Volvo zakłada "elektryczne opony" - Trends Magazines

Volvo zakłada „elektryczne opony”

XC40 Recharge

Już niebawem wszystkie elektryczne samochody z rodziny Recharge będą dostarczane klientom na oponach uniwersalnych. Opracowano je z myślą o samochodach typu BEV. Ta decyzja dotyczy aut sprzedawanych w Europie Północnej i Środkowej*.

Opony Recharge opracowano z myślą o samochodach elektrycznych marki Volvo. Mają niższe opory toczenia niż opony zimowe, na których wiele aut w naszym rejonie pokonuje mniej więcej połowę przebiegu. Ściślej rzecz ujmując: są to pierwsze na świecie uniwersalne opony o tak niskich oporach toczenia (klasa A). W przypadku aut elektrycznych ten parametr może wydłużyć zasięg nawet o 8%*. A co zyskuje klient? Z pewnością mniej zamieszania związanego ze zmianą opon dwa razy w ciągu roku. Firmie przyświeca też redukcja CO2 związana z wytwarzaniem dodatkowych felg i opon. Volvo Cars zapewnia przy tym, że opony uniwersalne są bezpieczne w szerszym zakresie warunków pogodowych i drogowych niż tylko opony letnie lub tylko zimowe.

Jazda całkowicie elektrycznym Volvo XC40 na oponach Recharge może zmniejszyć zużycie energii nawet o 8 procent i wydłużyć średni zasięg w porównaniu z jazdą na oponach zimowych.

 

W przypadku samochodów elektrycznych dążenie do jak najniższego oporu toczenia opon jest ważniejsze niż w przypadku samochodów z tradycyjnym napędem. Ten parametr ma większy wpływ na zużycie energii i zasięg aut typu BEV. Zwykle niskie opory toczenia to cecha opon letnich, ale dzięki właściwościom opon Recharge ten parametr możemy utrzymać na niskim poziomie także podczas jazdy samochodem w okresie jesiennym i zimowym. W dużej części Europy konwencjonalna konfiguracja opon letnich i zimowych nie zawsze jest najbezpieczniejszą opcją w danych warunkach pogodowych i drogowych.

Decyzja ekspertów

XC40 Recharge

Eksperci ds. Bezpieczeństwa Volvo Cars stwierdzili, że używanie tradycyjnych opon letnich lub zimowych jest mniej bezpieczne, gdy jeździmy w temperaturze oscylującej wokół zera, a nawierzchnia jest raz sucha, raz mokra. Podczas takich kapryśnych warunków to właśnie opony Recharge są najbezpieczniejszą opcją.

Gama Recharge obejmuje wszystkie samochody Volvo ładowane z gniazdka

W idealnym świecie budziłbyś się każdego ranka, wyglądał przez okno, słuchał prognozy pogody i zakładał odpowiednie opony do swojego samochodu na podstawie tego, co widzisz i słyszysz przed wyjazdem – powiedział Jan Ivarsson, starszy ekspert ds. Bezpieczeństwa w Centrum Bezpieczeństwa Volvo Cars. Oczywiście nie możemy tego wymagać od kierowców. Dlatego oferujemy kierowcom opony Recharge, które są świetną opcją prze cały rok i które zapewniają im pełne bezpieczeństwo.

A co w krajach, w których warunki zimowe są naprawdę trudne i dobra trakcja jest ważniejsza od walki o każdy kilometr dodatkowego zasięgu? Naturalnie opony zimowe, a w niektórych krajach – także zimowe z kolcami, będą dostępne w salonach jako opcja.

* Opony Recharge będą standardem w modelach BEV marki Volvo na rynkach takich jak: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Węgry, Islandia, Łotwa, Litwa, Mołdawia, Holandia, Norwegia, Polska, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja i Ukraina.

 

Podobne

AC Schnitzer Alpina

BMW Tuning Day: Najnowszy AC Schnitzer kontra najnowsza Alpina!

Właśnie miały premierę bardzo ciekawe sportowe kreacje na bazie BMW. Dwóch kluczowych tunerów marki zaprezentowało swoje bolidy. AC Schnitzer pokazał program tuningowy dla nowego BMW X6. Z kolei manufaktura z Buchloe zaprezentowała zupełnie nowy model BMW ALPINA B8 GRAN COUPÉ. Który Wam się bardziej podoba? FELGI Alpina: ALPINA CLASSIC w rozmiarze R21 AC Schnitzer: AC1 Lightweight…

Bardzo wyjątkowe BMW wysoko w górach

Każdy miłośnik BMW dostaje gęsiej skórki na widok magicznej litery "M". A zastanawialiście się kiedyś, co było przed pojawieniem się pierwszego ulicznego M, czyli E28 M5? Pierwsze "cywilne" M Jak wiemy pierwsze BMW serii M na bazie modelu seryjnego to E28 M5. Zanim Niemcy upchnęli silnik z supersamochodu M1 do sedana serii 5 w Europie,…