Volkswagen żegna się z modelem up! GTI - Trends Magazines

Volkswagen żegna się z modelem up! GTI

Niemiecki koncern robi przegląd gamy modelowej i na celownik bierze najmniejszego hot hatcha w ofercie – model up! GTI. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć. 


 

Volkswagen up! GTI to malutki samochód miejski z zacięciem sportowym. Biorąc pod uwagę osiągi dzisiejszych hot hatchy ten zupełnie do niech nie pasuje, ale o up! GTI możemy powiedzieć, że jest mentalnym spadkobiercą oryginalnego Golfa GTI. Auto jest lekkie, szybkie i nieskomplikowane.

Podrasowanego „ratlerka” napędza silnik 1.0 TSI o mocy 115 KM. Do auta ważącego nieco ponad tonę to w zupełności wystarczy. VW up! GTI osiąga pierwszą setkę w czasie poniżej 9 sekund i maksymalnie pojedzie 200 km/h. Czegóż więcej potrzeba do codziennej jazdy?

Holenderski Top Gear donosi, powołując się na źródła z VW, że up! GTI nie będzie już produkowany. Nie można już go konfigurować ani zamawiać. I faktycznie, na polskiej stronie Volkswagena już go nie znajdziemy. Jeśli chcesz go jeszcze kupić, musisz udać się do dealera, być może mają jeszcze jakieś „na placu”. 

Nieszczególnie dziwi nas taka decyzja koncernu. Volkswagen musi iść z duchem czasu i sukcesywnie będzie usuwał spalinowe wersje ze sprzedaży. Póki co, tradycyjny up! zostaje w ofercie, ale niewykluczone, że w najbliższej przyszłości zostanie zastąpiony „elektrykiem”. 

Dodatkowo pojawiają się pogłoski, że ze względu na restrykcyjną normę Euro 7, która co prawda została odsunięta w czasie (pojawi się najwcześniej w 2025 roku), ale prędzej czy później nadejdzie, kolejne modele z dopiskiem GTI mogą zniknąć. Mówi się, że następny „do odstrzału” jest model Polo GTI

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW XM widok od tyłu

Znamy cenę nowego BMW XM. Duże auto, duża cena

Nowe BMW XM to prawdopodobnie największe auto w gamie bawarskiego producenta. Wymiary, a także możliwości tego auta sugerują, że nie będzie to model przystępny cenowo. Faktycznie - nie jest.  Premiera BMW XM odbyła się wczoraj, a dziś poznaliśmy cenę tego gigantycznego i najmocniejszego w historii marki modelu. Przypomnijmy, że XM to duże auto - mierzy…

Volkswagen eR1 z tyłu

eR1 – kolejny elektryczny VW Golf

Modularność napędu elektrycznego otwiera nowy rozdział w historii tworzenia sportowych samochodów. Doskonałym tego przykładem jest Volkswagen eR1. Prace Volkswagen Motorsport nad napędem elektrycznym zaczęły się od prototypu ID.R. Możliwości jego zastosowania są jednak ograniczone. Ze względu na budowę pojazd ten najlepiej sprawdza się na równych i szybkich torach, gdzie bardzo istotny staje się zapewniany przez rozbudowane spojlery docisk aerodynamiczny.…