VW Passat B8 po liftingu. Prawie autonomiczna limuzyna - Trends Magazines

VW Passat B8 po liftingu. Prawie autonomiczna limuzyna

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie (7-17 marca) Volkswagen zaprezentuje odświeżoną wersję Passata B8. W maju w kilku krajach Europy rozpocznie się jego przedsprzedaż,  a nowy model na rynku pojawi się we wrześniu. W nowym Passacie zostanie po raz pierwszy zastosowany system „Travel Assist”. Sygnowany marką IQ.DRIVE umożliwia on częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h.

Nowy Passat, debiutujący równocześnie jako limuzyna i kombi, będzie pierwszym Volkswagenem wyposażonym w to rozwiązanie. Również jako pierwszy model marki, Passat pojawi się na rynku z kierownicą pojemnościową, która rejestruje dotyk, rozpoznaje kiedy kierowca chwycił kierownicę i dzięki temu tworzy interaktywny interfejs dla takich systemów jak „Travel Assist”.

Kolejną nowością w Passacie jest „Emergency Steering Assist”. Poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa bezpieczeństwo podczas manewru wymijania.

Z kolei nowe, interaktywne matrycowe reflektory „IQ.LIGHT-LED” zapewniają jeszcze lepsze oświetlenie drogi. Reflektory te wykonano w innowacyjnej technologii dostępnej dotąd jedynie w aktualnym Touaregu.

W nowym Passacie debiutuje modułowy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3). „App Connect” – interfejs pozwalający na korzystanie z aplikacji dostępnych na smartfonie, umożliwia dzięki temu po raz pierwszy w Volkswagenie na bezprzewodowe połączenie z samochodem. Dzięki zastosowaniu MIB3, na życzenie nowy Passat może być stale połączony z Internetem. To dlatego, że nowe systemy multimedialne wyposażono seryjnie w zintegrowaną kartę SIM (tak zwaną eSim). Oprócz usług związanych z nawigacją i korzystaniem z danych w czasie rzeczywistym, MIB3 pozwala na korzystanie z innych, nowych technologii i usług jak na przykład ze streamingu muzyki, radia internetowego, naturalnej obsługi głosowej, z łatwego dostępu do usług internetowych skupionych w „Volkswagen We”, a w przyszłości pozwoli także na pobieranie danych z chmury.

MIB3 to system mający także cyfrowe połączenie z nowym zestawem wskaźników „Digital Cockpit”. W porównaniu z poprzednim rozwiązaniem („Active Info Display”) cyfrowe wskaźniki nowego urządzenia są jeszcze bardziej zaawansowane. Ich grafika jest prosta i elegancka, a ekran, na którym są wyświetlane zapewnia większy kontrast. System ma także więcej funkcji. Trzy różne konfiguracje zegarów można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na nowej, wielofunkcyjnej kierownicy.

Bardziej zaawansowane będą jednostki napędowe nowego Passata. Passat GTE, czyli hybryda typu plug-in, podczas jazdy w trybie elektrycznym uzyskuje teraz znacznie większy zasięg. W nowym cyklu WLTP wynosi on około 55 km co odpowiada około 70 km według cyklu NEDC. Jednocześnie Passat GTE wyposażony zarówno w silnik elektryczny, jak i turbobenzynowy (218 KM), ma wszelkie zalety wygodnej limuzyny przeznaczonej do pokonywania dużych odległości.

Fot. VW

 

Podobne

Tuning VW Jetta A2 w czasie jazdy

Nietuzinkowa Jetta A2 z 204-konnym silnikiem VR6

Nic tak nie buduje relacji między ojcem i synem jak wspólna pasja. Dla Sylwestra i jego syna Szymona są nią stare Volkswageny. Dwa skrajnie różne auta, które panowie od kilku lat budują, są owocem wielu godzin spędzonych w przydomowym garażu. Choć przyznają, że lubią różne style, to jednak wspólna pasja i praca przy obu samochodach są ważniejsze. Jak do…

VW ID.4 podczas testu Euro NCAP

Bardzo bezpieczny VW ID.4 – test Euro NCAP

Niektórzy kierowcy mają wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa zapewnianego przez auta elektryczne. Wyniki uzyskane przez Volkswagena ID.4 w testach Euro NCAP dowodzą, że obawy są niesłuszne. Zasilany energią elektryczną SUV Volkswagena uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Co istotne, ID.4 zdobył dobre oceny we wszystkich testowych kategoriach – w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, dzieci oraz pieszych, a także za systemy wspomagania kierowcy. Ile…