VW Beetle GSR - "Garbusem" 250 km/h?! - Trends Magazines

VW Beetle GSR – „Garbusem” 250 km/h?!

Próba miała miejsce oczywiście na niemieckim autobahnie, gdzie wyciśnięto z „Garbusa” wszystkie soki. Zobaczcie, jak leci VW Beetle GSR.

Odmiana GSR powstała jako hołd dla modelu z lat 70., bazujący na Garbusie 1303SGSR (uznawany za protoplastę Golfa GTI). GSR to skrót od Gelb Schwarzer Renner, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „żółto-czarna wyścigówka”. Produkcję tego modelu  ograniczono do 3500 sztuk.

Auto miało premierę już jakiś czas temu, ale dopiero teraz ktoś postanowił nagrać film, gdzie żółty Beetle „idzie pełnym ogniem”. Pod maską GSR-a pracuje znany z gamy Volkswagena motor EA888 o pojemności 2 litrów i mocy 210 KM i 280 Nm. Był też dostępny pakiet wzmacniający do 256 KM i 400 Nm. Taką też moc ma prezentowane na filmiku auto. 

Przypomnijmy, że produkcję VW Beetla w meksykańskiej fabryce Puebla Plant zakończono w 2019 roku. „Garbusy” produkowano tam przez 81 lat. Ciekawostką jest, że przez tyle lat powstały zaledwie trzy generacje tego modelu. 

Konrad Maruszczak

Podobne

Dotz DD2.JZ, czyli gruby projekt na bazie BMW Z4

Ogromna różnorodność silników BMW sprawia, że amatorzy swapowania mają szerokie pole do popisu... R6, V8, V10, a może V12? Firma Dotz postanowiła pójść własną drogą i do pierwszego Z4, które powoli staje się youngtimerem, wszczepić znany z klasyka pancerny silnik 2JZ GTE. Tak, tak... To nie pomyłka. BMW Z4 ma otrzymać silnik z Toyoty Supra!…

Zimnym okiem: szwedzki pomysł  na pojazdy dla nastolatków

Szwecja to przede wszystkim przestrzeń. Tutaj nie ma zbyt wielu gęsto zabudowanych metropolii, a same miasta i miasteczka potrafią być bardzo rozciągnięte – kilkanaście domów na dystansie kilku kilometrów. Ma to swoje zalety, jednak oznacza, że zazwyczaj pokonujemy tu spore odległości. Oczywiście samochody ułatwiają życie, jednak samodzielnie autem można jeździć dopiero od 18 roku życia.…