VW GOLF MK5 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK5 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Mk5 to generacja Golfa oferująca komfort i dynamikę, która wykraczała daleko poza to, co oferowało wielu konkurentów z wyższej klasy. To samo dotyczyło jakości. Volkswagen podniósł poprzeczkę po raz kolejny Na przykład spawany laserowo korpus był tak stabilny, że jego sztywność skrętna wzrosła o 35 procent względem poprzednika. Po raz pierwszy Golf był opcjonalnie dostępny z bocznymi poduszkami powietrznymi z tyłu – w połączeniu ze standardowymi poduszkami powietrznymi (przód, boki z przodu, kurtyny boczne) oznaczało to teraz, że na pokładzie pojazdu było ich aż 8.


Zamów prenumeratę

 

Pod względem komfortu i dynamiki Golf Mk5 uzyskał wysokie noty dzięki nowym funkcjom, w tym nowej czterowahaczowej tylnej osi i nowemu 7-biegowemu DSG, reflektorom biksenonowym, czujnikowi deszczu, a także uchylnemu i przesuwanemu panoramicznemu szyberdachowi. Mk5 to również debiut pierwszego turbodoładowanego silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny w Golfie GTI (2004), a także pierwszej na świecie Twincharger (TSI, 2006) z turbodoładowaniem i kompresorem. Ta popularna linia produktów stała się istotna dla jeszcze szerszej gamy kierowców dzięki nowym wariantom nadwozia: Golf Plus zadebiutował w 2006 roku. Z kolei CrossGolf i Golf BlueMotion miały swoją premierę w 2007 roku. Ten ostatni wyznaczył punkt odniesienia przy średnim zużyciu wynoszącym zaledwie 4,5 l / 100 km. W marcu 2007 r. Golf świętował kamień milowy: od 1974 r. Wyprodukowano 25 milionów sztuk. Kiedy w 2008 r. Wprowadzono Golfa Mk6, wyprodukowano 3,4 miliona wszystkich dostępnych wariantów Mk5.

Podobne

To Audi od ABT to taki „hybrydowy RS”

ABT po raz kolejny dodaje pokaźną dawkę mocy do Audi. Tym razem chodzi o Q5 55 TFSI e quattro. Fabrycznie takie auto legitymuje się mocą 367 KM i momentem obrotowym 500 Nn. Nieźle, prawda? Nie dla niemieckiego tunera... Więcej mocy ABT zabrał się za silnik 2.0 TFSI. Dzięki temu motor zamiast fabrycznych 252 KM dysponuje teraz 310 KM.…

VW Multivan T7 4×4 – wszędołaz Bulli

Niemiecka firma delta z Monachium, specjalizująca się w modyfikacjach samochodów terenowych zaprezentowała nietypowy projekt. Bazą jest nowy VW Multivan T7 z napędem 4Motion. Ten Delta Bulli poradzi sobie w każdym terenie. Plan na terenowego Bulliego był prosty - stworzyć praktycznego i wygodnego wszędołaza. Naszym zdaniem się udało! Multivan otrzymał nowe zawieszenie, które uniosło auto o…