VW ID.7 GTX Tourer to najmocniejsze kombi z Wolfsburga, ale czy emocjonujące? - Trends Magazines

VW ID.7 GTX Tourer to najmocniejsze kombi z Wolfsburga, ale czy emocjonujące?

VW ID.7 GTX Tourer 2025

Trzy tygodnie po premierze nowego elektrycznego kombi z Wolfsburga przyszedł czas na jego pikantną wersję. VW ID.7 GTX Tourer dysponuje mocą większą niż jakiekolwiek inne kombi tego producenta, ale czy wzbudza jakieś emocje?

Na początku trzeba pochwalić design nowego VW ID.7 GTX Tourer. Połączenie czerwonego i czarnego lakieru wygląda bardzo sportowo i dobrze wpisuje się w sportową linię elektryków Volkswagena. Tutaj są jakieś emocje, bo patrząc na to elektryczne kombi aż chce się wsiąść i sprawdzić, jak jeździ. Mamy nadzieję, że na to przyjdzie jeszcze czas. Czerwony motyw widać też we wnętrzu ID.7, gdzie widzimy kontrastowe szwy GTX na siedzeniach, desce rozdzielczej i drzwiach. 

VW ID.7 GTX Tourer – szybkie, ale ciche kombi

Auto zbudowano w oparciu o modułową platformę MEB, która umożliwia zainstalowanie dużej baterii oraz szybką infrastrukturę ładowania. VW ID.7 GTX Tourer, podobnie jak inne elektryki z rodziny GTX posiada dwa silniki elektryczne (po jednym na każdą oś) o łącznej mocy 340 KM. Tak mocnego kombi w ofercie Volkswagena jeszcze nie było. Do tej pory najmocniejszym był Arteon R z jednostką o mocy 320 KM, a jeszcze wcześniej Passat R36 z silnikiem VR6 (300 KM). 

O ile dotychczasowe szybkie kombi z Wolfsburga wywoływały jakieś emocje tak tutaj oprócz brutalnego przyspieszenia trudno o nich mówić. Auto będzie zapewne bezgłośne i bardzo komfortowe i tylko w niektórych przypadkach będzie można odczuć jakiekolwiek sportowe wrażenia. Cóż, takie czasy.

Nowe Logo R – CIEKAWOSTKI

Volkswagen wykorzystał w tym aucie akumulator o pojemności 91 kWh. To więcej niż np. w ID.5 GTX, więc możemy spodziewać się większego zasięgu, choć na razie Volkswagen nie zdradza dokładnych wartości. Maksymalna moc ładowania to aż 200 kW, co pozwoli naładować ID.7 GTX w krótkim czasie. Producent zdradził, że nowe kombi jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie 1400 kg, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Czasu przyspieszenia do setki na razie nie znamy. 

Następca Passata już ma metkę z ceną. Ile kosztuje VW ID.7?

Czy ID.7 GTX jest lepszy od Passata Variant?

Pomimo, że ID.7 został okrzyknięty nieformalnym następcą Passata, trudno te auta ze sobą porównać (a może powinniśmy to zrobić…?). Już sam rodzaj napędu wyklucza równouprawnienie, ale możemy zestawić ze sobą kilka ciekawych liczb.

Model VW ID.7 GTX Tourer VW Passat B9 Variant
Poj. bagażnika 605 l (do 1714 l) 690 l (do 1920 l)
Cena GTX jeszcze nie wyceniony, wersja Pro (od 284 290 PLN) od 163 390 zł
Wymiary zewn. 4961 mm długości, 1862 mm szerokości, 1536 mm wysokości, 2966 mm rozstaw osi 4917 mm długości, 1852 mm szerokości oraz 1506 mm wysokości. Rozstaw osi to 2841 mm
Masa 2097 kg (hatchback) 1572 kg

Nowe elektryczne kombi VW będzie nie tylko najmocniejsze w ofercie, ale też najlepiej wyposażone. Na pokładzie znajdziemy m.in. 20-calowe, a w opcji nawet 21-calowe felgi, asystenta zmiany pasa ruchu „Side Assist”, automatyczny tempomat ACC, Climatronic, podgrzewane fotele, napęd 4MOTION, elektryczną klapę bagażnika, matrycowe reflektory IQ.LIGHT a asystentem świateł, czy progresywny układ wspomagania. 

Nowy VW Passat B9 oficjalnie. Czy kombi w dieslu ma dziś sens?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Golf Mk2 1000 KM przednia szyba

350 km/h, 2.5 sekundy do 100 km/h – oto VW Golf Mk2 VR6. Prawdziwy supercar!

Czerwony kolor, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy, prędkość maksymalna 350 km/h… Pewnie wielu z was zastanawia się, kiedy Ferrari wyprodukowało tak szybki model. Odpowiedź ‒ nigdy. To nie żaden egzotyczny supercar, to po prostu VW Golf Mk2.   Tajemniczy właściciel uważa, że o historii tego auta można by napisać całą książkę,…

Tuning BMW E36 328iC widok z tyłu

Unikatowy, pneumatyczny kabriolet BMW E36 328iC

Jak zmienić kabriolet w unikatowe auto? Niełatwo. Trudno jest znaleźć odpowiedni samochód, gdy ma się spore wymagania. Damian szukał auta z lat 90. z silnikiem o mocy przynajmniej 170 KM i w nienagannym stanie technicznym. Przeglądając liczne portale aukcyjne mógł zdecydować się samochody różnych marek. Wybrał jednak leciwe E36 z bogatym wyposażeniem i atrakcyjnymi kołami…