VW Beetle GSR - "Garbusem" 250 km/h?! - Trends Magazines

VW Beetle GSR – „Garbusem” 250 km/h?!

Próba miała miejsce oczywiście na niemieckim autobahnie, gdzie wyciśnięto z „Garbusa” wszystkie soki. Zobaczcie, jak leci VW Beetle GSR.

Odmiana GSR powstała jako hołd dla modelu z lat 70., bazujący na Garbusie 1303SGSR (uznawany za protoplastę Golfa GTI). GSR to skrót od Gelb Schwarzer Renner, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „żółto-czarna wyścigówka”. Produkcję tego modelu  ograniczono do 3500 sztuk.

Auto miało premierę już jakiś czas temu, ale dopiero teraz ktoś postanowił nagrać film, gdzie żółty Beetle „idzie pełnym ogniem”. Pod maską GSR-a pracuje znany z gamy Volkswagena motor EA888 o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM i 280 Nm. Był też dostępny pakiet wzmacniający do 256 KM i 400 Nm. Taką też moc ma prezentowane na filmiku auto. 

Przypomnijmy, że produkcję VW Beetla w meksykańskiej fabryce Puebla Plant zakończono w 2019 roku. „Garbusy” produkowano tam przez 81 lat. Ciekawostką jest, że przez tyle lat powstały zaledwie trzy generacje tego modelu. 

Konrad Maruszczak

Podobne

Siekiera kontra skalpel, czyli wyścig M8 vs M2- VIDEO

Tym razem Matt z carwow porównuje M8 Competition oraz M2 Competition na mokrej nawierzchni. Czy 4.4-litrowe V8 o mocy 625 KM i napęd na obie osie wystarczy, żeby pokonać mniejsze Coupé? M2 ma do dyspozycji "jedynie" 410 KM z turbodoładowanego R6 o pojemności 3 litrów, który napędza tylną oś. Zgadzamy się w 100% z opisem…

Gratka dla filatelistów. Znaczek z Golfem I

Deutsche Post wydała nowy, okolicznościowy znaczek. Jest on nie lada gratką dla filatelistów, jak również miłośników motoryzacji, którzy chcieliby zaskoczyć odbiorcę listu czymś wyjątkowym. Na znaczek o wartości 90 eurocentów, będący częścią serii „Klasyczne niemieckie samochody” trafił bowiem Golf I. Auto produkowane w latach 1974-1983 stworzyło podwaliny segmentu europejskich kompaktów, a w wersji GTI stało…