VW Golf III 1.8 Turbo - bursztynowy blask - Trends Magazines

VW Golf III 1.8 Turbo – bursztynowy blask

VW Golf III 1.8 Turbo 1

VW Golf III 1.8 Turbo jest dumą Łukasza, bo większość prac przy jego modyfikacji wykonał sam. Choć ten projekt niektórzy mogliby uznać za kompletny, jego właściciel nie zamierza spocząć na laurach.

W 2005 roku roku, po otrzymaniu prawa jazdy, Łukasz postanowił kupić pierwsze własne auto. Uczył się jeździć Skodą Felicią rodziców, przyzwyczaił się do małego hatchbacka, pomyślał więc o Golfie drugiej generacji. Rodzice namówili go jednak na nowsze auto. Po niedługich poszukiwaniach kupił w Lublinie czerwonego Golfa III w podstawowej wersji CL. Już w tamtym czasie interesował się tuningiem, zaczął więc dorywczo pracować i zbierać pieniądze na pierwsze zmiany.

Z racji skromnego studenckiego budżetu wszystkie modyfikacje robił sam, jednocześnie ucząc się mechaniki. Wyposażył trójkę w kubełkowe fotele, nagłośnienie, sportowe zawieszenie i aluminiowe felgi. Z biegiem czasu uznał, że pora na nowsze auto i kupił Golfa czwartej generacji. Wkrótce czarna trzydrzwiowa czwórka zaczęła się zmieniać. Podobnie jak w poprzednim aucie, także w tym Łukasz zmienił zawieszenie, felgi, zmodyfikował wnętrze. Golf służył mu do jazdy na co dzień, z tego względu nie mógł sobie pozwolić na radykalne modyfikacje, jednak wciąż myślał o projekcie z prawdziwego zdarzenia.

VW Golf III 1.8 Turbo – polowanie

W 2013 roku rozpoczął poszukiwania Golfa III z dobrze utrzymaną karoserią – miał być bazą wymarzonego projektu. Po kilku miesiącach trafił na forum vwgolf.pl, gdzie znalazł ogłoszenie sprzedaży właśnie przebudowywanego trzydrzwiowego Golfa w brązowozłotym kolorze. Uznał, że lepszej okazji nie znajdzie i w przeddzień Wigilii stał się posiadaczem idealnej bazy ze świeżo wyremontowaną karoserią. Wiosną 2014 roku rozpoczął prace nad autem. Zamontował zawieszenie z najmocniejszej wersji Golfa VR6, doposażając je w gwint marki KW. Układ hamulcowy też jest z wersji VR6. Auto miało być w stylu stance, więc aby móc założyć możliwie najszersze koła, zamiast seryjnej belki tylnego zawieszenia Łukasz zamontował węższą z pierwszych lat produkcji Corrado.

Volkswagen żegna silnik VR6

VW Golf III 1.8 Turbo – Swap silnika

Gdy zakończył prace nad zawieszeniem, przyszła pora na instalację elektryczną. Po tych modyfikacjach trójka miała mieć najlepsze możliwe wyposażenie. Łukasz zainstalował climatronic i komputer pokładowy, wiązkę umożliwiającą podłączenie elektrycznych szyb i lusterek, szyberdachu, podgrzewanych siedzeń. Po przeprowadzonych pracach związanych z elektryką kupił 180-konnego Seata Leona 1.8 turbo, który stał się dawcą silnika oraz skrzyni biegów. Na szczęście w warsztacie mógł postawić oba auta obok siebie i kolejno przekładał oraz dopasowywał komponenty silnika oraz osprzętu Seata do Golfa.

Niewiele osób decyduje się na montaż sześciobiegowej skrzyni biegów z powodu jej gabarytów, ale Łukasz nie chciał iść na łatwiznę i podjął wyzwanie. Zakup customowych łap silnika nie rozwiązał problemu instalacji przekładni, konieczna była przeróbka tzw. sanek, tak aby maglownica nie zaczepiała o skrzynię, oraz skrócenie półosi.

Po zamontowaniu silnika Łukasz przerobił także pas przedni, tak aby zmieścić dużą chłodnicę z Golfa 2.0 16V, chłodnicę klimatyzacji i intercooler marki FMIC. Przy swapie jednostki konieczna była także przeróbka wiązki elektrycznej oraz sterownika silnika, żeby uniknąć ewentualnych problemów. Po montażu wszystkich komponentów Łukasz z powodzeniem odpalił silnik, a po pierwszym sprawdzeniu czy wszystko działa jak należy zaczął modyfikacje zwiększające moc. Zamontował nowy przelotowy układ wydechowy: downpipe o średnicy 3 cali z przejściem na 2,75, zakończony przelotowym tłumikiem, wtryski z Porsche. W podniesieniu mocy po- mógł wcześniej zamontowany większy intercooler FMIC o wymiarach 50×35 cm. Po strojeniu auto osiągnęło moc 245 KM.

Eleganckie wnętrze Kolejne na liście prac było wnętrze. Łukasz zamontował komplet foteli Recaro obszyty brązową alcantarą, skórzane boczki, czarne słupki i osło- ny słoneczne z wersji Colour Concept, oraz odnowioną czarną podsufitkę z czarnymi rączkami. Wykańczał wnętrze z dbałością o detale, jak skórzane mieszki dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego z brązowymi przeszyciami, które są też na obszytej na nowo trójramiennej kierownicy z modelu VR6. Zwieńczeniem prac nad wnętrzem był montaż rarytasowej gałki zmiany biegów tzw. piłki golfowej, wydanej na dwudziestolecie golfa GTI.

Używane VW z USA. Czy warto?

VW Golf III 1.8 Turbo – Pakiet US

Trójka w kolorze z palety Rolls-Royce’a ma pełny pakiet USA, który składa się z przedniego oraz tylnego zderzaka, klapy bagażnika z usuniętą wycieraczką oraz poszerzonych błotników bez kierunkowskazów. Łukasz zamontował także przednie dymione projektory z soczewkami i krzyżami, dymione obrysy USA oraz tylne i boczne oświetlenie Hella Black Magic. Golf ma 16-calowe felgi Keskin KT1, dzięki którym zadawał szyku podczas zlotów motoryzacyjnych w Polsce w 2016 roku.

VW Golf III 1.8 Turbo – dane techniczne

1.8 Turbo AUQ z Seata Leona, 1781 ccm, maks. moc po modyfikacjach 245 KM, 6-stopniowa skrzynia biegów z Seata Leona, stożkowy filtr powietrza, seryjna turbosprężarka, intercooler FMIC, duża chłodnica wody z Golfa III 2.0 16V ABF, wtryskiwacze z Porsche, zmodyfikowany sterownik silnika, układ wydechowy przelotowy ze stali kwasoodpornej, 3-calowy downpipe z przejściem na 2,75 cala, zakończony przelotowym wydechem końcowym, customowe poduszki silnika i skrzyni, skracane półosie, napęd na przednią oś

ZAWIESZENIE/ HAMULCE

Sportowe amortyzatory MTS Technik, miechy Mapet-Tuning, kompresor VIAIR 440c, zawory schowane pod tylną kanapą, butla 25 l, sterowanie z wnętrza pojazdu, podzespoły zawieszenia z Golfa III VR6, nowe gumowe elementy zawieszenia, tylna belka z Corrado węższa od seryjnej, aby zmieścić szerokie koła; układ hamulcowy z Golfa III VR6 z ABS/EDS, średnica tarcz przednich 288 mm, tylnych – 256 mm, nowe przewody oraz wężyki; w planach 4-tłoczkowe zaciski

KOŁA/ OPONY

Customowe trzyczęściowe skręcane obręcze, Rotory z Alfy Romeo pomalowane na kolor nadwozia z wykończeniem diamond cut. , średnica felg 17 cali, szerokość 8,25 z przodu i 9,25 cala z tyłu; Opony Nankang 195/45/17 z przodu i 215/40/17 z tyłu

NADWOZIE

Lakier brązowy perłowy metalik z palety Rolls-Royce’a, pakiet USA: przedni zderzak, tylny zderzak, klapa bagażnika, zaspawana wycieraczka na klapie, błotniki poszerzone USA bez kierunkowskazów, zewnętrzne klamki drzwi z Audi A6, lotka klapy GTI, oświetlenie z przodu: projektory dymione z soczewkami i krzyżami, obrysy USA dymione, oświetlenie boczne i tylne Hella Black Magic; grille; oryginał GTI, Kamei, Yachting, Hella design z halogenami – regularnie zmieniane

WNĘTRZE

Kierownica VR6 obszyta skórą, podgrzewane fotele Recaro obszyte brązową alcantarą, skórzane boczki drzwi, czarne słupki oraz osłony słoneczne z wersji Colour Concept, czarne rączki z Passata, podsufitka obszyta czarnym materiałem, gałka zmiany biegów „piłka golfowa” 20-Jahre Edition, skórzany mieszek zmiany biegów oraz hamulca ręcznego szyty na zamówienie, dywaniki z brązowymi oblamówkami, sterowanie air ride z konsoli środkowej, manometry zawieszenia pneumatycznego, climatronic, elektryczny szyberdach, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, komputer pokładowy, zabudowa air ride w bagażniku

AUDIO

Radio Alpine + głośniki Hertz

STYL

Stance

WŁAŚCICIEL

Łukasz Pietrzak

KLUB

Low Lublin

AUTO W SIECI

Facebook fanpage: Gold mk3 20VT

PODZIĘKOWANIA

Dla żony za cierpliwość i tolerowanie kosztownej pasji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW i3 dla Papieża Franciszka

Papież przesiada się na elektryki. Włoski dział BMW postanowił podarować mu BMW i3. Co więcej, to nie będzie jedyne auto elektryczne Ojca Świętego. "Firma, której mam zaszczyt przewodniczyć, zdecydowała się podarować Ojcu Świętemu BMW i3. To auto, które świadczy o naszym holistycznym podejściu do zrównoważonego rozwoju. Znajduje się w czołówce pod względem wpływu na środowisko,…

Ile kosztowało nowe BMW E34?

Zapewne nie raz się nad tym zastanawialiście. Dziś podstawowa "piątka" to wydatek co najmniej 218 000 zł. A jak to wyglądało w czasach, gdy kultowe już E34 było sprzedawane w salonach? Niedawno pisaliśmy o BMW E36 i jego cenach, gdy auto było nowe. Postanowiliśmy "pogrzebać" dalej i sprawdzić inne modele bawarskiej marki. Tym razem pod…