Volkswagen żegna się z modelem up! GTI - Trends Magazines

Volkswagen żegna się z modelem up! GTI

Niemiecki koncern robi przegląd gamy modelowej i na celownik bierze najmniejszego hot hatcha w ofercie – model up! GTI. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć. 


 

Volkswagen up! GTI to malutki samochód miejski z zacięciem sportowym. Biorąc pod uwagę osiągi dzisiejszych hot hatchy ten zupełnie do niech nie pasuje, ale o up! GTI możemy powiedzieć, że jest mentalnym spadkobiercą oryginalnego Golfa GTI. Auto jest lekkie, szybkie i nieskomplikowane.

Podrasowanego „ratlerka” napędza silnik 1.0 TSI o mocy 115 KM. Do auta ważącego nieco ponad tonę to w zupełności wystarczy. VW up! GTI osiąga pierwszą setkę w czasie poniżej 9 sekund i maksymalnie pojedzie 200 km/h. Czegóż więcej potrzeba do codziennej jazdy?

Holenderski Top Gear donosi, powołując się na źródła z VW, że up! GTI nie będzie już produkowany. Nie można już go konfigurować ani zamawiać. I faktycznie, na polskiej stronie Volkswagena już go nie znajdziemy. Jeśli chcesz go jeszcze kupić, musisz udać się do dealera, być może mają jeszcze jakieś „na placu”. 

Nieszczególnie dziwi nas taka decyzja koncernu. Volkswagen musi iść z duchem czasu i sukcesywnie będzie usuwał spalinowe wersje ze sprzedaży. Póki co, tradycyjny up! zostaje w ofercie, ale niewykluczone, że w najbliższej przyszłości zostanie zastąpiony „elektrykiem”. 

Dodatkowo pojawiają się pogłoski, że ze względu na restrykcyjną normę Euro 7, która co prawda została odsunięta w czasie (pojawi się najwcześniej w 2025 roku), ale prędzej czy później nadejdzie, kolejne modele z dopiskiem GTI mogą zniknąć. Mówi się, że następny „do odstrzału” jest model Polo GTI

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Ralf Brandstätter

Volkswagen ma nowego szefa

Marką Volkswagen Samochody Osobowe od 1 lipca 2020 roku będzie kierował jej dotychczasowy COO (Chief Operating Officer), Ralf Brandstätter. Dlaczego Brandstätter? „Ralf Brandstätter to jeden z najbardziej doświadczonych managerów w koncernie. W ciągu dwóch ostatnich lat z sukcesem kierował marką Volkswagen pełniąc funkcję COO i współtworzył przemiany jakim podlega marka” – powiedział Prezes Zarządu Koncernu…

BMW_i3s

Pojechaliśmy BMW i3s nad morze, czyli e-teoria a e-praktyka- E-TRENDS

Jazda samochodem elektrycznym jest tania, a blisko 300 km zasięgu oznacza, że w trasie nie trzeba wypatrywać ładowarek. Ile w tym prawdy, postanowiliśmy sprawdzić, zabierając BMW i3s nad polskie morze. Na temat i3 pisaliśmy już wielokrotnie. BMW stwarza jednak okazje do przypominania o aucie. Najpierw wzięliśmy pod lupę czysto elektryczną wersję (60 Ah), później i3 z opcjonalnym benzynowym generatorem prądu (Range Extender), a w ubiegłym…