VW Passat sedan znika z rynku - Trends Magazines

VW Passat sedan znika z rynku

Dwa VW Passaty tyłem

Na placach zostały ostatnie egzemplarze, więc jeśli chcecie takiego kupić, trzeba się pospieszyć. W konfiguratorze VW nie znajdziecie już Passata w odmianie sedan.

Przez naszą redakcję przewinęło się wiele Passatów, także te w odmianie sedan. Chyba trzeba zrobić jeszcze jeden, sentymentalny test, bowiem ten sedan klasy średniej odchodzi do lamusa. Spokojnie, kombi zostaje. Na razie.

Powodem rezygnacji z produkcji kultowego sedana jest słabnący popyt na tego typu nadwozie. Auta te coraz częściej ustępują pola „kombiakom”, SUV-om, czy crossoverom. O tej decyzji mówiło się już rok temu, choć nieco wcześniej, bo w 2019 roku VW świętował sukces sprzedaży 30-milionowego egzemplarza Passata. Mimo wszystko auto stało się nieopłacalne w produkcji i znika z rynku. Obecnie można poszukać ostatnich egzemplarzy u dealerów, a nowe można zamawiać jedynie kombi. 

Passat ósmej generacji przeszedł lifting w 2019 roku, więc zostanie jeszcze z nami przynajmniej rok. Następna generacja zmieni także miejsce produkcji. Auta nowej, dziewiątej generacji, będą powstawały nie jak dotychczas w niemieckim Emden a w Bratysławie, razem z nową Skodą Superb. Fabryka jest nastawiona na produkcję samochodów elektrycznych i hybrydowych i zapewne tego typu napędów możemy spodziewać się w nowym Passacie. Kombi – należy dodać. 

Konrad Maruszczak

2
Którą wersję VW Passata wolicie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M4 CSL – znamy datę premiery

Najostrzejsza odmiana M4 jest już praktycznie gotowa. Bawarska marka podzieliła się dwoma zdjęciami, zdradzającymi kilka szczegółów nowego auta. No i najważniejsze - wiemy, kiedy nastąpi premiera BMW M4 CSL.  O BMW M4 CSL pisaliśmy już wielokrotnie. Będzie to następca rewelacyjnego E46 M3 CSL, czyli najlepszego M3 w historii - a przynajmniej tak uważa wielu. CSL,…

Tuning BMW E92 M3 auto przodem

E92 M3 – niektórzy twierdzą, że to ostatnie prawdziwe BMW M

Przygoda Jacka z bawarską marką zaczęła się klasycznie – od E36 i popularnego E46 (pokazywaliśmy je w nr 4/2012 BMW TRENDS). Wówczas obiecał sobie, że następny, nowszy model BMW, o którym marzył, pozostanie niezmieniony. Oczywiście na obietnicach się skończyło. E92 M3 z 2011 roku, które nabył w 2015 roku, to zdaniem wielu fanów bawarek ostatnia prawdziwa M. Już jazda seryjnym autem dawała…