VW Passat B8 po liftingu. Prawie autonomiczna limuzyna - Trends Magazines
21 kwietnia 2021

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

previous arrow
next arrow
Slider

VW Passat B8 po liftingu. Prawie autonomiczna limuzyna

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca) Volkswagen zaprezentuje odświeżoną wersję Passata B8. W maju w kilku krajach Europy rozpocznie się jego przedsprzedaż,  a nowy model na rynku pojawi się we wrześniu. W nowym Passacie zostanie po raz pierwszy zastosowany system „Travel Assist”. Sygnowany marką IQ.DRIVE umożliwia on częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h.

Nowy Passat, debiutujący równocześnie jako limuzyna i kombi, będzie pierwszym Volkswagenem wyposażonym w to rozwiązanie. Również jako pierwszy model marki, Passat pojawi się na rynku z kierownicą pojemnościową, która rejestruje dotyk, rozpoznaje kiedy kierowca chwycił kierownicę i dzięki temu tworzy interaktywny interfejs dla takich systemów jak „Travel Assist”.

Kolejną nowością w Passacie jest „Emergency Steering Assist”. Poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru wymijania.

Z kolei nowe, interaktywne matrycowe reflektory „IQ.LIGHT-LED” zapewniają jeszcze lepsze oświetlenie drogi. Reflektory te wykonano w innowacyjnej technologii dostępnej dotąd jedynie w aktualnym Touaregu.

W nowym Passacie debiutuje modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3). „App Connect” – interfejs pozwalający na korzystanie z aplikacji dostępnych na smartfonie, umożliwia dzięki temu po raz pierwszy w Volkswagenie na bezprzewodowe połączenie z samochodem. Dzięki zastosowaniu MIB3, na życzenie nowy Passat może być stale połączony z Internetem. To dlatego, że nowe systemy multimedialne wyposażono seryjnie w zintegrowaną kartę SIM (tak zwaną eSim). Oprócz usług związanych z nawigacją i korzystaniem z danych w czasie rzeczywistym, MIB3 pozwala na korzystanie z innych, nowych technologii i usług jak na przykład ze streamingu muzyki, radia internetowego, naturalnej obsługi głosowej, z łatwego dostępu do usług internetowych skupionych w „Volkswagen We”, a w przyszłości pozwoli także na pobieranie danych z chmury.

MIB3 to system mający także cyfrowe połączenie z nowym zestawem wskaźników „Digital Cockpit”. W porównaniu z poprzednim rozwiązaniem („Active Info Display”) cyfrowe wskaźniki nowego urządzenia są jeszcze bardziej zaawansowane. Ich grafika jest prosta i elegancka, a ekran, na którym są wyświetlane zapewnia większy kontrast. System ma także więcej funkcji. Trzy różne konfiguracje zegarów można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na nowej, wielofunkcyjnej kierownicy.

Bardziej zaawansowane będą jednostki napędowe nowego Passata. Passat GTE, czyli hybryda typu plug-in, podczas jazdy w trybie elektrycznym uzyskuje teraz znacznie większy zasięg. W nowym cyklu WLTP wynosi on około 55 km co odpowiada około 70 km według cyklu NEDC. Jednocześnie Passat GTE wyposażony zarówno w silnik elektryczny, jak i turbobenzynowy (218 KM), ma wszelkie zalety wygodnej limuzyny przeznaczonej do pokonywania dużych odległości.

Fot. VW

 

Podobne

Volkswagen ID.3 za 130.000 złotych?

Debiut ID.3 na polskich drogach zbliża się wielkimi krokami. Seryjna wersja modelu będzie oferowana w zróżnicowanych cenach, a struktura oferty uwzględni kilka wersji wyposażenia, skonfigurowanych w sposób odpowiadający preferencjom klientów. ID.3 Pure za mniej niż 130.000 złotych ID.3 w pierwszej fazie będzie dostępny z dwoma pojemnościami akumulatorów do wyboru. W późniejszym etapie do oferty dołączy…

Szybcy i wściekli 9. Teaser zapowiada, że będzie to rodzinny dramat- VIDEO

Od śmierci Paula Walkera seria filmów Szybcy i Wściekli zdaje się być coraz bardziej zagubiona w swoich poczynaniach. Mimo to producenci nie zwalniają i proponują nam kolejną część przygód naszych ulubionych bohaterów. Problem w tym, że najnowszą odsłonę p.t. Fast and Furious 9 reklamuje krótki klip, który bardziej pasowałby do Przeminęło z Wiatrem, niż do…