VW Buggy - z genami Garbusa - Trends Magazines

VW Buggy – z genami Garbusa

 

Buggy to pojazd rekreacyjny, który mimo banalnych rozwiązań technicznych zapewnia dużą przyjemność z jazdy, nadaje się również do forsowania lekkiego terenu.

Idea buggy zrodziła się w USA w połowie lat 60. XX wieku. Inspiracją dla konstruktorów specyficznych pojazdów były maszyny biorące udział w pierwszych edycjach wydmowego wyścigu Baja 1000. Buggy miały jednak inne przeznaczenie od wyścigówek. Nie służyły do walki o ułamki sekund były odskocznią od szarej codzienności.

Doskonałą bazę do przygotowania tego pojazdu stanowił Volkswagen Garbus. Używany egzemplarz można było nabyć za niewielką kwotę. Zawieszenie było proste i solidne. Równie ważna była koncepcja układu napędowego chłodzony powietrzem i olejem silnik Garbusa nie potrzebował skomplikowanego, do tego podatnego na uszkodzenia systemu wentylatorów, chłodnic i przewodów. Atutem było również tylne umiejscowienie jednostki napędowej i skrzyni biegów, które dociążały tylną oś, zapewniając lekkiej konstrukcji dużą dzielność w terenie.

Podobne

BMW 501. Barokowy anioł z Monachium

501 było pierwszą powojenną limuzyną BMW. W chudych latach niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego odradzającego się tuż po II wojnie światowej ta szczególna konstrukcja nie bez powodu została ochrzczona przez społeczeństwo przydomkiem barokowy anioł. Już pod koniec 1945 roku w Eisenach znów ruszyła produkcja. Tym razem jednak w fabryce silników należących kiedyś do BMW AG samochody z…

Garbate Wynalazki: Hummbug/Wombat

Volkswagen Typ 1 to nie tylko protoplasta całej rodziny samochodów od dostawczego T2, przez Karmanna Ghia do Porsche 356. Na bazie popularnego Garbusa powstały liczne auta małych  niezależnych producentów. Pokażemy je w cyklu „Garbate Wynalazki” zaczynając od HummBuga zwanego też Wombatem, czyli osadzonej na podwoziu VW … repliki Hummera. (więcej…)