Używany hak holowniczy: Jak legalnie go zamontować i uniknąć problemów na przeglądzie? - Trends Magazines

Używany hak holowniczy: Jak legalnie go zamontować i uniknąć problemów na przeglądzie?

auto z hakiem holowniczym

Montaż haka holowniczego to ważna decyzja, która wymaga pewnych przemyśleń. Chcesz, żeby było to zrobione dobrze, a jednocześnie oszczędnie? Używany hak holowniczy to doskonała alternatywa dla zakupu nowego sprzętu. Zanim jednak kupisz i zamontujesz hak, musisz poznać kilka podstawowych przepisów.

Używany hak holowniczy? To dobry wybór

Używane haki holownicze zyskują coraz większą popularność wśród właścicieli pojazdów poszukujących tańszych rozwiązań. Wielu kierowców decyduje się na używane haki ze względu na cenę – używane haki holownicze kosztują dużo mniej (nawet o 50%) aniżeli nowe. Doświadczeni mechanicy potwierdzają, że wysokiej jakości, używany hak może służyć przez lata, o ile jest w dobrym stanie technicznym. Szczególnie opłacalne są te, które pochodzą z aut po niewielkich kolizjach, gdzie konstrukcja haka nie została naruszona.

Legalizacja używanego haka holowniczego

Legalizacja przebiega według ściśle określonych procedur. Pierwszy etap obejmuje montaż urządzenia zgodnie z instrukcją producenta pojazdu. Następnie właściciel pojazdu musi przejść przez proces rejestracji w odpowiednich instytucjach.

Przepisy dotyczące używanych haków holowniczych nie różnią się od regulacji, odnoszących się do nowych egzemplarzy. Hak musi posiadać homologację europejską oraz czytelną tabliczkę znamionową. Brak któregokolwiek z tych elementów skutkuje odmową rejestracji przez Stację Kontroli Pojazdów.

Proces legalizacji składa się z 5 kroków:

  1. Montaż haka zgodnie z instrukcją,
  2. Badanie techniczne w Stacji Kontroli Pojazdów,
  3. Uzyskanie zaświadczenia o montażu,
  4. Rejestracja w wydziale komunikacji,
  5. Aktualizacja dokumentów pojazdu.

Dobrze jest pamiętać, że niektóre stacje kontroli mogą wykazywać większą ostrożność wobec używanych haków. Dlatego przed przystąpieniem do legalizacji należy upewnić się o kompletności wszystkich wymaganych elementów.

Montaż i przegląd techniczny – co musisz wiedzieć?

Montaż używanego haka holowniczego wymaga szczególnej ostrożności. Wszystkie punkty mocowania muszą zostać dokładnie sprawdzone pod kątem odkształceń czy pęknięć. Diagnosta w stacji kontroli pojazdów zwróci uwagę na jakość spawów i stan powłoki antykorozyjnej.

Podczas przeglądu technicznego kontrolowana jest zgodność montażu z dokumentacją oraz stan techniczny całej konstrukcji. Używany hak holowniczy musi spełniać te same normy bezpieczeństwa co nowy egzemplarz.

Dlatego przy zakupie haka trzeba zwrócić uwagę na:

  • Stan techniczny

Sprawdź, czy nie ma pęknięć ani odkształceń.

  • Tabliczkę znamionową

Musi być czytelna i zawierać numer homologacji.

  • Komplet zestawu

Upewnij się, że masz wszystkie elementy do montażu.

  • Korozję

Sprawdź, czy na elementach nie ma śladów głębokiej rdzy.

  • Dokumentację

Upewnij się, że hak pochodzi z legalnego źródła.

Używane haki holownicze są atrakcyjną alternatywą dla nowych urządzeń. Podstawą do sukcesu jest właściwy dobór egzemplarza z pełną dokumentacją oraz przestrzeganie procedur legalizacyjnych. Przy zachowaniu należytej staranności używany hak holowniczy zapewni lata bezpiecznej eksploatacji przy znacznie niższych kosztach zakupu. Ba, może nawet przeżyje auto, na którym jest zamontowany.

(Artykuł sponsorowany)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nowe MINI Cooper S 2024 20

Nowe MINI Cooper ma nowy wygląd i silniki, ale czy zachował styl?

To już piąta generacja kultowego MINI, które teraz debiutuje w nowej formie. Stylistyki wciąż nie można pomylić z żadną inną, ale nowe MINI Cooper wciąż będzie tak samo fajne, jak poprzednicy? Do oferty trafiają MINI Cooper C i MINI Cooper S. Brytyjska marka podzieliła na etapy debiut nowego modelu. W ubiegłym roku na rynku pojawił…

BMW M Hybrid V8 - BMW Art Car 9

Wyścigowe BMW Art Car pojedzie w Le Mans

BMW M Hybrid V8, bo tak nazywa się bolid zostanie przekształcony w bolid artystyczny. Nie myślcie jednak, że auto stanie w muzeum, bo to BMW Art Car wystartuje w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.  BMW M Hybrid V8 nr 20 wystartuje w czwartej rundzie FIA WEC, 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się w przyszłym miesiącu…