Właśnie pojawił się cennik nowego VW Passata B9 w Polsce. Jak można się domyślać, ceny poszły w górę, ale najbardziej zastanawia porównanie do poprzednich lat. Różnica to nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych!
Nowy VW Passat B9 zadebiutował we wrześniu. Samochód stał się dużo bardziej nowoczesny, stylistyką przybliżył się do swoich elektrycznych braci z rodziny ID. Nowy Passat też znacznie urósł, mierzy prawie 5 metrów długości i może pomieścić 1920 litrów bagażu.
VW Passat B9 będzie dostępne wyłącznie z nadwoziem kombi, a wszystkie odmiany silnikowe będą wyposażone w automatyczną przekładnię DSG. Dziewiąta generacja Passata jest oparta na platformie MQB – evo. To umożliwiło zamontowanie dwóch nowych hybrydowcch źródeł napędu typu plug-in (eHybrid) o mocy 204 lub 272 KM. W połączeniu z akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km. Dzięki temu nowy VW Passat B9 może być używany na co dzień jak samochód elektryczny.
Ważną rolę odgrywa tu również krótki czas ładowania, ponieważ akumulator może być ładowany prądem przemiennym o mocy 11 kW. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym Passat eHybrid może ładować się nawet z mocą 50 kW. Ponadto połączenie silnika elektrycznego i nowego silnika benzynowego 1.5 TSI evo2, ma zapewnić całkowity zasięg około 1000 km.
VW Passat B9 – ceny w Polsce
Nowy VW Passat B9 będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia – Passat, Business, Elegance i R-Line (ta ostatnia dołączy do oferty już wkrótce). Początkowo będą dostępne dwa silniki: 1.5 TSI mHEV i 2.0 TDI – oba o mocy 150 KM, a po nich do oferty dołączą jednostki 1.5 TSI eHybrid o mocy 204 i 272 KM, 2.0 TSI o mocy 204 i 265 KM, a także 2.0 TDI o mocy 122 i 193 KM.
- Passat 1.5 TSI mHEV kosztuje 163 390 zł
- Business 1.5 TSI ACT kosztuje 178 290 zł
- Business 2.0 TDI SCR kosztuje 197 090 zł
- Elegance 1.5 TSI ACT kosztuje 193 290 zł
- Elegance 2.0 TDI SCR kosztuje 212 090 zł
Auto będzie dostępne także w wielu wariantach finansowania, m.in. leasingu – wówczas miesięczna rata wyniesie 1465 zł netto przy założeniu 10% wpłaty wstępnej i umowie na 48 miesięcy z limitem 15 tys. km rocznie.
Podstawowa wersja została nazwana po prostu – Passat i zawiera m.in.:
- dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja,
- cyfrowe wskaźniki Digital Cockpit Pro,
- bezprzewodowy App Connect,
- reflektory i tylne lampy LED,
- wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą,
- system Infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 12,9”,
- bezkluczykowe uruchamianie silnika,
- adaptacyjny tempomat (ACC),
- systemy Side Assist i Cross Traffic Assist,
- kamera cofania,
- system utrzymywania na pasie ruchu Lane Assist,
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system rozpoznawania znaków drogowych.
O ile podrożał VW Passat B9 w stosunku do poprzednika?
Co ciekawe, różnica w stosunku do schodzącego poprzednika nie jest znacząca, ale zależy jak na to popatrzymy. Znajdujący się wciąż w cenniku Passat Variant B8 startuje od 153 690 zł, a więc różnica to prawie 10 tysięcy. Natomiast Passat B8 w momencie debiutu w 2014 roku był prawie o połowę tańszy! Wówczas trzeba było za niego zapłacić 90 790 zł (za wersję Limousine) oraz 95 190 zł (Variant – kombi).