VW Passat sedan znika z rynku - Trends Magazines

VW Passat sedan znika z rynku

Dwa VW Passaty tyłem

Na placach zostały ostatnie egzemplarze, więc jeśli chcecie takiego kupić, trzeba się pospieszyć. W konfiguratorze VW nie znajdziecie już Passata w odmianie sedan.

Przez naszą redakcję przewinęło się wiele Passatów, także te w odmianie sedan. Chyba trzeba zrobić jeszcze jeden, sentymentalny test, bowiem ten sedan klasy średniej odchodzi do lamusa. Spokojnie, kombi zostaje. Na razie.

Powodem rezygnacji z produkcji kultowego sedana jest słabnący popyt na tego typu nadwozie. Auta te coraz częściej ustępują pola „kombiakom”, SUV-om, czy crossoverom. O tej decyzji mówiło się już rok temu, choć nieco wcześniej, bo w 2019 roku VW świętował sukces sprzedaży 30-milionowego egzemplarza Passata. Mimo wszystko auto stało się nieopłacalne w produkcji i znika z rynku. Obecnie można poszukać ostatnich egzemplarzy u dealerów, a nowe można zamawiać jedynie kombi. 

Passat ósmej generacji przeszedł lifting w 2019 roku, więc zostanie jeszcze z nami przynajmniej rok. Następna generacja zmieni także miejsce produkcji. Auta nowej, dziewiątej generacji, będą powstawały nie jak dotychczas w niemieckim Emden a w Bratysławie, razem z nową Skodą Superb. Fabryka jest nastawiona na produkcję samochodów elektrycznych i hybrydowych i zapewne tego typu napędów możemy spodziewać się w nowym Passacie. Kombi – należy dodać. 

Konrad Maruszczak

2
Którą wersję VW Passata wolicie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

e-Garbus

Elektryczny Garbus – klasyk i nowoczesność

Ofensywa Volkswagena w obszarze elektrycznej motoryzacji przybiera na sile. Objęto nią nawet klasycznego... Garbusa! Klasyczne samochody mają niepowtarzalny urok. Kombinacja dawnej stylizacji w połączeniu z niedopracowanym – jak na dzisiejsze standardy – układem jezdnym czy skromnym wyciszeniem daje poczucie obcowania z motoryzacją czy prędkością w bardzo dosłownym tego słowa znaczeniu. Głównym problemem retrosamochodów są zespoły napędowe. Mają słabe osiągi, nierzadko…

Shell, BP, BMW, Volvo i inni. Kto jeszcze zamierza uciec z rosyjskiego rynku?

Największe koncerny motoryzacyjne, które do tej pory inwestowały w rynek rosyjski, zawieszają współpracę z tym krajem. Drastyczne reakcje potentatów motoryzacyjnych mają związek z agresywnym atakiem Rosji na Ukrainę. Na rosyjskim rynku możemy obserwować coraz większą pustkę. Przeciętni obywatele tego kraju będą musieli zmierzyć się z ogromnymi utrudnieniami, jakie dotkną ich w najbliższym czasie, a może…