VW Passat sedan znika z rynku - Trends Magazines

VW Passat sedan znika z rynku

Dwa VW Passaty tyłem

Na placach zostały ostatnie egzemplarze, więc jeśli chcecie takiego kupić, trzeba się pospieszyć. W konfiguratorze VW nie znajdziecie już Passata w odmianie sedan.

Przez naszą redakcję przewinęło się wiele Passatów, także te w odmianie sedan. Chyba trzeba zrobić jeszcze jeden, sentymentalny test, bowiem ten sedan klasy średniej odchodzi do lamusa. Spokojnie, kombi zostaje. Na razie.

Powodem rezygnacji z produkcji kultowego sedana jest słabnący popyt na tego typu nadwozie. Auta te coraz częściej ustępują pola „kombiakom”, SUV-om, czy crossoverom. O tej decyzji mówiło się już rok temu, choć nieco wcześniej, bo w 2019 roku VW świętował sukces sprzedaży 30-milionowego egzemplarza Passata. Mimo wszystko auto stało się nieopłacalne w produkcji i znika z rynku. Obecnie można poszukać ostatnich egzemplarzy u dealerów, a nowe można zamawiać jedynie kombi. 

Passat ósmej generacji przeszedł lifting w 2019 roku, więc zostanie jeszcze z nami przynajmniej rok. Następna generacja zmieni także miejsce produkcji. Auta nowej, dziewiątej generacji, będą powstawały nie jak dotychczas w niemieckim Emden a w Bratysławie, razem z nową Skodą Superb. Fabryka jest nastawiona na produkcję samochodów elektrycznych i hybrydowych i zapewne tego typu napędów możemy spodziewać się w nowym Passacie. Kombi – należy dodać. 

Konrad Maruszczak

2
Którą wersję VW Passata wolicie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW X2 GoldPlay – cygańskie BMW?

BMW zaprezentowało ciekawą edycję modelu X2 - GoldPlay. Auto ma złote akcenty nie tylko we wnętrzu, ale także na karoserii i felgach. Elegancki design, czy "cygańska wiocha"?  Złoto w motoryzacji jest dość rzadko stosowane. Możemy wyobrazić sobie złote akcenty w kabinie Rolls-Royce'a lub komorę silnika McLarena F1, wyłożoną tym właśnie szlachetnym materiałem po to, aby…

Prąd, wodór, czy silnik spalinowy? Który układ napędowy jest lepszy?

Motoryzacja stanęła u progu największych przemian od początku swojego istnienia. Do lamusa odchodzą bowiem silniki tłokowe. Który układ napędowy jest lepszy? Prąd, wodór, czy może wciąż silnik spalinowy? Volkswagen nie skreślił napędu wodorowego – został on użyty w prototypowym Crafterze HyMotion. Koncern z Wolfsburga postawił jednak na energię elektryczną. Prąd wprawi w ruch całą rodzinę ID. Inwestycja w rozwój…