VW Golf III 1.8 Turbo - bursztynowy blask - Trends Magazines

VW Golf III 1.8 Turbo – bursztynowy blask

VW Golf III 1.8 Turbo 1

VW Golf III 1.8 Turbo jest dumą Łukasza, bo większość prac przy jego modyfikacji wykonał sam. Choć ten projekt niektórzy mogliby uznać za kompletny, jego właściciel nie zamierza spocząć na laurach.

W 2005 roku roku, po otrzymaniu prawa jazdy, Łukasz postanowił kupić pierwsze własne auto. Uczył się jeździć Skodą Felicią rodziców, przyzwyczaił się do małego hatchbacka, pomyślał więc o Golfie drugiej generacji. Rodzice namówili go jednak na nowsze auto. Po niedługich poszukiwaniach kupił w Lublinie czerwonego Golfa III w podstawowej wersji CL. Już w tamtym czasie interesował się tuningiem, zaczął więc dorywczo pracować i zbierać pieniądze na pierwsze zmiany.

Z racji skromnego studenckiego budżetu wszystkie modyfikacje robił sam, jednocześnie ucząc się mechaniki. Wyposażył trójkę w kubełkowe fotele, nagłośnienie, sportowe zawieszenie i aluminiowe felgi. Z biegiem czasu uznał, że pora na nowsze auto i kupił Golfa czwartej generacji. Wkrótce czarna trzydrzwiowa czwórka zaczęła się zmieniać. Podobnie jak w poprzednim aucie, także w tym Łukasz zmienił zawieszenie, felgi, zmodyfikował wnętrze. Golf służył mu do jazdy na co dzień, z tego względu nie mógł sobie pozwolić na radykalne modyfikacje, jednak wciąż myślał o projekcie z prawdziwego zdarzenia.

VW Golf III 1.8 Turbo – polowanie

W 2013 roku rozpoczął poszukiwania Golfa III z dobrze utrzymaną karoserią – miał być bazą wymarzonego projektu. Po kilku miesiącach trafił na forum vwgolf.pl, gdzie znalazł ogłoszenie sprzedaży właśnie przebudowywanego trzydrzwiowego Golfa w brązowozłotym kolorze. Uznał, że lepszej okazji nie znajdzie i w przeddzień Wigilii stał się posiadaczem idealnej bazy ze świeżo wyremontowaną karoserią. Wiosną 2014 roku rozpoczął prace nad autem. Zamontował zawieszenie z najmocniejszej wersji Golfa VR6, doposażając je w gwint marki KW. Układ hamulcowy też jest z wersji VR6. Auto miało być w stylu stance, więc aby móc założyć możliwie najszersze koła, zamiast seryjnej belki tylnego zawieszenia Łukasz zamontował węższą z pierwszych lat produkcji Corrado.

Volkswagen żegna silnik VR6

VW Golf III 1.8 Turbo – Swap silnika

Gdy zakończył prace nad zawieszeniem, przyszła pora na instalację elektryczną. Po tych modyfikacjach trójka miała mieć najlepsze możliwe wyposażenie. Łukasz zainstalował climatronic i komputer pokładowy, wiązkę umożliwiającą podłączenie elektrycznych szyb i lusterek, szyberdachu, podgrzewanych siedzeń. Po przeprowadzonych pracach związanych z elektryką kupił 180-konnego Seata Leona 1.8 turbo, który stał się dawcą silnika oraz skrzyni biegów. Na szczęście w warsztacie mógł postawić oba auta obok siebie i kolejno przekładał oraz dopasowywał komponenty silnika oraz osprzętu Seata do Golfa.

Niewiele osób decyduje się na montaż sześciobiegowej skrzyni biegów z powodu jej gabarytów, ale Łukasz nie chciał iść na łatwiznę i podjął wyzwanie. Zakup customowych łap silnika nie rozwiązał problemu instalacji przekładni, konieczna była przeróbka tzw. sanek, tak aby maglownica nie zaczepiała o skrzynię, oraz skrócenie półosi.

Po zamontowaniu silnika Łukasz przerobił także pas przedni, tak aby zmieścić dużą chłodnicę z Golfa 2.0 16V, chłodnicę klimatyzacji i intercooler marki FMIC. Przy swapie jednostki konieczna była także przeróbka wiązki elektrycznej oraz sterownika silnika, żeby uniknąć ewentualnych problemów. Po montażu wszystkich komponentów Łukasz z powodzeniem odpalił silnik, a po pierwszym sprawdzeniu czy wszystko działa jak należy zaczął modyfikacje zwiększające moc. Zamontował nowy przelotowy układ wydechowy: downpipe o średnicy 3 cali z przejściem na 2,75, zakończony przelotowym tłumikiem, wtryski z Porsche. W podniesieniu mocy po- mógł wcześniej zamontowany większy intercooler FMIC o wymiarach 50×35 cm. Po strojeniu auto osiągnęło moc 245 KM.

Eleganckie wnętrze Kolejne na liście prac było wnętrze. Łukasz zamontował komplet foteli Recaro obszyty brązową alcantarą, skórzane boczki, czarne słupki i osło- ny słoneczne z wersji Colour Concept, oraz odnowioną czarną podsufitkę z czarnymi rączkami. Wykańczał wnętrze z dbałością o detale, jak skórzane mieszki dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego z brązowymi przeszyciami, które są też na obszytej na nowo trójramiennej kierownicy z modelu VR6. Zwieńczeniem prac nad wnętrzem był montaż rarytasowej gałki zmiany biegów tzw. piłki golfowej, wydanej na dwudziestolecie golfa GTI.

Używane VW z USA. Czy warto?

VW Golf III 1.8 Turbo – Pakiet US

Trójka w kolorze z palety Rolls-Royce’a ma pełny pakiet USA, który składa się z przedniego oraz tylnego zderzaka, klapy bagażnika z usuniętą wycieraczką oraz poszerzonych błotników bez kierunkowskazów. Łukasz zamontował także przednie dymione projektory z soczewkami i krzyżami, dymione obrysy USA oraz tylne i boczne oświetlenie Hella Black Magic. Golf ma 16-calowe felgi Keskin KT1, dzięki którym zadawał szyku podczas zlotów motoryzacyjnych w Polsce w 2016 roku.

VW Golf III 1.8 Turbo – dane techniczne

1.8 Turbo AUQ z Seata Leona, 1781 ccm, maks. moc po modyfikacjach 245 KM, 6-stopniowa skrzynia biegów z Seata Leona, stożkowy filtr powietrza, seryjna turbosprężarka, intercooler FMIC, duża chłodnica wody z Golfa III 2.0 16V ABF, wtryskiwacze z Porsche, zmodyfikowany sterownik silnika, układ wydechowy przelotowy ze stali kwasoodpornej, 3-calowy downpipe z przejściem na 2,75 cala, zakończony przelotowym wydechem końcowym, customowe poduszki silnika i skrzyni, skracane półosie, napęd na przednią oś

ZAWIESZENIE/ HAMULCE

Sportowe amortyzatory MTS Technik, miechy Mapet-Tuning, kompresor VIAIR 440c, zawory schowane pod tylną kanapą, butla 25 l, sterowanie z wnętrza pojazdu, podzespoły zawieszenia z Golfa III VR6, nowe gumowe elementy zawieszenia, tylna belka z Corrado węższa od seryjnej, aby zmieścić szerokie koła; układ hamulcowy z Golfa III VR6 z ABS/EDS, średnica tarcz przednich 288 mm, tylnych – 256 mm, nowe przewody oraz wężyki; w planach 4-tłoczkowe zaciski

KOŁA/ OPONY

Customowe trzyczęściowe skręcane obręcze, Rotory z Alfy Romeo pomalowane na kolor nadwozia z wykończeniem diamond cut. , średnica felg 17 cali, szerokość 8,25 z przodu i 9,25 cala z tyłu; Opony Nankang 195/45/17 z przodu i 215/40/17 z tyłu

NADWOZIE

Lakier brązowy perłowy metalik z palety Rolls-Royce’a, pakiet USA: przedni zderzak, tylny zderzak, klapa bagażnika, zaspawana wycieraczka na klapie, błotniki poszerzone USA bez kierunkowskazów, zewnętrzne klamki drzwi z Audi A6, lotka klapy GTI, oświetlenie z przodu: projektory dymione z soczewkami i krzyżami, obrysy USA dymione, oświetlenie boczne i tylne Hella Black Magic; grille; oryginał GTI, Kamei, Yachting, Hella design z halogenami – regularnie zmieniane

WNĘTRZE

Kierownica VR6 obszyta skórą, podgrzewane fotele Recaro obszyte brązową alcantarą, skórzane boczki drzwi, czarne słupki oraz osłony słoneczne z wersji Colour Concept, czarne rączki z Passata, podsufitka obszyta czarnym materiałem, gałka zmiany biegów „piłka golfowa” 20-Jahre Edition, skórzany mieszek zmiany biegów oraz hamulca ręcznego szyty na zamówienie, dywaniki z brązowymi oblamówkami, sterowanie air ride z konsoli środkowej, manometry zawieszenia pneumatycznego, climatronic, elektryczny szyberdach, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, komputer pokładowy, zabudowa air ride w bagażniku

AUDIO

Radio Alpine + głośniki Hertz

STYL

Stance

WŁAŚCICIEL

Łukasz Pietrzak

KLUB

Low Lublin

AUTO W SIECI

Facebook fanpage: Gold mk3 20VT

PODZIĘKOWANIA

Dla żony za cierpliwość i tolerowanie kosztownej pasji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Jeździli po odcinku drogowym! Obejrzyj zdjęcia.

IV runda Rallysprint Challenge to zawody rozgrywane na zamkniętym odcinku drogowym w gminie Biały Bór. Do startu zgłosiło się niecałe 50 uczestników, którzy przejeżdżali 5.5 km odcinek specjalny 5-krotnie. Najszybszy był Michał Kijanka w BMW M3. Drugi na podium stanął Mateusz Milczarek w BMW E36, a puchar za trzecie miejsce odebrał Łukasz Sawicki, jadący BMW…

VW testował silnik W10 na… BMW M5?

Podobno powstały trzy prototypy z silnikiem W10, nad którymi pracował Volkswagen na zlecenie Ferdinanda Piëcha. Najbardziej udanym z nich było BMW M5 E39!  Ta niezwykle ciekawa historia zaczyna się od ogłoszenia sprzedaży samochodu. BMW M5 E39 jest dość chętnie poszukiwanym modelem, a zadbane egzemplarze potrafią kosztować majątek. Jednak ten egzemplarze jest zupełnie inny. Jak czytamy…