Volkswagen Samochody Dostawcze rozwija i wdraża systemy jazdy autonomicznej - Trends Magazines

Volkswagen Samochody Dostawcze rozwija i wdraża systemy jazdy autonomicznej

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen Samochody Dostawcze prowadzi intensywne przygotowania do wprowadzenia do użytku w roku 2025 systemów autonomicznych w ruchu drogowym.
Równoprawnymi inwestorami w Argo AI, firmie specjalizującej się w tworzeniu platform oprogramowania dla jazdy autonomicznej są Ford Motor Company i Volkswagen Samochody Dostawcze. Cel prac: konsekwentny i szybki rozwój oraz późniejsze wykorzystanie systemów autonomicznych. Oprócz początkowej inwestycji w wysokości 1 miliarda dolarów, Volkswagen wniósł do Argo AI swoją spółkę-córkę AID (Autonomous Intelligent Driving). Z budżetem na dalszy rozwój autonomicznej jazdy potwierdzonym w ostatnich dniach przez Radę Nadzorczą, marka robi kolejny znaczący krok w kierunku przyszłości autonomicznej mobilności.

Christian Senger, szef działu jazdy autonomicznej mówi:

„W tym roku po raz pierwszy przeprowadzimy próby terenowe, w których system autonomicznej jazdy firmy Argo AI zostanie umieszczony w nowym modelu ID.BUZZ, który już wkrótce znajdzie się w sprzedaży. Celem testów jest opracowanie koncepcji wykonywania usługi transportowej i zatrzymywania się w wybranym miejscu, podobnej do tej, którą dziś oferuje MOIA. W połowie tej dekady nasi klienci w wybranych miastach otrzymają możliwość dowozu do wybranego celu autonomicznymi pojazdami.
Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pełni autonomicznych systemów i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. Będzie rozwijać i budować pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki.
VW ID.4

Nowi partnerzy

Oprócz Argo AI, Grupa inwestuje również znaczne środki finansowe w projekt Car.Software Organisation, w ramach którego równolegle i niezależnie od Argo AI, opracowuje się funkcje jazdy wspomaganej i zautomatyzowanej do poziomu 4 dla sektora mobilności prywatnej wszystkich marek Grupy Volkswagen. Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany będzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazują na w pełni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który będzie miał swoją światową premierę w przyszłym roku.

Carsten Intra, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze wyjaśnia

„Wraz z akceptacją przez Radę Nadzorczą koncernu naszego programu badawczo-rozwojowego w zakresie jazdy autonomicznej, wyznaczamy kierunek dla przyszłości mobilności. Autonomiczna, elektryczna jazda będzie miała istotny wkład w mobilność miejską i w bezpieczeństwo na drogach. Nasze pojazdy elektryczne są pierwszymi, w których można zastosować takie systemy” –

Podobne

Audi e-tron S oba modele

Elektryczne Audi otrzymuje literę „S”

Audi kontynuuje elektryczną ofensywę. Najlepszym tego przykładem są nowe modele Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback. Oba modele S z napędem w pełni elektrycznym, wykorzystują do napędu trzy silniki elektryczne, z których dwa pracują na tylnej osi. Oprócz elektrycznego napędu na wszystkie koła, pojazdy te są wyposażone w elektryczny, aktywny i w pełni…

Tuning-VW_Transporter-T2-widok z przodu

Z niemieckiej armii do polskiego biznesu – ciekawa historia VW T2

Prezentowany bus do końca lat osiemdziesiątych służył w zachodnioniemieckiej armii. W 1989 roku przekroczył granicę na Odrze i od tej pory porusza się po polskich drogach. W 2008 roku biały niepozorny VW został wystawiony na sprzedaż. Po ostatniej zmianie właściciela narodził się na nowo i do dziś jego serce bije niczym w latach młodości. To…