Klasyczny dostawczak w cenie nowego Touarega - to prawda! - Trends Magazines

Klasyczny dostawczak w cenie nowego Touarega – to prawda!

VW T1 widok z przodu

Niektórzy uważają, że klasyczny samochód powinien być pokryty lekką patyną, która nie pozwala zapomnieć o jego przeszłości. Spoglądając na pięknie odrestaurowanego Volkswagena T1 mamy jednak wątpliwości…

Zabytkowe samochody stają się coraz modniejsze. Dla jednych są lokatą kapitału, inni kupują ulubione modele ze swojego dzieciństwa, a niemała grupa chce zadać szyku na drodze oryginalnie wyglądającym autem – za kwotę, która pozwoliłaby na zakup nowego, nieźle wyposażonego modelu z salonu, można bowiem kupić atrakcyjnego klasyka.

VW T1 widok z przodu

T1 w cenie Touarega

VW T1 wskaźnik paliwa

Na 69 tysięcy euro, czyli równowartość nowego Touarega, wyceniono świetnie odrestaurowanego Transportera T1. Egzemplarz o numerze T1_87791 został poddany kompleksowej renowacji. Rozebrane do gołej blachy nadwozie dokładnie oczyszczono suchym lodem pod ciśnieniem, po czym zabezpieczono antykorozyjnie i polakierowano.

VW T1 kierownica i prędkościomierz

Silnik i skrzynię biegów rozebrano na części pierwsze, dokonano kontroli elementów i wymieniono nadmierne zużyte. Cały proces odbudowy został udokumentowany masą zdjęć.

VW t1 licznik

Oryginalność i wzorowy stan techniczny pojazdu potwierdzają certyfikaty Stiftung AutoMuseum Volkswagen oraz TÜV Rheinland – pierwszy zawiera nawet datę wyprodukowania i wydania go z fabryki do transportu, kraju docelowego (USA) oraz fabrycznej konfiguracji auta. Z kolei ekspert TÜV zaświadczył, że Transporter spełnia kryteria niezbędne do uznania auta w Niemczech za klasyka.

VW T1 kokpit

Sercem Bullika jest 44-konny silnik 1.5. To największa różnica względem serii – auto opuściło fabrykę z bokserem 1.2 o mocy 34 KM, zbyt małej do komfortowej i wystarczająco sprawnej jazdy po współczesnych drogach. Jak wspomnieliśmy, motor został poddany rewizji. Zakres prac nie był specjalnie rozległy, bo auto pokonało tylko 41.629 kilometrów.

VW T1 widok wnętrza

Moc dalej jest przenoszona przez czterobiegową skrzynię. W kabinie zachowano fotele dla siedmiu pasażerów.

VW T1 wnętrze

Nie eksperymentowano także z nagłośnieniem czy oświetleniem. Jedyną poważną „modyfikacją” jest usunięcie znaczków VW z dwukolorowego nadwozia. Zmiana, choć teoretycznie niewielka, dodała Bullikowi charakteru – wygląda jak samochód po lekkim tuningu.

VW T1 widok od tyłu

Łukasz Szewczyk

Fot. VW

(VW TRENDS 3/2020)

Podobne

BMW M3 na A1

Kierowca w BMW M3 terroryzował auto na A1. Mamy nagranie

Do karygodnej sytuacji doszło na autostradzie A1 w okolicach Kutna. Kierowca nowego BMW M3 nękał parę jadącą w innym samochodzie. Co tu się wydarzyło? Na wstępie należy zaznaczyć, że nagranie jest jednostronne i nie pozwala stwierdzić, dlaczego kierowca niebieskiego BMW M3 zachował się w tak idiotyczny sposób. Z pewnością jego styl jazdy zasługuje na krytykę…

Kompresor G60 – usterki, naprawy, ceny. Poradnik kupującego VW z G40/G60

Z powodu technicznej oryginalności coraz częściej poszukiwane są używane Volkswageny z motorami G40/G60. Ich newralgicznym punktem jest kompresor. Jakie ma usterki, ile kosztują naprawy? Mechaniczne doładowanie silników benzynowych od dawna uchodzi za dość ekskluzywny sposób zwiększania mocy. Dlaczego zatem starsze modele Volkswagena wyposażone w mechaniczną sprężarkę typu G nie cieszą się dziś zbyt dobrą opinią?…