VW GOLF MK3 - wielkie odliczanie - HISTORIA - Trends Magazines

VW GOLF MK3 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Od sierpnia 1991 roku Volkswagen rozpoczął nową erę bezpieczeństwa dzięki trzeciej generacji Golfa. Mk3 był pierwszym modelem, który był dostępny z przednimi poduszkami powietrznymi od 1992 roku, a ponadto duże postępy w projektowaniu nadwozia również przyczyniły się do znacznej poprawy właściwości zderzeniowych. Dzięki Golfowi Mk3 Volkswagen znacznie poprawił poziom bezpieczeństwa biernego.
Oprócz dobrze znanych elementów bezpieczeństwa, Golf Mk3 jest również kojarzony z wieloma innymi kamieniami milowymi: po raz pierwszy w nadwoziu tego typu znalazł się sześciocylindrowy silnik (VR6), tempomat, pierwszy katalizator do silników Diesla (1991), pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego (TDI, 1993 i SDI, 1995) oraz pierwsze boczne poduszki powietrzne (1996). Również we wrześniu 1996 r. ABS stał się standardowym wyposażeniem wszystkich Golfów. W oparciu o trzecią generację Golfa Volkswagen wprowadził również nowy kabriolet, nowe Syncro II (model z napędem na wszystkie koła) i pierwszy model kombi w 1993 roku. W 1994 ilość wyprodukowanych Golfów przełamała „barierę dźwiękową” 15 milionów sztuk. W 1997 r. trzecia generacja została wycofana po wyprodukowaniu 4,83 miliona pojazdów.


Zamów prenumeratę

Podobne

Tuning VW T2 Doka auto od tyłu

VW T2 Doka z silnikiem Subaru zrobiony własnoręcznie przez… stolarza

VW T2 Doka Jarka jest wyjątkowa. Zaskakuje dźwiękiem, osiągami i wyglądem. Wrażenie robią zwłaszcza elementy z prawdziwego drewna. Właściciel Transportera, z zawodu stolarz, wykonał je własnoręcznie. Teoretycznie w tuningu wymyślono i zrobiono już wszystko. Ale to tylko teoria. Na świecie są miliony osób zainteresowanych przeróbkami swoich pojazdów. Każdy ma inny pomysł na modyfikacje. Jedni sięgają po gotowe elementy, inni wzorują…

Kolejka stojących aut

Używane samochody w firmie? Zobacz, jak wybierać poleasingowe samochody osobowe

Motoryzacyjny rynek wtórny obfituje w samochody poleasingowe. Najczęściej to kilkuletnie auta, z niewielkim przebiegiem i udokumentowaną historią serwisową. Co ważne, takie auta są tańsze od ich nowych odpowiedników. Nic więc dziwnego, ze coraz więcej firm decyduje się na zakup samochodów poleasingowych. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, wybierając auto poleasingowe. Samochody poleasingowe, czyli jakie? Poleasingowe samochody…