronie pasażera można znaleźć liczbę „50″.

TEST Volkswagen Polo GTI – będziemy tęsknić

Na liście wyposażenia standardowego wyjątkowej, jubileuszowej wersji Polo znalazły się m.in.:

  • aluminiowe nakładki na pedały
  • nakładki na progach „Edition 50″
  • wykończenie konsoli środkowej chromowanymi listwami
  • lakier metalizowany
  • przyciemniane tylne szyby
  • 16-calowe aluminiowe felgo Coventry
  • czarna podsufitka
  • oświetlenie ambientowe
  • pakiet chrom (nakładki na lusterka, przełączniki i nawiewy)
  • kamera cofania
  • pakiet systemów wspomagających Park & Comfort, obejmujący system ochrony pasażerów PreCrash Basic&Front, asystenta zmiany pasa ruchu Side Assist oraz asystenta parkowania Park Assist
  • system infotainment Discover Media z usługą „Streaming&Internet”

VW Polo Harlekin x2 – żyj kolorowo

Opcjonalny pakiet Plus umożliwia dalsze wzbogacenie wyposażenia. Obejmuje on m.in. duży panoramiczny dach, 2-strefową automatyczną klimatyzację, 17-calowe felgi aluminiowe Tortosa oraz bezkluczykowy dostęp do auta i uruchamiania silnika Keyless Access z blokadą SAFE. Cena pakietu wynosi 6130 zł.

VW Polo Edition 50 może być napędzany jednym z trzech silników: podstawowy ma silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM, połączony z manualną skrzynią biegów. Takie auto kosztuje w polskich salonach od 117 990 zł. Ponadto są dostępne dwa warianty z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. W tym przypadku nabywca może zdecydować się na odmianę z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 lub 116 KM.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Oto nowe BMW i3. Tak, dodaliśmy prawidłowe zdjęcie

Tak wygląda nowe BMW i3, które trafi na rynek chiński. Niemiecki producent postanowił użyć nazwy, pod którą znamy popularne auto elektryczne do nowego modelu w Chinach. "Chińskie" BMW i3 do złudzenia przypomina Serię 3 G20. Różnica to jedynie inny kształt zderzaka, pełne nerki, a także bardziej opływowe felgi o nowym wzorze. Tył nadwozia to już…

Skoda Octavia 2.0 TDI Sportline

TEST Skoda Octavia 2.0 TDI Sportline – kobieta idealna

Skoda Octavia przeszła niedawno facelifting - z zewnątrz auto wyładniało, z kolei w środku pojawił się nowy system infotainment oraz wiele nowoczesnych rozwiązań. Na szczęście to, co w Octavii najlepsze pozostało, czyli praktyczność i uniwersalność. Oto test Skody Octavii 2.0 TDI Sportline.  Skoda Octavia to jeden z najbardziej ulubionych aut polskich kierowców. Mowa tutaj zarówno…