VW Corrado na drodze do German Style - TUNING - Trends Magazines

VW Corrado na drodze do German Style – TUNING

VW_Corrado_2.0_V16_tuning

W dziale stylistycznym VW, którym dowodził Herbert Schäfer, powstały szkice Scirocco 53b oraz jego następcy ‒Corrado. Przy pierwszym z nich designerzy Volkswagena bazowali na propozycji Asso di Quadri opracowanej dla BMW przez Giugiaro we współpracy z Karmannem. Następca Scirocco, jako auto zaprojektowane w Niemczech, jest wymarzoną bazą dla tamtejszej szkoły tuningu, czego dowodem jest prezentowane auto należące do Wiesława.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Obniżone zawieszenie, szerokie koła i elementy nadwozia dobrane tak, by auto było ciemniejsze. Takie cechy powinien mieć samochód reprezentujący German Style. Masywna sylwetka volkswagenowskiego coupé, atrakcyjna także w fabrycznym wydaniu, współgra z tymi cechami. Prezentowane Corrado to drugi egzemplarz tego modelu kupiony przez Wiesława, występującego na forach pod pseudonimem Royas.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Wcześniej Wiesław był właścicielem legendarnego modelu G60 z 1990 roku. Obniżony na zawieszeniu H&R samochód wyposażony został w elementy, które tworzą również styl obecnie używanego przez niego Corrado ‒ felgi BBS RS oraz kierownicę Momo o średnicy 28 cm.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Na holenderskim portalu miłośników modelu auto otrzymało wiele wysokich ocen ‒ średnia nota wyniosła 9,95 na 10. Wiesław twierdzi jednak, że każdy posiadacz tego kultowego samochodu wie, iż jest to model wymagający od właściciela silnych nerwów. Niektórzy członkowie klubu miłośników następcy Scirocco mówią: nie wiesz, jak zmarnować sobie życie, kup Corrado. W przypadku G60 „Royasa” głównym źródłem problemów był kompresor, a później sonda lambda.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Wiesław zdecydował się na sprzedaż produkowanego w zakładach Karmanna coupé. Mówi jednak, że gdy zabierali je na lawecie, łezka mu się w oku zakręciła…

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Rezygnacja z Corrado została szybko uznana przez „Royasa” za błąd. Rozpoczęły się więc poszukiwania kolejnego egzemplarza. Trwały dość długo, gdyż bezwypadkowe Corrado uchodzą za samochodowy odpowiednik pozostających w stanie wolnym pierwiastków chemicznych o liczbie atomowej powyżej 82 ‒ według wielu forumowiczów po prostu nie występują w przyrodzie. Forum corrado.com.pl stanowiło zresztą dla Wiesława bezcenne źródło informacji.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Wreszcie nastąpił przełom. Klubowy kolega „Sahar”znalazł w Łodzi Corrado o oryginalnej powłoce lakierniczej z wyjątkiem zderzaka, klapy silnika i drzwi. Wiesławowi brakowało pieniędzy, na szczęście pomógł mu szef ‒ „Tomas”, udzielając pożyczki.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Mało brakowało, by wyjazd „Sahara” i „Royasa” do Łodzi zakończył się fiaskiem. Właścicielowi Corrado nie spodobały się długie oględziny z wykorzystaniem miernika lakieru i pożegnał klientów. Na szczęście ostatecznie transakcja doszła do skutku. Wyprodukowane w 1993 roku coupé napędzane 2-litrowym silnikiem o mocy 136 KM czekało aż rok na możliwość opuszczenia garażu. Pierwsza przejażdżka odbyła się 20 czerwca, czyli w urodziny „Royasa”. Długa przerwa wykorzystana została na zbieranie części. Felgi BBS RS w wersji 001, będące wcześniej ozdobą Corrado G60, poddano polerowaniu, a ich rotory pochromowano. Wiesław zakupił także nowe ranty: trzycalowe na przód oraz mające szerokość 3,5 cala na tył.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Samochód obniżono dzięki gwintowanemu zawieszeniu KW Variant 2. Choć jest ono produktem o dużej renomie, „Royas” wyżej ceni sprawdzone u kolegi amortyzatory i sprężyny K-Sport.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Zmniejszenie prześwitu wymusiło zmianę szerokiej dokładki na wąską.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Wystrój wnętrza używanego wcześniej przez Wiesława G60 oceniano jako elegancki i dobrze pasujący do tego auta. „Royas” zadecydował więc, że kabina nowego samochodu będzie utrzymana w podobnym stylu. Zakupił więc elektrycznie sterowane fotele Recaro, które obszyto kremową skórą w toruńskiej firmie L-Tap należącej do Radosława Lewandowskiego. Wiesław dopasował do nich pochodzące z poprzedniego Corrado plastikowe elementy, wykładzinę oraz dywaniki. Z wcześniejszego projektu pochodzi też kierownica firmy Momo. Wyzwaniem było znalezienie kilku innych części ‒ m.in. półki bagażnika. Wnętrze auta mimo kilku niewielkich modyfikacji zachowało oryginalny charakter. Obszyto kieszenie drzwi, jednak „Royas” zamierza przywrócić ich oryginalny stan.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

Nadwozie, które dzięki wygładzeniu przedniego zderzaka oraz usunięciu tylnej blendy zyskało bardziej pasujący do projektu German Style wygląd, przed kolejnym sezonem ma zostać ponownie polakierowane na oryginalny kolor Violet Touch Pearl (LC4U). Dla uzyskania lepszego naciągu opony zostaną zastąpione ogumieniem Nankang NSII 185/45. Już teraz fioletowe Corrado doceniane jest za imponujące felgi. Właśnie za koła jego właściciel odebrał nagrodę na Slammers Days oraz jedno z trzech wyróżnień na STS Tuning Show.

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

W planach jest zmiana silnika, choć Wiesław obawia się, iż mogłoby to stać się przeszkodą w dalszym obniżaniu auta. Obie te modyfikacje zgodne są z ideą German Style, czekamy więc na ich pogodzenie.

Andrzej Szczodrak

Fot. Mikołaj Urbański

VW_Corrado_2.0_V16_tuning
VW_Corrado_2.0_V16_tuning

VW Corrado 2.0 16V, 1993

SILNIK/NAPĘD: silnik 2.0 16 V, seryjna maksymalna moc 136 KM przy 5800 obr./min, maks. moment obrotowy 177 Nm przy 4700 obr./min, sportowy wydech końcowy

NADWOZIE: czarny znaczek VW, wlot powietrza przemalowany na czarno, wygładzony przedni zderzak, usunięta tylna podkładka pod rejestrację, wąska dokładka

KOŁA/OPONY:felgi BBS RS 001 o średnicy 15 cali, szerokość z przodu 9 cali, z tyłu 9,5 cala, opony Goodyear Eagle 195/45

ZAWIESZENIE: gwintowane KW Variant 2

WNĘTRZE: sportowa kierownica Momo 28 cm, fotele Recaro obszyte kremową skórą, kremowa skórzana tapicerka foteli i drzwi, skórzany mieszek dźwigni zmiany biegów, dźwignia hamulca ręcznego obszyta skórą

AUDIO: radioodtwarzacz Kenwood, subwoofer Ground Zero GZRW 30 SPL 1000w RMS, wzmacniacz jednokanałowy DLS D1000, w drzwiach głośniki PowerBass S-6C

WŁAŚCICIEL: Wiesław „Royas”

STYL: dążeniem Wiesława nie był German Style. Kierował się po prostu własnym gustem. Patrząc na auto trudno jednak oprzeć się skojarzeniom z tym właśnie nurtem.

PODZIĘKOWANIA: dla siostry Alicji Natalii, jeszcze raz dla szefa „Tomasa”, „Sahara” oraz moich ziomków z Klubu Doppelganger za wszelką pomoc, którą od nich otrzymałem. Bez was na pewno by tego nie było. Dziękuję!

(VW TRENDS 5/2012)

Podobne

Konkurencyjne Polo 6N i Golf II GTI

Połączyły ich marka i kolor. Oba auta na co dzień można spotkać na ulicach Trójmiasta. Paweł i Misza należą również do Volkswagen Klub Polska oraz VW Klub Pomorze. Tyle cech wspólnych. Zmieniając swojego VW każdy z nich poszedł inną drogą. Tekst, który przeczytacie, nie jest porównaniem ani konfrontacją tych dwóch dopieszczonych autek. Jest raczej żywym dowodem…

VW Golf Mk1 GTI widok od tyłu

Coś niezwykłego – połączenie wyjątkowego stylu Golfa GTI z mocą serii R!

Klasyczny styl Golfa I GTI czy moc Golfa R? Dla wielu fanów Volkswagena byłby to poważny dylemat. Kiedy jednak, tak jak Artur, zaczyna się tuningową podróż z podstawową wersją Golfa I, można puścić wodze fantazji.   Prezentowane czerwone auto wyjechało z fabryki w 1978 roku jako pomarańczowy Golf L z silnikiem o pojemności 1,1 l. Z Niemiec do Polski trafiło w 1991 roku i kosztowało wówczas 17.000000 zł. Według raportów z giełd…