VW Buggy - z genami Garbusa - Trends Magazines

VW Buggy – z genami Garbusa

 

Buggy to pojazd rekreacyjny, który mimo banalnych rozwiązań technicznych zapewnia dużą przyjemność z jazdy, nadaje się również do forsowania lekkiego terenu.

Idea buggy zrodziła się w USA w połowie lat 60. XX wieku. Inspiracją dla konstruktorów specyficznych pojazdów były maszyny biorące udział w pierwszych edycjach wydmowego wyścigu Baja 1000. Buggy miały jednak inne przeznaczenie od wyścigówek. Nie służyły do walki o ułamki sekund były odskocznią od szarej codzienności.

Doskonałą bazę do przygotowania tego pojazdu stanowił Volkswagen Garbus. Używany egzemplarz można było nabyć za niewielką kwotę. Zawieszenie było proste i solidne. Równie ważna była koncepcja układu napędowego chłodzony powietrzem i olejem silnik Garbusa nie potrzebował skomplikowanego, do tego podatnego na uszkodzenia systemu wentylatorów, chłodnic i przewodów. Atutem było również tylne umiejscowienie jednostki napędowej i skrzyni biegów, które dociążały tylną oś, zapewniając lekkiej konstrukcji dużą dzielność w terenie.

Podobne

Golfy Country kontra Golf Alltrack – dwa światy bezdroży z VW

Oba auta dzielą ponad dwie dekady. Druga generacja Golfa, oznaczona jako Country, była prekursorem w segmencie kompaktowych crossoverów. Miała wyższy prześwit, stosowne osłony podwozia i dość mocne jednostki napędowe. Do tego napęd na obie osie. Wysoka cena przy konserwatywnym podejściu klientów do nowości oznaczała porażkę. Powrót nastąpił dopiero w tym roku, gdy w salonach pojawił…

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Jeden Volkswagen, dwa rekordy. Świetny wynik I.D. R

7 minut i 57,148 sekundy - tak niewiele czasu potrzebował elektryczny Volkswagen I.D. R, by pokonać wstęgę asfaltu o długości 19,99 km, która wiedzie na szczyt wysokiej na 4300 m n.p.m góry Pikes Peak. Z doskonałym wynikiem VW prowadzony przez Romaina Dumasa zwyciężył w tegorocznym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb. Ale nie tylko. Celem…