VW Buggy - z genami Garbusa - Trends Magazines

VW Buggy – z genami Garbusa

 

Buggy to pojazd rekreacyjny, który mimo banalnych rozwiązań technicznych zapewnia dużą przyjemność z jazdy, nadaje się również do forsowania lekkiego terenu.

Idea buggy zrodziła się w USA w połowie lat 60. XX wieku. Inspiracją dla konstruktorów specyficznych pojazdów były maszyny biorące udział w pierwszych edycjach wydmowego wyścigu Baja 1000. Buggy miały jednak inne przeznaczenie od wyścigówek. Nie służyły do walki o ułamki sekund były odskocznią od szarej codzienności.

Doskonałą bazę do przygotowania tego pojazdu stanowił Volkswagen Garbus. Używany egzemplarz można było nabyć za niewielką kwotę. Zawieszenie było proste i solidne. Równie ważna była koncepcja układu napędowego chłodzony powietrzem i olejem silnik Garbusa nie potrzebował skomplikowanego, do tego podatnego na uszkodzenia systemu wentylatorów, chłodnic i przewodów. Atutem było również tylne umiejscowienie jednostki napędowej i skrzyni biegów, które dociążały tylną oś, zapewniając lekkiej konstrukcji dużą dzielność w terenie.

Podobne

Oszczędny VW Polo 1.0 TSI Highline DSG

Któż nie słyszał, że małe silniki są oszczędne tylko w deklaracjach producenta, a w rzeczywistości, szczególnie podczas jazdy autostradą, palą jak smok? Lata mijają, a przeciwnicy downsizingu podnoszą te same argumenty. Czy słusznie? Sprawdziliśmy w VW Polo 1.0 TSI. Downsizing nie jest wymysłem ostatnich lat. Na początku XXI wieku Volkswagen zaczął zastępować motory VR6 dwulitrowymi…

Wszechpotężny Touareg R eHybrid

Flagowy Touareg R, a zarazem najmocniejszy seryjnie produkowany Volkswagen w historii, jest 462-konną hybrydą plug-in. Powiedzieć, że to potężna maszyna, to za mało. Po raz pierwszy w historii najmocniejszy model Volkswagena jest hybrydą. To kolejny krok marki z Wolfsburga do elektryfikacji portfolio modelowego. W pełni luksusowy Touareg R jest pierwszym modelem spod znaku R wyposażonym w napęd hybrydowy typu plug-in, którego akumulator trakcyjny można…