VW ID.7 GTX Tourer to najmocniejsze kombi z Wolfsburga, ale czy emocjonujące? - Trends Magazines

VW ID.7 GTX Tourer to najmocniejsze kombi z Wolfsburga, ale czy emocjonujące?

VW ID.7 GTX Tourer 2025

Trzy tygodnie po premierze nowego elektrycznego kombi z Wolfsburga przyszedł czas na jego pikantną wersję. VW ID.7 GTX Tourer dysponuje mocą większą niż jakiekolwiek inne kombi tego producenta, ale czy wzbudza jakieś emocje?

Na początku trzeba pochwalić design nowego VW ID.7 GTX Tourer. Połączenie czerwonego i czarnego lakieru wygląda bardzo sportowo i dobrze wpisuje się w sportową linię elektryków Volkswagena. Tutaj są jakieś emocje, bo patrząc na to elektryczne kombi aż chce się wsiąść i sprawdzić, jak jeździ. Mamy nadzieję, że na to przyjdzie jeszcze czas. Czerwony motyw widać też we wnętrzu ID.7, gdzie widzimy kontrastowe szwy GTX na siedzeniach, desce rozdzielczej i drzwiach. 

VW ID.7 GTX Tourer – szybkie, ale ciche kombi

Auto zbudowano w oparciu o modułową platformę MEB, która umożliwia zainstalowanie dużej baterii oraz szybką infrastrukturę ładowania. VW ID.7 GTX Tourer, podobnie jak inne elektryki z rodziny GTX posiada dwa silniki elektryczne (po jednym na każdą oś) o łącznej mocy 340 KM. Tak mocnego kombi w ofercie Volkswagena jeszcze nie było. Do tej pory najmocniejszym był Arteon R z jednostką o mocy 320 KM, a jeszcze wcześniej Passat R36 z silnikiem VR6 (300 KM). 

O ile dotychczasowe szybkie kombi z Wolfsburga wywoływały jakieś emocje tak tutaj oprócz brutalnego przyspieszenia trudno o nich mówić. Auto będzie zapewne bezgłośne i bardzo komfortowe i tylko w niektórych przypadkach będzie można odczuć jakiekolwiek sportowe wrażenia. Cóż, takie czasy.

Nowe Logo R – CIEKAWOSTKI

Volkswagen wykorzystał w tym aucie akumulator o pojemności 91 kWh. To więcej niż np. w ID.5 GTX, więc możemy spodziewać się większego zasięgu, choć na razie Volkswagen nie zdradza dokładnych wartości. Maksymalna moc ładowania to aż 200 kW, co pozwoli naładować ID.7 GTX w krótkim czasie. Producent zdradził, że nowe kombi jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie 1400 kg, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Czasu przyspieszenia do setki na razie nie znamy. 

Następca Passata już ma metkę z ceną. Ile kosztuje VW ID.7?

Czy ID.7 GTX jest lepszy od Passata Variant?

Pomimo, że ID.7 został okrzyknięty nieformalnym następcą Passata, trudno te auta ze sobą porównać (a może powinniśmy to zrobić…?). Już sam rodzaj napędu wyklucza równouprawnienie, ale możemy zestawić ze sobą kilka ciekawych liczb.

Model VW ID.7 GTX Tourer VW Passat B9 Variant
Poj. bagażnika 605 l (do 1714 l) 690 l (do 1920 l)
Cena GTX jeszcze nie wyceniony, wersja Pro (od 284 290 PLN) od 163 390 zł
Wymiary zewn. 4961 mm długości, 1862 mm szerokości, 1536 mm wysokości, 2966 mm rozstaw osi 4917 mm długości, 1852 mm szerokości oraz 1506 mm wysokości. Rozstaw osi to 2841 mm
Masa 2097 kg (hatchback) 1572 kg

Nowe elektryczne kombi VW będzie nie tylko najmocniejsze w ofercie, ale też najlepiej wyposażone. Na pokładzie znajdziemy m.in. 20-calowe, a w opcji nawet 21-calowe felgi, asystenta zmiany pasa ruchu „Side Assist”, automatyczny tempomat ACC, Climatronic, podgrzewane fotele, napęd 4MOTION, elektryczną klapę bagażnika, matrycowe reflektory IQ.LIGHT a asystentem świateł, czy progresywny układ wspomagania. 

Nowy VW Passat B9 oficjalnie. Czy kombi w dieslu ma dziś sens?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Pandemia, kampery, Volkswagen T4. Poradnik kupującego

Typ 7H to idealna propozycja dla licznej rodziny, na wakacyjne wojaże i do ciężkiej pracy. Wśród wielu wersji Volkswagena T4 każdy znajdzie coś dla siebie. Mimo że produkcję modelu wygaszono dwanaście lat temu, na okazyjny zakup nie ma co liczyć... Transporter czwartej generacji był przełomem. W debiutującym w 1990 roku modelu definitywnie zrezygnowano z czterocylindrowych…

VW-Porsche 914. Sportowe auto ze stajni Porsche i Volkswagena

Marka Porsche od początku istnienia była ściśle powiązana z Volkswagenem. Tylko jeden model w historii nosił oznaczenia obu firm równocześnie. Jest nim VW-Porsche 914. Geneza opracowania wspólnego modelu była prozaiczna. Finanse. Volkswagen potrzebował następcy dla wysłużonego Karmanna Ghia. Z kolei Porsche szukało okazji do wypłynięcia na szersze wody. Firmie ze Stuttgartu brakowało lekkiego i niezbyt…