Volkswagen stworzył biurowe krzesło. Ale jakie! - Trends Magazines

Volkswagen stworzył biurowe krzesło. Ale jakie!

Norweska filia Volkswagena zaprezentowała nietypowy fotel biurowy, którym można dosłownie pędzić po biurowcu. 

Specjaliści z norweskiego działu Volkswagena stworzyli krzesło biurowe, które może rozpędzić się do 20 km/h! Twórcy chcieli przybliżyć funkcjonalności nietypowego mebla jak najbardziej do samochodu. Dlatego mamy tu klakson, pasy bezpieczeństwa, reflektory, kamerę cofania i oczywiście silnik elektryczny, który pozwala rozpędzić się do 20 km/h. To nie wszystko – fotel jest wyposażony także w schowek w siedzisku, podgrzewane siedzisko oraz podłokietniki… pełniące rolę głośników.

Sterowanie biurowym krzesłem Volkswagena jest bardzo proste – kierujący ma do dyspozycji dwa pedały, przypominające te z samochodu. Według Volkswagena ich jeżdżący fotel może przejechać nawet 12 kilometrów na wymiennej baterii!

To na razie prototyp, a twórcy nie planują masowej produkcji swojego wynalazku. Fotel jest elementem promocji nowej gamy pojazdów elektrycznych niemieckiej marki, której premiera jest planowana na 2026 rok. Mimo to Volkswagen zapewnia, że elektryczny fotel już niedługo będzie dostępny do jazd testowych.

Jeden komentarz

  1. To naprawdę ekscytująca innowacja ze strony norweskiej filii Volkswagena. Uważam, że to jest naprawdę nowatorski pomysł na połączenie funkcjonalności mebli biurowych z technologią samochodową.
    Zastanawiam się, jak bezpieczne jest takie krzesło, szczególnie w biurze gdzie jest tłum ludzi. Czy istnieją jakieś zabezpieczenia czy systemy awaryjne, które mogą zatrzymać krzesło w razie niekontrolowanej jazdy?
    Ciekawi mnie, jak rozwiązano problem hałasu, silniki elektryczne są cichsze od tradycyjnych silników spalinowych, ale czy jest to na tyle ciche, aby nie przeszkadzać w pracy biurowej? Zastanawiam się, czy ten fotel ma jakiekolwiek systemy ładowania energii kinetycznej, tak jak niektóre pojazdy hybrydowe, mógłby to być świetny sposób na odzyskanie energii podczas jazdy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nowe BMW Z4. Styl i osiągi

Roadstery zawsze były ważną składową portfolio BMW. Wystarczy wspomnieć chociażby o kultowym modelu 328 z lat 30. XX wieku, który miał istotny wkład w ugruntowanie sportowego wizerunku firmy. W nową erę koncern wszedł z modelem Z3 (1995-2002). Roadster zbudowany na podzespołach modeli E30 i E36, a rozpromowany przez występ w epizodzie przygód Agenta 007 szybko…

Oto wyjątkowa Alpina B3 Touring. Powstało ich tylko 89 sztuk.

To jeden z najrzadszych modeli Alpiny jeżdżących obecnie po drogach. W sumie wyprodukowano tylko 89 egzemplarzy B3 Touring, a teraz jeden z nich jest wystawiony na sprzedaż. Alpinę B3 oparto na BMW 328i E36 Touring, ale gruntownie ją zmodyfikowano. Z zewnątrz pojawiły się tradycyjne dla Alpiny zderzaki, 17-calowe szprychowe felgi, a także podwójna końcówka układu…