VW Buggy - z genami Garbusa - Trends Magazines

VW Buggy – z genami Garbusa

 

Buggy to pojazd rekreacyjny, który mimo banalnych rozwiązań technicznych zapewnia dużą przyjemność z jazdy, nadaje się również do forsowania lekkiego terenu.

Idea buggy zrodziła się w USA w połowie lat 60. XX wieku. Inspiracją dla konstruktorów specyficznych pojazdów były maszyny biorące udział w pierwszych edycjach wydmowego wyścigu Baja 1000. Buggy miały jednak inne przeznaczenie od wyścigówek. Nie służyły do walki o ułamki sekund były odskocznią od szarej codzienności.

Doskonałą bazę do przygotowania tego pojazdu stanowił Volkswagen Garbus. Używany egzemplarz można było nabyć za niewielką kwotę. Zawieszenie było proste i solidne. Równie ważna była koncepcja układu napędowego chłodzony powietrzem i olejem silnik Garbusa nie potrzebował skomplikowanego, do tego podatnego na uszkodzenia systemu wentylatorów, chłodnic i przewodów. Atutem było również tylne umiejscowienie jednostki napędowej i skrzyni biegów, które dociążały tylną oś, zapewniając lekkiej konstrukcji dużą dzielność w terenie.

Podobne

VW_Amarok_Power_Woerthersee_2014

Audio o mocy 5000W w Amaroku. To pickup dla DJ’a – PROTOTYPY

Pamiętacie serię koncertów Inwazja Mocy? Zaprezentowany w Wörthersee 2014 Amarok Power z powodzeniem mógłby zadbać o ich nagłośnienie. Przestrzeń bagażową półciężarówki Volkswagena wypełniły głośniki oraz przenośna stacja didżejska! System audio o mocy 5.000 W skomponowano z elementów firm Allen & Health, Dynaudio, Pioneer oraz Void Acoustics. Urządzenia zamknięto w obudowach idealnie dopasowanych do rozmiarów skrzyni…

VW Lupo GT widok z przodu

202 KM w VW Lupo GT – pali asfalt!

Koncern Volkswagen w swojej historii wyprodukował tylko jedną generację Lupo. Dzięki temu, gdy jest mowa o małym wilku, każdy wie, o jakie auto chodzi. Ta zasada nie do końca sprawdzi się jednak w przypadku prezentowanego egzemplarza z 1998 roku. Liczba zmian, jakie zostały dokonane w tym samochodzie, sprawia, że choć na pierwszy rzut oka wciąż…