Volkswagen żegna się z modelem up! GTI - Trends Magazines

Volkswagen żegna się z modelem up! GTI

Niemiecki koncern robi przegląd gamy modelowej i na celownik bierze najmniejszego hot hatcha w ofercie – model up! GTI. Jeśli chcesz go kupić, musisz się spieszyć. 


 

Volkswagen up! GTI to malutki samochód miejski z zacięciem sportowym. Biorąc pod uwagę osiągi dzisiejszych hot hatchy ten zupełnie do niech nie pasuje, ale o up! GTI możemy powiedzieć, że jest mentalnym spadkobiercą oryginalnego Golfa GTI. Auto jest lekkie, szybkie i nieskomplikowane.

Podrasowanego „ratlerka” napędza silnik 1.0 TSI o mocy 115 KM. Do auta ważącego nieco ponad tonę to w zupełności wystarczy. VW up! GTI osiąga pierwszą setkę w czasie poniżej 9 sekund i maksymalnie pojedzie 200 km/h. Czegóż więcej potrzeba do codziennej jazdy?

Holenderski Top Gear donosi, powołując się na źródła z VW, że up! GTI nie będzie już produkowany. Nie można już go konfigurować ani zamawiać. I faktycznie, na polskiej stronie Volkswagena już go nie znajdziemy. Jeśli chcesz go jeszcze kupić, musisz udać się do dealera, być może mają jeszcze jakieś „na placu”. 

Nieszczególnie dziwi nas taka decyzja koncernu. Volkswagen musi iść z duchem czasu i sukcesywnie będzie usuwał spalinowe wersje ze sprzedaży. Póki co, tradycyjny up! zostaje w ofercie, ale niewykluczone, że w najbliższej przyszłości zostanie zastąpiony „elektrykiem”. 

Dodatkowo pojawiają się pogłoski, że ze względu na restrykcyjną normę Euro 7, która co prawda została odsunięta w czasie (pojawi się najwcześniej w 2025 roku), ale prędzej czy później nadejdzie, kolejne modele z dopiskiem GTI mogą zniknąć. Mówi się, że następny „do odstrzału” jest model Polo GTI

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Twin-Golf. Volkswagen z dwoma silnikami

Pikes Peak. Bez wątpienia najlepiej znana miłośnikom motoryzacji góra. Od 1916 roku odbywa się tam ekstremalny „wyścig do chmur”. Szutrowo-asfaltowa nawierzchnia, start na wysokości 2862 m n.p.m., 156 zakrętów, blisko 20 kilometrów trasy i meta na 4301 m n.p.m.! Od 1985 roku zawody należały do grupy Volkswagena. Mimo niezbyt sprzyjających warunków Michèle Mouton ustanowiła wówczas…

Tuning-BMW-E36-325i-widok z przodu

Klasyczna torpeda BMW E36 Coupé 325i – archiwalne rarytasy

Bohater tego artykułu jest przykładem wierności i oddania marce BMW. Mimo iż zaczynał swoją przygodę z motoryzacją od przednionapędowej Astry GSI, to i tak w końcu poddał się marzeniom z dzieciństwa i przesiadł się do dwudrzwiowej bawarskiej maszyny w nadwoziu coupé. Słuszny wybór E36 coupé 2,5-litrowa jednostka napędowa o dość sporej liczbie KM upewniła Sławka,…