VW Passat sedan jednak w sprzedaży, choć pod inną nazwą - Trends Magazines

VW Passat sedan jednak w sprzedaży, choć pod inną nazwą

VW Passat sedan Magotan

Fani klasycznego Passata mogą zazdrościć obywatelom Chin, bo właśnie tam VW Passat sedan będzie wciąż oferowany. Wygląda nieco inaczej niż samochód, który dobrze znamy, ale pod „skórą” to wciąż popularny model. W Chinach nazywają go Magotan.

Volkswagen już trzy lata temu zapowiedział, że sedan całkowicie zniknie z rynku, czego mogliśmy doświadczyć podczas premiery najnowszego VW Passata B9 Variant, czyli kombi. Ta decyzja jest oczywiście podyktowana rynkiem, bo klienci europejscy zwyczajnie nie chcieli sedana. Choć bardziej powinniśmy powiedzieć,  że sprzedaż nie była na tyle satysfakcjonująca dla VW, aby koncern chciał ją podtrzymać. 

VW Passat sedan wciąż dostępny w Chinach

VW Magotan, bo tak nazywa się Passat sedan ma się dobrze w Państwie Środka. Z europejską wersją auta ma jednak niewiele wspólnego. Magotan jest zbudowany na innej płycie podłogowej, ma inne silniki, wyposażenie i wnętrze. 

Pachnące nowością VW Santany znalezione w… Chinach

Trzeba jednak przyznać, że narysowano go bardzo dobrze i jest przyjemny dla oka. Agresywne linie i wąskie reflektory z przodu zdecydowanie wyglądają lepiej, niż Passat, którego pokazano w Europie. 

Nie ma się jednak co łudzić, VW Passat w eleganckim nadwoziu nie pojawi się na Starym Kontynencie. Nie wiadomo nawet, czy doczekamy się jubileuszowej 10-generacji kultowego modelu. Biorąc pod uwagę elektryfikację, VW może zaniechać produkcji Passata na korzyść elektrycznego ID.7. 

Następca Passata już ma metkę z ceną. Ile kosztuje VW ID.7?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW Z1 – jedyne i niepowtarzalne

Stworzenie wyjątkowego samochodu jest bardzo trudnym zadaniem. Aby mu sprostać, należy się wykazać bujną fantazją, nietuzinkowymi pomysłami oraz odwagą. Na początku lat 80. dowiedli tego Niemcy, prezentując całemu światu BMW Z1. Dzisiaj, ponad 30 lat po debiucie Z1, znana jest seria modeli Z. Z3, występujące w nadwoziu roadster oraz coupé, to pełnoprawny klasyk, wciąż trzymający…

Garbus 1200 kontra The Beetle Sport: który lepszy?

W historii motoryzacji jest niewiele aut, które, produkowane przez kilkadziesiąt lat, stały się ikonami, klasykami i należą do najbardziej charakterystycznych i rozpoznawalnych. Jednym nich jest bez wątpienia Volkswagen Garbus. Auto, które przetrwało drugą wojnę światową, kumplowało się z hipisami i doczekało się wielu wersji w kilku generacjach. Historię garbatego auta zapoczątkował Adolf Hitler, który postanowił…