Volkswagen chce zrezygnować z testów zderzeniowych - Trends Magazines

Volkswagen chce zrezygnować z testów zderzeniowych

A przynajmniej ma pomysł na to, jak zastąpić tradycyjne crash testy. Dla producentów samochodów to bardzo droga impreza, dlatego VW wymyśliło inny sposób na sprawdzanie bezpieczeństwa. Czy słuszny?

Nie trzeba nikomu mówić jak ważne są testy zderzeniowe. Pokazują wady konstrukcyjne pojazdów i sposób działania systemów bezpieczeństwa. Dla wielu oceny z crash testów są wyznacznikiem do kupna nowego samochodu. Dla producentów z kolei to bardzo, bardzo kosztowna impreza. Czasami trzeba bowiem poświęcić kilka modeli i rozbić je, aby uzyskać porządane wyniki. 

VW chce odejść od tradycyjnych testów z udziałem samochodów, a przejść na cyfrowe symulacje. Jak twierdzi Markus Biewendt – szef działu bezpieczeństwa VW, „Znacznie poprawiły się możliwości symulacji (komputerowej); stała się dokładniejsza, bardziej szczegółowa i można dziś symulować wiele efektów, co w przeszłości nie było możliwe.” Według niego, nie tylko VW pracuje nad rozwojem tej technologii. Inni producenci też chcą, aby symulacje w największym stopniu odzwierciedlały rzeczywistość. Czy jednak można im wierzyć? 

Opinia Volkswagena może wskazywać na drogę, w którą pójdzie zapewne wielu producentów samochodów. W tej chwili większość może patrzeć na takie rozwiązania sceptycznie, ale w przyszłości możemy spodziewać się dalszego rozwoju prac nad symulacjami zderzeniowymi.

Konrad Maruszczak

 

Podobne

Biagini Passo – kuzyn Golfa Country

Jesienią 1990 roku Volkswagen zaprezentował uterenowionego Golfa Country. Kilka miesięcy wcześniej włoska firma Biagini odsłoniła podobne auto. Bazą dla modelu Passo nie był jednak Golf II, tylko... jedynka w wersji Cabrio! Włoska firma Automobili Biagini miała pewne doświadczenia z techniką Volkswagena, gdyż od 1988 roku wyposażała produkowane w Rumunii terenówki Aro w niemieckie diesle 1.6.…

Cena tego BMW 850i E31 jest astronomiczna. Wygląda jak auto „Nikosia”

Można powiedzieć, że tanio już było, a obecne ceny klasycznych i kultowych BMW zwalają z nóg. Przykładem jest to czerwone BMW 850i E31 z manualem i pakietem Pandem Wide Body. Cena auta jest szokująca. Uważni fani BMW mogą kojarzyć czerwone BMW Serii 8 z polskim półświatkiem, bowiem w latach 90-00 takim autem jeździł polski mafiozo…