Toyota króluje wśród złodziei? Co i gdzie kradziono w 2020 roku? - Trends Magazines

Toyota króluje wśród złodziei? Co i gdzie kradziono w 2020 roku?

W ubiegłym roku wyrejestrowano z powodu kradzieży 6910 samochodów osobowych. To mniej niż rok wcześniej (o 68%). Najczęściej kradzionymi markami w 2020 roku były: Toyota (787 szt.), Audi (778) i BMW (628).

Na jakie model polują złodzieje?

Jeżeli chodzi o konkretne model, to największym „powodzeniem” u złodziei cieszyło się Audi A4 (214 szt.), BMMW serii 5 (175) i Audi A6 (159). Choć zgodnie z danymi CEPiK najczęściej kradzioną marka była Toyota, to jej modele znalazły się poza „podium”, na miejscach 4-6: Auris (148), Yaris (142), RAV 4 (140).

Grafika Top 10 modeli skradzionych w 2020 r.

Gdzie najczęściej kradną?

Liderem pod względem kradzieży w Polsce było województwo mazowieckie – 2699. NA drugim miejscu znalazło się woj. wielkopolskie (756), a na trzecim dolnośląskie (689). Najmniej kradzieży zanotowano w woj. opolskim (55), podlaskim (64) i świętokrzyskim (67).

 

Największe powodzenie wśród złodziei miały auta z roczników: 2017 (1042), 2018 (917), 1016 (857(, 2019 (686) i 2015 (588).

Jak zabezpieczamy auta?

Zgodnie z danymi z porównywarki rankomat.pl najczęściej stosowanym zabezpieczeniem przed kradzieżą jest immobilizer (69,3%) oraz autoalarm (44,9%). Bardzo rzadko korzystamy z blokady skrzyni biegów (6,7%) oraz monitoringu GPS (3,6%).

 

Najczęściej stosowanie zabezpieczenia przed kradzieżą w samochodach

Podobne

BMW 3 G20 facelifting

BMW 3 po face liftingu przyłapane na Nurburgringu

Obecna generacja BMW Serii 3 (G20) jest już na rynku trzy lata. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce zobaczymy model po face liftingu. Na Nurburgringu trwają już drogowe testy. Czego nowego możemy się spodziewać po odświeżonej "trójce"? Dobra wiadomość jest taka, że Seria 3 po face liftingu nie odziedziczy kontrowersyjnych nerek z Serii 4. Patrząc…

BMW 750i G11 kokpit

Na razie nie kupisz BMW z ekranem dotykowym

Ze względu na braki półprzewodników i komponentów elektronicznych BMW ogranicza dostępne opcje w nowych samochodach. Wszystko po to, aby utrzymać poziom produkcyjny.  Problemy z dostawami surowców, półprzewodników, czy komponentów dają się mocno we znaki producentom samochodów. Na razie nie widać załamania na rynku, ale prognozy niestety nie są optymistyczne. Problemy z dostępnością samochodów lub dodatkowymi…