Trzy tygodnie po premierze nowego elektrycznego kombi z Wolfsburga przyszedł czas na jego pikantną wersję. VW ID.7 GTX Tourer dysponuje mocą większą niż jakiekolwiek inne kombi tego producenta, ale czy wzbudza jakieś emocje?
Na początku trzeba pochwalić design nowego VW ID.7 GTX Tourer. Połączenie czerwonego i czarnego lakieru wygląda bardzo sportowo i dobrze wpisuje się w sportową linię elektryków Volkswagena. Tutaj są jakieś emocje, bo patrząc na to elektryczne kombi aż chce się wsiąść i sprawdzić, jak jeździ. Mamy nadzieję, że na to przyjdzie jeszcze czas. Czerwony motyw widać też we wnętrzu ID.7, gdzie widzimy kontrastowe szwy GTX na siedzeniach, desce rozdzielczej i drzwiach.
VW ID.7 GTX Tourer – szybkie, ale ciche kombi
Auto zbudowano w oparciu o modułową platformę MEB, która umożliwia zainstalowanie dużej baterii oraz szybką infrastrukturę ładowania. VW ID.7 GTX Tourer, podobnie jak inne elektryki z rodziny GTX posiada dwa silniki elektryczne (po jednym na każdą oś) o łącznej mocy 340 KM. Tak mocnego kombi w ofercie Volkswagena jeszcze nie było. Do tej pory najmocniejszym był Arteon R z jednostką o mocy 320 KM, a jeszcze wcześniej Passat R36 z silnikiem VR6 (300 KM).
O ile dotychczasowe szybkie kombi z Wolfsburga wywoływały jakieś emocje tak tutaj oprócz brutalnego przyspieszenia trudno o nich mówić. Auto będzie zapewne bezgłośne i bardzo komfortowe i tylko w niektórych przypadkach będzie można odczuć jakiekolwiek sportowe wrażenia. Cóż, takie czasy.
Volkswagen wykorzystał w tym aucie akumulator o pojemności 91 kWh. To więcej niż np. w ID.5 GTX, więc możemy spodziewać się większego zasięgu, choć na razie Volkswagen nie zdradza dokładnych wartości. Maksymalna moc ładowania to aż 200 kW, co pozwoli naładować ID.7 GTX w krótkim czasie. Producent zdradził, że nowe kombi jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie 1400 kg, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Czasu przyspieszenia do setki na razie nie znamy.
Czy ID.7 GTX jest lepszy od Passata Variant?
Pomimo, że ID.7 został okrzyknięty nieformalnym następcą Passata, trudno te auta ze sobą porównać (a może powinniśmy to zrobić…?). Już sam rodzaj napędu wyklucza równouprawnienie, ale możemy zestawić ze sobą kilka ciekawych liczb.
Model | VW ID.7 GTX Tourer | VW Passat B9 Variant |
Poj. bagażnika | 605 l (do 1714 l) | 690 l (do 1920 l) |
Cena | GTX jeszcze nie wyceniony, wersja Pro (od 284 290 PLN) | od 163 390 zł |
Wymiary zewn. | 4961 mm długości, 1862 mm szerokości, 1536 mm wysokości, 2966 mm rozstaw osi | 4917 mm długości, 1852 mm szerokości oraz 1506 mm wysokości. Rozstaw osi to 2841 mm |
Masa | 2097 kg (hatchback) | 1572 kg |
Nowe elektryczne kombi VW będzie nie tylko najmocniejsze w ofercie, ale też najlepiej wyposażone. Na pokładzie znajdziemy m.in. 20-calowe, a w opcji nawet 21-calowe felgi, asystenta zmiany pasa ruchu „Side Assist”, automatyczny tempomat ACC, Climatronic, podgrzewane fotele, napęd 4MOTION, elektryczną klapę bagażnika, matrycowe reflektory IQ.LIGHT a asystentem świateł, czy progresywny układ wspomagania.
Nowy VW Passat B9 oficjalnie. Czy kombi w dieslu ma dziś sens?